Je to, da ženske obvladamo multitasking, res dobro?

Večopravilnost ali multitasking je nekaj, za kar imamo ženske občutek, da je v našem DNK in je nekaj, kar moramo obvladati.

Čeprav imamo včasih občutek, da ne vemo, kje se nas glava drži, me nadaljujemo z več opravili naenkrat. Pa je to nujno? Se da delati stvari tudi lepo počasi in eno po eno?

Raziskave so pokazale, da imate več od življenja, če se ukvarjate samo z eno stvarjo naenkrat. Gre za prakso zavedanja sedanjega trenutka, ki od vas ne zahteva, da zaprete oči in izklopite seznam opravil, temveč vas vabi, da se potopite v vse, kar počnete prav zdaj, v tem trenutku.

Če rečemo, da je opravljanje več stvari večopravilnost, lahko temu rečemo enoopravilnost. Za to ni potrebno posebno usposabljanje ali orodja, vendar ne bodite presenečene, če je bolj zahtevno, kot si mislite. Če boste imele s tem težave, obstaja danes na to temo že kar nekaj knjig.

Danes bolj kot kdajkoli prej potrebujemo počitek in polnjenje baterij, igra pa je eden najučinkovitejših načinov, da ponastavite svoje telo in možgane.

Z igro se lahko fizično in psihično odmaknemo od dela. Krasno, kaj ne? Če imate otroke, še toliko bolje, saj lahko vključite celo družino in se zabavate vsi. Zagotovo poznate občutek, ko se zaigrate z otrokom in pozabite na ves svet. Tudi na kup umazanega perila, kaj bo jutri za kosilo in kaj vse vas čaka v službi.

Pogosto so nas učili, da moramo, če želimo v življenju resnično nekaj doseči, trdo delati in biti osredotočeni na svoje cilje. Kaj pa, če je najboljši način, kako priti od točke A do točke B, ta, da veliko pogosteje zavijemo do postajališč za počitek? Ste kdaj sploh pomislile na kaj takšnega?

Ni potrebno, da je delo povsem resno

Vsi mislijo, da mora biti delo povsem resno, da se lahko srečujemo le v konferenčni sobi ali ob kavi, danes pa na zoomu. Delovni sestanki se lahko in morajo odvijati na mestih, ki spodbujajo ustvarjalnost in različne načine razmišljanja – na primer v parku ali muzeju – in vključujejo dejavnosti, ki nas spravijo stran od stresa. Nekje zunaj je zagotovo dober izbor. 

Splošno prepričanje je tudi, da igra za odrasle pomeni šport. Igra je lahko vse, kar vas odvrne od vsakdanjega življenja in vas tam zadrži. Medtem ko se ponastavljate, igra zmanjšuje vašo tesnobo in vas razveseljuje. Eden od načinov za to so stare dobre družabne igre – v zadnjih letih so postale spet vse bolj priljubljene. Govorim o dobrem starem monopolyu, igri človek ne jezi se, kartah enka …

Pri analognih igrah, pa naj gre za zapleteno namizno igro ali otroško igro, morajo vsi igralci sodelovati, da bi ustvarili iluzijo igre. Da bi verjeli, da ste v resnici lastniki Bohinja in da so barvni lističi papirja v vaših rokah nekaj vredni, je potrebno skupno vlaganje domišljije v alternativno resničnost, resničnost igre. Prednosti, ki jih prinaša vaša analogna igra – vključno z razvijanjem osredotočenosti, sodelovanjem z drugimi in sproščanjem stresa – se lahko prenesejo tudi na druga področja vašega življenja.

Kako prekiniti rutino, ki nas dela tesnobne

Če ves čas delamo, se znajdemo v rutini. Postanemo izgoreli, tesnobni in depresivni. Če si vzamemo čas za igro, se lahko v službo, šolo ali k ustvarjalnim dejavnostim vrnemo osveženi in pomlajeni. Igra ni nov izum, vendar se moramo v našem hitrem tempu in preobremenjenem svetu spomniti, da se moramo igrati, in morda bomo morali ponovno iznajti načine, kako se igrati.

Če že imate kakšen šport ali hobi, v katerem uživate, se ga lahko lotite drugače. Če ste tekač, morda poskusite med tekom skakati. Če ste plavalec, si priskrbite plovec, da se sprostite, ali pa skočite v bazen kot otrok.

Za to nalogo ne poskušajte izbrati dejavnosti, kot je šah, ki zahteva veliko razmišljanja, ali česa izjemno sedečega, kot je sestavljanje sestavljanke. Prav tako se za zdaj izogibajte video igram in vsemu, kar zahteva uporabo naprave. Vse to so oblike igre, h katerim se lahko vrnete pozneje. Idealno okolje za enoopravilnost je na prostem, kjer lahko premikate svoje telo in čutite veter na obrazu.

Če ste v mestu, pojdite v park. Če imate otroke, jih vzemite s seboj. Če imate dvorišče, prižgite škropilnice in tecite. Ne skrbite za to, kako ste pri igri videti, samo igrajte se. Če se že dolgo niste igrali ali premikali telesa, začnite z nečim preprostim – ne želite se namreč poškodovati.

Kako začeti?

Za igro si rezervirajte vsaj dvajset minut in čas, ki ga boste potrebovali za pot do igralnega prostora in nazaj, ter čas za pospravljanje. Izberite nekaj, kar radi počnete ali kar ste si že nekaj časa želeli početi. Pripravite si vse, kar potrebujete za to dejavnost: kolo, košarkarsko žogo, psa. Lahko se igrate s prijateljem; poskrbite le, da bo vedel, da ne gre za resno vadbo in da se ne boste pogovarjali o pisarni. Če pogovor zahteva, da razmišljate, je najbolje, da se ne pogovarjate.

Nasmehnite se. Smejte se na glas. Recite si: “To bi moral početi pogosteje.”

Očistite svoje misli in uživajte v tem, kar počnete. Če začnete razmišljati o službi, življenju ali čem drugem stresnem, si to misel priznajte in jo izpustite. Ne obsojajte se – to se zgodi vsakomur in sčasoma lahko delamo na tem, da postanemo manj raztreseni med igranjem.

Bodite prisotni in v trenutku s celim telesom, umom in dušo. Sprostite se in se zavedajte, kako dobro je, ko se v nekaj popolnoma potopite. Naj se vse drugo v življenju razblini.

Želja po multitaskingu

Igra je najbolj zabavna in učinkovita, če se vanjo lahko resnično potopimo. Med igranjem je najbolje, če lahko opravljate večopravilnost, ne da bi o tem razmišljali. Če pa doživljate skušnjave po večopravilnosti in se jim težko uprete, razmislite o raziskovanju drugih oblik igre, ki lahko bolje omejijo vaše motnje in vam pomagajo, da se v celoti posvetite igri. Izberite nekaj, kar je nesramno zabavno, tako zelo, da ne želite hkrati početi ničesar drugega. Večina igralnih dejavnosti na prostem omogoča večjo potopljenost in manj motenj kot v zaprtih prostorih, vendar motnje še vedno obstajajo. Čeprav lahko teoretično med tekom, kolesarjenjem, pohodništvom, ribolovom in podobnimi dejavnostmi opravljate več opravil na telefonu, priporočam, da se temu uprete. Ko spoznate, kakšen je občutek, ko se ukvarjate z igro sami, lahko selektivno dodajate tudi glasbo, podcaste in druga opravila v ozadju. Ne glede na vse, v igri morate uživati, zato med igro ne delajte!

Kako boste vedeli, da ste dobri v igri?

Cilj igre ni v tem, da bi prišli v formo ali postali posebej spretni v kakšnem hobiju ali športu. Če se to zgodi, je to super, vendar je pravi cilj zabava, razbremenitev stresa in svežina, ko se vrnete k vsem drugim opravilom, ki jih morate opraviti. Da ste dobri v enoopravilnosti, boste vedeli, ko boste:

  • znali redno najti čas za igro,
  • pri igranju ustvarjalni, tudi ko ste na službenem potovanju, ko ste zelo zaposleni, ko je slabo vreme in v drugih situacijah, ko morate za igranje porabiti nekoliko več energije,
  • srečnejši in manj zaskrbljeni,
  • med igro lahko pozabili na službo in seznam opravil, v igri se boste enostavno izgubili, 
  • iskali prijatelje, ki se želijo igrati tako kot vi,
  • z igro razvijali globlje vezi s svojimi otroki.

Očitno so naša življenja res nekje naredila zavoj v napačno smer, da se moramo spet vračati k igranju, da bomo lažje živeli. Dejansko se moramo spet naučiti igrati in se spomniti, da je življenje lahko zabavno in polno smeha.

Povzeto po spletni stran GOOP, Foto: Profimedia

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam