4 NAJBOLJŠI NAČINI, KI NAM POMAGAJO PROTI STRESU

Stresu se nikakor ne moremo izogniti, lahko pa ga omilimo in ga naredimo za našega zaveznika. Navsezadnje ni nujno nekaj slabega, SAJ Brez njega človeštvo ne bi preživelo. 

Stres nam omogoča preživetje, saj smo zaradi njega stalno na preži. Ko je telo pod stresom, nadledvična žleza poleg drugih hormonov sprošča tudi kortizol in adrenalin. Povišanje adrenalina čutimo kot hiter srčni utrip, v prsih čutimo razbijanje srca, čutimo bolečine v želodcu, zaradi manjše prekrvavitve nam pade temperatura kože, začutimo strah, ogroženost in tesnobo. 

Med najbolj značilna znamenja dolgotrajnega delovanja stresa sodi porušenje imunskega sistema, ki ga povzroči kortizol. Zaradi neučinkovitega imunskega sistema je naravna obramba telesa močno načeta in pogosto zbolimo zaradi prehlada ali gripe, ogrožati pa nas lahko začnejo tudi hujše bolezni, denimo revmatoidni artritis, alergije, astma in rak, ki so prav tako povezane z oslabljenim imunskim sistemom.

Čeprav si stres predstavljamo kot nekaj slabega, nam omogoča, da rastemo, se borimo, spreminjamo in prilagajamo novim okoliščinam.

Čeprav si stres predstavljamo kot nekaj slabega, nam omogoča, da rastemo, se borimo, spreminjamo in prilagajamo novim okoliščinam. Sprejeti novo službo, preseliti se v novo okolje, začeti novo zvezo, zaljubiti se, vse to povzroča določeno stopnjo stresa. Stopiti iz cone udobja predstavlja ogromen stres, pa vendar se le tako lahko oblikujemo in rastemo. 

Mnogokrat pravimo, da nam drugi povzročajo stres: partner, služba, neporavnani računi, nadrejeni, družinski člani ali prijatelji. Ker pa na druge nimamo vpliva in lahko vplivamo le na to, kako se mi odzivamo na stres, si poglejmo nekaj preprostih stvari oz. načinov, kako si lahko pomagamo pri / po stresnem dnevu. 

PREDSTAVLJAM VAM T.I. FLOW, KI GA LAHKO NAREDITE VSAKO JUTRO. POMAGAL VAM BO, DA SE PREBUDITE IN, DA ZAČNETE DAN S POZITIVNO ENERGIJO!  

JOGA IN MEDITACIJA

O tem, da meditacija pomaga pri zmanjševanju stresa, anksioznosti in depresiji, je objavljenih že toliko znanstvenih študij, da pravzaprav sploh ni več dvoma o njeni koristnosti.  Za meditacijo ne potrebujete veliko časa, če pa časa res nimate, pa jo potrebujete še toliko bolj. Poiščite udoben prostor in položaj, v katerem lahko sede ali leže umirite svoje misli, se osredotočite na svoje dihanje in sprostite svoje telo. To lahko počnete v naravi ali v najljubšem kotičku svojega doma. Na začetku vam bo mogoče dovolj samo pet minut, s časoma pa vam bo telo samo povedalo, koliko časa potrebuje. Prav tako vam lahko pomagajo vodene meditacije, ki jih najdete na spletu.

Joga nekako sovpada z meditacijo. Jogijska praksa se bistveno razlikuje od vseh drugih »telovadb«, saj zahteva, poleg natančnega, pravilnega izvajanja asan, tudi pozornost, usmerjenost uma v to kar počnemo. V asani » smo«, »tukaj in zdaj«. 

Odklopite se ! 

Ugasnite mobitel, izklopite računalnik in bodite nedosegljivi za vse. Zdaj je ravno pravšnje vreme, da se zavijete v toplo odejo, obujete mehke nogavičke, si skuhate vroč čaj ( lahko dodate tudi malo ruma 😉 ) in uživate ob gledanju filma ali česarkoli kar vas veseli in spravi v dobro voljo. Lahko tudi do onemoglosti plešete, pojete, pečete piškotke … karkoli vas spravi v dobro voljo. Smejte se! V času, ki ste si ga vzeli samo zase, izklopite negativne misli in težave. To je čas za uživanje, z vsem drugim se boste ubadali, ko se »vklopite nazaj«.

Naspite se ! 

Stres spremeni hormonsko delovanje telesa in to negativno vpliva na kakovost in dolžino spanca. Spanje namreč nujno potrebujemo za regeneracijo in osvežitev telesa, pomaga nam, da se čez dan lažje soočimo s težavami. Izjemnega pomena za kakovostno spanje sta primerno spalno okolje in spalni ritual. Kar pomeni, da se v posteljo vedno odpravimo ob isti uri, da se pred spanjem ukvarjamo s stvarmi, ki nas sproščajo in, da se v posteljo nikoli ne odpravimo s polnim želodcem. 

Bodite naravnani POZITIVNO!

Ker je stres naša stalnica od jutra do večera, je najbolje, da ga kot takšnega sprejmemo. Nekaterim stvarem se lahko izognemo, nekaterim se ne moremo in je tako, da smo sami tisti, ki stvarem dajemo pomen. Torej, če le lahko, poskušajmo vsako stvar gledati s pozitivne plati. Če ne gre vse po naših pričakovanjih, tako, kot smo si zamislili, je mogoče to za naše dobro. Če se določenim ljudem, ki jih ne maramo, ne moremo izogniti, poskušajmo najti v njih lastnosti, ki so nam privlačne. V kolikor norimo zaradi časovne stiske, si organizirajmo dan drugače, postavimo pomembne stvari v ospredje in tiste manj pomembne lahko počakajo. Ne pustimo, da tuja slaba volja vpliva na nas in ne pustimo, da nam malenkosti pokvarijo dan. Vsak dan je darilo, vsak dan naj bo lep in, če pride dan, ki je malo manj lep, ko bi se najraje pokrili čez glavo, zavlekli v kot, se spomnimo starega reka, da za vsakim dežjem posije sonce!

 

Aleksandra Veljković je osebna trenerka z licenco Fitnes Zveze Slovenije. S fitnesom se ukvarja že dvajset let, zadnjih deset let pa ima tudi telovadnico Kobra Gym, kjer uveljavlja individualni pristop treniranja. “Ker se naša stroka nenehno razvija in dopoljnjuje, se z veseljem udeležujem domačih in mendnarodnih konferenc in seminarjev. Treninge prilagajam posameznikom tako, da najdemo tisti način treniranja, ki bo vadečim prinesel najboljše možne rezultate, glede na njegove zmožnosti in potrebe. Zato moji treningi poleg osnovnih prvin fitnesa vključujejo tudi ples, pilates, jogo in vodene meditacije. Svetujem tudi glede prehranjevanja, ki temelji na vegetarijanski in veganski prehrani.”

Pustite Trackback v zvezi s tem vnosom

Preberite še

Vesela bom vašega mnenja!

You must be logged in to post a comment.