Želite izvedeti, kako lahko pokurite več kalorij? Preberite si nekaj Aleksandrinih trikov in nasvetov!

MOJA OSEBNA TRENERKA ALEKSANDRA TOKRAT SVETUJE, KAKO LAHKO S PREHRANO IN VADBO POSPEŠIMO METABOLIZEM. 

Ker ste se odločili, da gre tokrat zares, da boste izgubili odvečne kilograme, budno spremljate vse, kar bi pripomoglo k temu, da bi bila vaša pot k željenemu cilju čim hitrejša in preprostejša. Prebirate članke o hujšanju, poslušate vse, tako dobronamerne kot zlonamerne, nasvete prijateljic, sosedov in naključnih znancev. Nekdo vam omeni, da je navsezadnje vse odvisno od metabolizma. Če si nagnjen k temu, da se zrediš ob tem, da samo pogledaš čokolado, ti ne bo pomagalo nič. In obratno, nekdo lahko poje vse kar poželi, pa se ne more zrediti niti za gram. Vse je odvisno od genetike in zakaj bi se trudili? 

Ali ste vi med temi »srečneži«, ki imajo hiter metabolizem? Prepričana sem, da vas bo večina odgovorila z »Ne, takšne sreče pa nimam« 😉 . Spodaj je nekaj nasvetov, kako lahko pospešite kurjenje kalorij s spremembami in navadami, ki jih vnesete v prehranjevanje in gibanje.

PREHRANA

  • Zajtrk

Če ste to navado že osvojili, super. V kolikor še vedno trdite, da zjutraj niste lačni in, da vam je kava popolnoma dovolj do kosila ali še dlje, morate spremeniti vaš jutranji ritual. Zaželjeno je, ni pa nujno, da si privoščite kraljevski zajtrk, čeprav je včasih to zaradi pomanjkanja časa in pomanjkanja jutranjega apetita težje. Poiščite hrano, ki se vam v zgodnjih jutranjih urah ne bo upirala, kajti najbolj pomembno je, da po nočnem mirovanju zjutraj zaženemo naše telo in s tem tudi metabolizem.

Čas do kosila bo tako tudi manj stresen, kajti naše telo bo imelo potrebna hranila za svoje osnovne funkcije. Naj bo vaša izbira zajtrka zdrava, upoštevajte vsa osnovna makrohranila, sploh pa je to čas, ko si lahko brez slabe vesti privoščite ogljikove hidrate. Pripravite si lahko na primer kosmiče z jogurtom, sadje, zelenjavno sadne smutije, če želite beljakovinski zajtrk, imate na izbiro jajčka na tisoč in en način….  Skratka, naj bo nekaj, kar vam bo šlo v slast, kar boste pojedli z veseljem.

  • Hidracija

Voda, voda, voda. Ko je naše telo dehidrirano, se presnova upočasni. S seboj imejte vedno steklenico vode, pijte, ko ste žejni in tudi, ko niste. Sploh ob kavi, ki je diuretik, ob prigrizkih in pred vsakim obrokom. 

  • Začinite hrano 

Začinjena, pekoča, hrana prestavi vaš metabolizem na višjo prestavo. Učinek je sicer samo začasen, vendar, če vašim jedem redno dodajate kajenski poper, boste pokurili več kalorij. 

  • Proteini 

Za razgradnjo proteinov naše telo porabi več kalorij, kot za razgradnjo ogljikovih hidratov in maščob. Prav tako so zelo pomembni pri dietah oz. kaloričnem deficitu, ker takrat naše telo ne izgublja le maščobe, ampak tudi mišično maso in ravno proteini so tisti, ki to preprečujejo. Če niste ljubitelji mesa, so odlični izvor proteinov tofu, stročnice, oreščki, jajčka in nekateri mlečni izdelki. 

  • Več manjših obrokov čez dan

Ko jeste, vaše telo porablja dodatne kalorije za prebavo, absorpcijo in presnovo hranil. Zato je bolje, da jeste večkrat, v manjših obrokih. Namesto dveh ali treh ogromnih, si obroke razporedite tako, da zaužijete hrano pogosteje in se tako izognete občutku lakote. 

  • Črna kava ali zeleni čaj

Kar vam je ljubše, oboje ima pozitivne učinke. Zeleni čaj je antioksidant  in ima številne zdravilne učinke, skodelica kave pa poveča vzdržljivost pri vadbi in prav tako omili bolečine v mišicah (dobri stari muskelfiber 😉 ) v naslednjih dveh dneh. Čaj in kava pripomoreta k izgorevanju maščobe in prav tako k vzdrževanju želene teže.

  • Izogibajte se hitrih diet 

Kar hitro gre, pride še hitreje nazaj! To pravilo si le zapomnite, če se odločate za izgubo odvečnih kilogramov. S hitrimi dietami, se pravi z dietami z zelo nizkim kaloričnim vnosom, boste resda izgubili kilograme, hkrati pa upočasnili metabolizem. Izgubili boste tudi mišično maso in posledično pridobili še več teže, ko boste znova povečali vaš kalorični vnos. 

vajE, s katerimi lahko pospešite metabOlizem, sI lahko ogledate v spodnjem videu:

Vadba 

  • Začnite že zjutraj

Vsi radi spimo in vsaka minuta zjutraj je zlata vredna. Še več pa je vredno to, da se zbudimo pol ure prej, naredimo nekaj razteznih vaj, jogo, nekaj hitrih vaj z lastno težo – da zvišamo srčni utrip. Če imate na razpolago več časa, za jutranji tek ali jutranjo hojo, je to odlična budnica za vaš metabolizem. Vaše telo se bo napolnilo s kisikom, vsi organi bodo bolje prekrvavljeni, vi boste boljše volje in dan boste začeli ne samo s hitrejšim metabolizmom, ampak tudi dobro voljo. In ne pozabite na zajtrk 😉 . 

  • Vadba z utežmi

Zdaj verjetno že vsi vemo, da ni namenjena samo moškim ali bodibilderjem. Vadba z utežmi, ali vadba za moč, je nujno potrebna za povečanje in ohranjanje mišične mase. Mišice same po sebi kurijo več kalorij kot naše maščobne celice. Več kot imamo mišic, hitrejši je naš metabolizem. Po vadbi za moč so aktivirane mišice po celem telesu in naš bazični metabolizem je višji kot po aerobni vadbi. 

  • Visoko intenzivni intervalni trening

 Lahko ga izvajate sami doma, v naravi ali v fitnesu. To so kratki treningi, ki skupaj trajajo 12 – 15 minut, sami pa si prilagodite intervale glede na vašo vzdržljivost. Za začetek lahko poskusite 12 minutni trening z intervali 45 sekund intenzivnega treninga in 15 sekund mirovanja. V visokem intervalnem času so to lahko počepi, izpadni koraki, poskoki, hitri tek … V času mirovanja ali nizko intenzivnega intervala pa hoja ali samo priprava na naslednji visoko intenzivni interval. 

Kadar želimo metabolizem pospešiti, upoštevamo vsezgoraj naštete nasvete in jih kombiniramo tako, da jih vključimo v naš vsakdan in delamo na tem, da to postanejo naše navade.

Torej, zdaj veste, da kljub temu, da je naš metabolizem odvisen od naše genetike, spola in starosti, še vedno lahko vplivamo na to, da ga pospešimo ali upočasnimo. Kadar ga želimo pospešiti, upoštevamo vsezgoraj naštete nasvete in jih kombiniramo tako, da jih vključimo v naš vsakdan in delamo na tem, da to postanejo naše navade, s katerimi bomo živeli bolje in bolj zdravo. Te navade ne smejo biti ovira, ampak smo jih osvojili zato, da bomo iz dneva v dan bolj zadovoljni, lepši in bolj srečni. Vsaka navada rabi svoj čas. Ustvarimo si vsakodnevne rituale, vseeno je, ali so majhni ali veliki, naj bodo takšni, da služijo nam. Zavedati se moramo, da smo si jih ustvarili zato, da bomo z njimi pridobili na kakovosti življenja, da bomo zdravi in fit. Le tako bomo lažje preskakovali vse ovire, ki nam jih prinaša vsakdan. Ampak, ker je kozarec vedno na pol poln 😉 : navsezadnje preskakovanje ovir tudi zvišuje metabolizem 😉 😉 😉 .

Pustite Trackback v zvezi s tem vnosom

Preberite še

Vesela bom vašega mnenja!

You must be logged in to post a comment.