6 pozitivnih praks za boljši odnos do sebe

Pozitivna sporočila na družbenih omrežjih so milijonom žensk pomagala, da se počutijo bolje v svojem telesu.

Težko je iti na Tik Tok ali Instagram, ne da bi videli objave, ki spodbujajo gibanje za pozitivno gledanje na lastno telo. Čeprav ta veliki premik odraža pomirjujoč trend, so nekateri zdravstveni strokovnjaki še vedno zaskrbljeni, da gibanje ne gre dovolj daleč, da bi ženskam resnično pomagalo, da bi se bolje počutile v svojem telesu. Dejstvo je namreč, da so socialna omrežja še vedno polna nedosegljivih idealov.

Kako lahko torej v svoj vsakdan vključite rutinske postopke, da spremenite svoje počutje glede svojega telesa? Raziskave kažejo, da lahko s sočutjem do sebe in skrbjo zase močno izboljšate svojo telesno podobo in izboljšate svoj vsakodnevni pogled nase in na svet.

6 načinov za vsakodnevno prakticiranje pozitivnega odnosa do telesa

Študije so pokazale, da je to, kako se počutite glede svojega telesa, močan napovedni dejavnik splošne kakovosti življenja. Objavljene statistike kažejo, da lahko pozitivna telesna podoba pripomore k izboljšanju splošnega duševnega in telesnega počutja. Nasprotno pa je negativna telesna podoba povezana z nizkim samospoštovanjem, depresijo in lahko vodi celo do motenj v prehranjevanju.

Glede na to, da lahko vaša osebna prepričanja o telesu vplivajo na vaše zdravje, si je smiselno vsak dan vzeti čas za spodbujanje pozitivnega odnosa do telesa. Če vam pomikanje po Instagramu ne daje potrebnega zagona, razmislite o vključitvi ene od teh praks v svoj vsakdanjik.

1. Načrtujte meditacijo

Vsakodnevna praksa meditacije lahko naredi čudeže tako za telesno kot duševno zdravje. In ni vam treba posvetiti več ur svojega dneva, da bi poželi sadove. Študija iz leta 2019 je pokazala, da so meditatorji začetniki po osmih tednih, izboljšali spomin, pozornost in razpoloženje s samo 13 minutami vodenimi meditacijami, ki so potekale vsak dan.

Če želite začeti, načrtujte kratek odmor v dnevu, ko si boste lahko vzeli čas za miren, tih in umirjen prostor. Načrtujte ga tako, kot načrtujete vse druge pomembne dejavnosti. Nato uporabite scenarij za vodeno meditacijo, ki vas bo vodil. Na voljo so tudi aplikacije za pametne telefone, ki ponujajo meditacije s scenariji za spodbujanje pozitivnega odnosa do telesa.

2. Poskrbite za gibanje

Seveda lahko vsaka vrsta telesne dejavnosti pripomore k izboljšanju zdravja srca in drugih kazalnikov zdravstvenega stanja. Vendar pa imajo nekatere vrste gibanja lahko vpliv, ki presega fizične učinke.

Posebne oblike meditativnega gibanja, kot sta qigong ali tai chi (zlasti tiste, ki se osredotočajo na držo, ritem in dihanje), lahko pomagajo pri lajšanju tesnobe in stresa, spodbujajo boljši spanec in boljši občutek dobrega počutja. Te oblike telesnega gibanja je enostavno vključiti v vsakdanjo rutino, saj vam ni treba vlagati v posebno opremo ali oblačila za vadbo. Začnite tako, da zjutraj ali pred spanjem vadite osnovne gibe tai chi.

3. Povežite se z drugimi

Moči skupnosti ni mogoče podcenjevati. Svetovna zdravstvena organizacija je leta 2021 opredelila pet temeljnih načel samooskrbe, od katerih sta bili dve: vključevanje skupnosti in krepitev vloge skupnosti. Sodelovanje v skupnosti vam lahko pomaga opredeliti, kdo ste, in vam celo pomaga, da se počutite bolj varno in negovano.

Kako torej najdete svoje pleme? Na spletu boste našli veliko možnosti, ki podpirajo opolnomočenje žensk in pozitivno naravnanost telesa. Poiščite na primer neprofitno organizacijo, ki si prizadeva opolnomočiti posameznike ne glede na njihovo težo ali velikost. Morda vam je bolj všeč kakšna strokovna skupina ali mentorski program. Organizacije lahko poiščete tudi v svoji soseski ali delovnem okolju.

4. Poiščite pozitivne citate o telesu

Svet je poln sporočil, ki lahko negativno vplivajo na naš občutek lastne vrednosti. Oglasi za različne dejavnosti, oblačila za vadbo ali izdelke za nego kože lahko sporočajo, da niste dovolj dobri, če niste videti kot oseba v oglasu. Zakaj se torej tem glasovom ne bi zoperstavili s pozitivnimi afirmacijami?

Svoj prostor napolnite s sporočili žensk, ki jih občudujete, o krepitvi moči. Vzemite svinčnik in paket listkov ter z navdihujočimi citati okrasite svoj avto, spalnico ali delovni prostor. Poglejmo nekaj primerov, ki so jih izrekle velike dame.

To telo me je poneslo skozi težko življenje. Videti je točno tako, kot mora.” -Veronica Roth

Da bi našli pravo srečo, se morate naučiti ljubiti sebe zaradi celovitosti tega, kar ste, in ne le zaradi tega, kako ste videti.” – Portia de Rossi

Ne moreš sovražiti samega sebe, da bi bil srečen. Ne morete se kritizirati za vitkost. Ne morete se sramovati, da ste vredni. Prava sprememba se začne z ljubeznijo do sebe in skrbjo zase.” – Jessica Ortner

S svojim telesom se pogovarjajte na ljubeč način. Je edino, ki ga imate, je vaš dom in si zasluži vaše spoštovanje.” – Iskra Lawrence

Življenje je veliko lepše in kompleksnejše od številke na tehtnici.” – Tess Munste

Ne zapravljajte toliko časa z razmišljanjem o tem, koliko tehtate. Ne obstaja bolj dolgočasna, idiotska, samouničujoča preusmeritev pozornosti od veselja do življenja.” – Meryl Streep

5. Utišajte družbene medije

Vaši najljubši kanali družbenih medijev so lahko dobrodošlo razvedrilo, ko se počutite preobremenjene v službi ali doma. Prav tako vam lahko pomagajo, da se počutite povezani s prijatelji in družino.

Toda te navade lahko včasih spodkopljejo tudi vašo samozavest. Več študij je izpostavljenost družbenim medijem povezalo z nezadovoljstvom s telesom (zlasti pri mladih ženskah), ena od študij pa je celo pokazala, da je bilo brskanje po Instagramu povezano z nižjo stopnjo spoštovanja telesa.

Obstajajo celo razširitve brskalnikov, s katerimi lahko določite časovne omejitve za različna spletna mesta družbenih medijev.

Zakaj si torej ne bi vzeli odmora? Seveda vam ne predlagamo, da se odpoveste vsem svojim najljubšim zgodbam in objavam. Vendar se zavedajte, kako to vpliva na vaše vedenje. Obstajajo celo razširitve brskalnikov, s katerimi lahko določite časovne omejitve za različna spletna mesta družbenih medijev.

6. Poskrbite za podporni samogovor

Pogosto smo sami sebi najhujši kritiki. V mnogih primerih z drugimi nikoli ne bi govorili tako, kot govorimo sami s seboj. Se vam zdi, da si čez dan pošiljate negativna sporočila o svojem telesu ali svojih sposobnostih?

Pri samogovoru gre za dobre in pozitivne novice. Študije so namreč pokazale, da ima lahko pozitivni samogovor večji vpliv kot negativni samogovor. Če se torej čez dan pomirjate z miselnimi sporočili podpore in moči, boste morda lahko preprečili vsa sporočila dvomov vase, ki se prikradejo.

Vzemite si nekaj časa in si oblikujte mantro, ki vas bo pomirila in podprla. Mantra je beseda ali besedna zveza, ki vam lahko pomaga osredotočiti misli in preusmeriti pozornost. Razmislite o teh možnostih:

  • Moje telo je lepo, močno in mogočno.
  • Sem dovolj preprosto zato, ker sem to, kar sem.
  • Dosežem lahko vse, kar si zamislim.
  • Moje telo si zasluži ljubezen in spoštovanje.

Bodite sami sebi darilo

Ne pozabite se obrniti po pomoč, če jo potrebujete. Pozitiven odnos do telesa lahko povečate s sodelovanjem v skupnosti, meditacijo in pozitivnim samogovorom, vendar vam lahko koristi tudi individualna podpora. Obstajajo strokovnjaki za vedenjsko zdravje, ki so specializirani za obravnavo vprašanj, povezanih s telesno podobo. Podarite si skrb, če vas bo ta usmerila na pot boljšega počutja in zdravja.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam