9 načinov za krepitev samozavesti, ki jih lahko preizkusite še danes

Iščete sredstva za povečanje samozavesti? Danes izveste najboljše nasvete in trike.

Sredstva za krepitev samozavesti so hitri načini, kako se rešiti iz težav, ne glede na to, ali ste nervozni zaradi prvega zmenka, se pripravljate na razgovor za službo ali se vam je v življenju kaj zalomilo. Tudi danes smo se za nasvet obrnile na našo Melito Kuhar, strokovnjakinjo za partnerske odnose, osebno rast, družinske odnose in vzgojo otrok.

Tudi najbolj odprti ljudje doživijo slabše počutje, mnenje o sebi in svojih sposobnostih, zato ti nasveti niso enosmerna vstopnica za samozavest, vendar so lahko, če jih dosledno izvajate, zelo koristno orodje. Čeprav vam torej ti nasveti vsekakor lahko pomagajo, če se želite naučiti, kako biti bolj samozavestni na dolgi rok, jih boste morda potrebovali večkrat. Od tega, da se odpravite ven in se gibljete, do učinkovitega izkoriščanja najboljših citatov o samozavesti telesa. Poiščite tiste, ki vam ustrezajo, in jih imejte v rokavu, pripravljene, da jih uporabite, kadarkoli doživite padec. 

Pripomočki za krepitev samozavesti, ki jih lahko preizkusite  

1. Vadite afirmacijo

Čeprav povečanje samozavesti ni tako preprosto, kot da si rečete, da ste bolj samozavestni, pa lahko afirmacije za krepitev samozavesti veliko pripomorejo ne le k izboljšanju vašega trenutnega stanja, temveč vam pomagajo prebroditi tudi naslednji padec. 

Jaz sem dovolj. To si recite vsak dan, ko vstanete. Napišite si jo na ogledalo ali jo vstavite v telefon. Vsak dan se spomnite, da ste dovolj. Če si boste to ponavljali vsak dan in vsak večer, boste spremenili nevronske poti v možganih tako, da bodo okrepili to pozitivno sporočilo in preglasili druga, morda negativna sporočila, ki zmanjšujejo vašo samopodobo.

2. Gibajte se

Ni skrivnost, da zgodnje vstajanje in gibanje izboljšata razpoloženje. V veliki meri je to mogoče pripisati dejstvu, da vadba poveča raven endorfina, hormona, ki nastaja v hipofizi in je znan po tem, da med navalom povzroči občutke evforije, sreče in drugih pozitivnih razpoloženj. 

Tudi vadba zelo pomaga pri izboljšanju razpoloženja.

Vendar pa niso samo endorfini tisti, ki med vadbo delajo čudeže z našimi možgani. Raziskave za telesno vzgojo kažejo, da imajo zelo pomembno vlogo povišanje telesne temperature, izboljšana prekrvavitev možganov in vpliv na os hipotalamus-hipofiza-nadledvična žleza, saj kombinacija vsega tega izboljša tudi naš odziv na stres. Ne le, da se v danem trenutku znamo učinkoviteje spopasti s stresom, temveč se zmanjša tudi raven kortizola v našem telesu, zato je manj verjetno, da bomo sploh občutili njegove neprijetne simptome. Zanimivo je tudi, da so nekatere vrste vadbe bolj verjetno povzročile ta učinek kot druge. Najbolj priporočljivi so plavanje, tek, kolesarjenje in hoja z nizko ali zmerno intenzivnostjo, koristne pa so lahko tudi vaje za moč, pri katerih se uporabljajo velike mišične skupine. Če ste si torej kdaj želeli izkusiti prednosti plavanja v hladni vodi ali nordijske hoje, je to vaš znak, da jih preizkusite. 

3. Glasba naj bo na glas

Vsi imamo pesem, ki nas dvigne in spravi v ples, ne glede na čas ali kraj. Tako kot lahko ples sam po sebi močno vpliva na naše razpoloženje in izboljša naše počutje, pravi študija. Glasba torej pozitivno vpliva na naše razpoloženje. Raziskava pojasnjuje, da glasba običajno združuje ljudi ter vzbuja občutke nagrade in empatije do drugih, vse to pa v trenutku poveča našo samozavest in samospoštovanje. 

Poiščite svojo melodijo. Takšno, ki vas resnično dvigne, in si jo prižgite na glas. Poslušajte jo v avtu, v spalnici ali na slušalkah. Ni pomembno, kakšna je, če se zaradi nje želite postaviti pokonci in se razgibati. Potem naredite točno to.”

4. Vaša oblačila so pomembna

Če ste dobro videti, se boste dobro počutili. Morda ste že slišali za dopaminsko oblačenje, njegov dvojček, oblačenje s samozavestjo, pa je zelo podoben. Deluje na podlagi tega, da če nosite oblačila, za katera menite, da ste v njih videti odlično, utelešate to čustvo.  

Vedno nosite nekaj, v čemer se počutite fantastično. Če radi nosite kavbojke in čisto belo srajco, se odločite za to, vendar vedno poskrbite, da boste čim bolj ponosni nase. Če vam je to všeč, si uredite lase in pobarvajte nohte.

5. Upoštevajte povratne informacije

Če ste se zaradi neuspeha v službi počutite slabo, vodja trenerjev in strokovnjakinja za samozavest predlaga, da si ogledate odzive delodajalca, strank in drugih ljudi, s katerimi delate, in tako v sebi zanetite iskrico. 

To vključuje ocene uspešnosti, pohvale strank, povratne informacije neposrednih vodij in sodelavcev. Osredotočite se na dejstva o tem, kako dobro opravljate svoje delo, in ne na negativne samogovore.

Če ugotavljate, da imate nizko samozavest ali se na kakršen koli način počutite negativno o sebi, si morda za nekaj časa vzemite odmor od pomikanja po spletnih straneh. 

6. Odjavite se iz družbenih medijev

Vpliv družbenih medijev in nenehno spodbujanje k primerjanju z drugimi, tudi če njihovo življenje sploh ni podobno našemu, presenetljivo ne naredita čudežev za našo samozavest. 

Nedavni pregled ene od univerz je zbral številne študije o povezavi med našo uporabo družbenih medijev in samozavestjo ter ugotovil, da je z večjo uporabo družbenih medijev višja poročana stopnja pomanjkanja samozavesti in nizke samopodobe. 

Povedno je, da so bila slikovno usmerjena spletna mesta najslabše ocenjena z vidika vprašanj dobrega počutja, kot je manjše zadovoljstvo s telesno podobo, kar je povzročilo manjšo samozavest in večjo potrebo udeležencev, da ostanejo povezani s spletnim mestom. Prav tako je bilo več primerov depresije, tesnobe in slabega spanca. Če torej ugotavljate, da imate nizko samozavest ali se na kakršen koli način počutite negativno o sebi, si morda za nekaj časa vzemite odmor od pomikanja po spletnih straneh. 

7. Zapišite eno stvar, na katero ste ponosni

Kadar nam primanjkuje samozavesti, se pogosto počutimo negotovi glede svojih sposobnosti in svojega položaja v življenju. To običajno vpliva na vsa področja našega življenja, še posebej na delo. Pomanjkanje samozavesti se kaže v pomanjkanju delovanja. Znaki so, da se na sestankih ne oglasite, da se ne odločite za zanimive priložnosti, da nimate običajne ravni navdušenja in motivacije ter da delo opravite pozno ali slabše kakovosti kot običajno.

Že če zapišete eno stvar, na katero ste ponosni, lahko to spremenite. Ne glede na to, ali gre za dokončan projekt, pravopisno napako, ki je bila opažena pred tiskom, zmago pri poslu ali pripravo odličnega čaja, zapišite eno stvar, na katero ste ponosni, kadarkoli se počutite nesamozavestno.

8. Bodite sami sebi najboljši prijatelj

Seveda se to sliši malce za lase privlečeno, vendar resnično deluje: pomislite, kako bi svetovali svojemu prijatelju, če bi prišel k vam v isti situaciji. Natančno ugotovite, česa se bojite, in razmislite, kaj bi svetovali prijatelju, ki ga skrbi ali mu primanjkuje samozavesti zaradi iste stvari. Včasih govorimo o sebi neprijazno, čeprav ne bi enako kritično ravnali z nekom drugim.

9. Umaknite se iz situacije, ki je neugodna

Ko smo nervozni, pogosto pozabimo pogledati izven sebe. Če se umaknete in se spomnite, da ste le ena oseba, ki doživlja eno situacijo, se lahko vrnete v realnost, tukaj in sedaj. Zapomnite si, da so vsi drugi verjetno prav tako živčni in nesamozavestni kot vi. Pogosto imamo občutek, da nas vsi negativno ocenjujejo, vendar je resnica takšna, da je večina ljudi tako zaposlena s svojim življenjem in težavami, da nam pravzaprav sploh ne posvečajo pozornosti.

Kaj o pozitivni samopodobi pravi naša strokovnjakinja Melita Kuhar?

Kot prvo jo je treba zgraditi. A kako jo zgraditi, Melita? Takšno vprašanje dobim zelo pogosto, saj je veliko posameznikov “poškodovanih” glede tega, kako dojemajo sami sebe. Mnogo žensk ima izkrivljeno oziroma slabo samopodobo, kajti kot majhne deklice so od pomembnih odraslih, torej staršev dobile in vase vpile stavke, kot so: “iz tebe tako ali tako nič ne bo”, “pa saj ne zmoreš”, “joj, kako si neumna in nič ne zmoreš”, “s tabo si res ne morem nič pomagati” in podobni izjemno stavki, ki poškodujejo in onemogočajo nastajajoči osebnosti gradnjo lastne vrednosti. Da ne govorim o tem, kakšne osebnostne poškodbe nastanejo v krhkem otroku, če je izpostavljen tudi ostalim oblikam nasilja in čustvenim zlorabam. Da, ko starš negativno in zelo kritično sodi osebnost in reakcije otroka, mu vsadi zavedanje, da je slab, nemogoč, grd, nesposoben in to je vsajeno v srčiko, iz katere se seveda razvije slaba samopodoba. 

Torej kako zgraditi pozitivno samopodobo, ko se posameznik počuti vredno? To je proces osebnostnega razvoja, ko uvidimo svoja prepričanja, ki v resnici niso naša, a so v nas vgrajena s strani staršev. Preko uvidov in poguma, da se lotimo te pozitivne osebnostne preobrazbe, se sčasoma zgradi pozitivna in vredna samopodoba. Ohranjamo jo tako, da nadgrajujemo že zgrajena pozitivna zavedanja, se soočamo s sprožilci, ki nas v določenih situacijah spomnijo, da je to vedno nepretrgano delo, a se zelo splača, ker dobimo sebe kot bolj zdravo osebnost. Menim, da je to vredno truda!

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam