6 nasvetov za zdrav imunski sistem

Za svoj imunski sistem moramo skrbeti 365 dni v letu. Večina ljudi se žal tega ne zaveda in dvigujejo imunski sistem šele takrat, ko že zbolijo. Vedno je boljša preventiva kot kurativa.

Uravnotežena prehrana

Prva in najbolj pomembna stvar za dvig odpornosti, za izboljšanje počutja in zdravja, za več energije in nenazadnje tudi za zdravo telo brez odvečnih maščob in kilogramov, je uravnotežena prehrana. Naši krožniki morajo biti pisani, jesti moramo redno, ne smemo preskakovati obrokov, tudi če nismo lačni, piti moramo skozi ves dan, tudi če nismo žejni in vedno moramo imeti zdrav ter uravnotežen zajtrk, na račun katerega je odvisno 80% našega počutja. Torej, baza za naše dobro počutje in dober imunski sistem je najprej uravnotežena prehrana, šele nato nastopijo dodatki k prehrani. Priporočam pa tudi kvalitetne nadomestke obrokov, ki nam pomagajo ‘zvoziti dan’, da imamo lahko 5 kvalitetnih obrokov v dnevu. Ne pozabite jesti veliko sadja in zelenjave, vsaj 5 kosov dnevno in spiti dovolj tekočine (1L na 25kg puste telesne teže). Čim več kuhajte doma in poskrbite za nakup kvalitetne hrane z veliko vsebnostjo hranil. 

Ne pijte kave na prazen želodec

Kava na prazen želodec, ki je žal zajtrk večine Slovencev, ruši ravnovesje vitaminov in mineralov, uničuje naše črevesne resice, ki pa so za odpornost ključnega pomena, saj se naš imunski sistem tvori v črevesju. V črevesju se absorbira 75% hranil in če črevesne resice niso zdrave, čiste in pokončne, hranila iz hrane ne gredo v telo, ampak iz telesa z urinom. Na kratko torej, če ne bomo imeli zdravega črevesja, ne bomo imeli močnega imunskega sistema, saj se le ta tvoji v črevesju.

Poskrbite za vnos vitamina D

Jeseni in pozimi, ko se zaradi pomanjkanja sonca naš imunski sistem slabša, moramo nujno dodajati D3 vitamin, ki je na primer v boju proti covidu še posebej ključnega pomena. Ljudje smo kot rastline, ki ne moremo živeti brez sonca, zato čim več hodite v naravo, od septembra do maja pa dodajajte D3 vitamin in ne pozabite, da se mora za absorbcijo vezati s K2. Vitamin D je ključen v boju proti številnim boleznim, vključno s covidom. 

Jejte sezonsko in lokalno

Jejte čim bolj sezonsko in lokalno, saj nam narava da tisto, kar potrebujemo, da naravno dvigujemo odpornost – granatna jabolka, ki so najboljši vir C vitamina v naravi, zelje, repa, jabolka … V svoj jedilnik dodajte ingver, ki je najboljše živilo, ko gre za prehlad in gripo, saj ima močne protivnetne lastnosti. 

PRIPRAVEK ZA ODPORNOST

Ginger tea with lemon and honey on grey wooden background. Top view

Naredite si pripravek za odpornost, tako da sveži ingver narežete na tanke rezine in za 15 min prelijete z vročo vodo. Ko se ohladi, dodajte še limono in med. Sama dodajam še cimet, ki še dodatno krepi naš organizem. 

Dodajte jedem kurkumo

Še eno izjemno protivnetno živilo je kurkuma, ki ima močno protivnetno sestavino kurkumin, ki aktivira proizvodnjo T-celic, ki se v našem organizmu borijo za izboljšanje našega zdravja. 

Ne pozabite na zdrave maščobe

Dodajajte k prehrani zdrave maščobe, še posebej mandlje in lešnike, ki so bogati z vitaminom E, hkrati pa so polni Omega 3 maščob. Z esencialnimi Omega 3 maščobami je bogat tudi divji losos, ki vsebuje tudi cink in vitamin D, ki ga v prehrani skorajda ni mogoče dobiti, ravno zato potrebujemo sonce, oziroma ga moramo dodajati s prehranskimi dodatki. Ko smo bili kot otroci bolni, so babice vedno rekle, da naj dodamo žličko medu in imele so prav. Surovi med lajša vnetje sluznice, hkrati pa je močan antioksidant.

Imunski sistem se ne gradi en dan ali en teden, ko nam pade odportnost in letimo v lekarno. Imunski sistem se gradi vsak dan znova. Zato je ključno, kakšne so naše vsakodnevne prehranjevalne navade. Ne velike in radikalne spremembe, temveč majhne navade, ki jih delamo vsak dan, konsistentno, saj nas le te pripeljejo do velikih rezultatov – pravilne teže, manj bolezni, povečanja imunskega sistema, več energije, počasnejšega staranja, lepšega izgleda in večje vitalnosti.

Za več nasvetov vas vabim v svojo FB skupino: Spremeni Življenje – z lahkoto do fit postave: https://www.facebook.com/groups/490996495576181. Spremljate pa me lahko tudi na Instagramu: www.instagram.com/kalyfitcoach

Kaly Kolonič je svetovalka za prehrano in dosego fizično energijskega optimuma z diplomo iz Energijske medicine, Koreografinja, inštruktorica Tae Fita, pilatesa in dance aerobike

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam