Kako odpravimo napetost v ramenih in vratu?

Verjetno ste že slišale, da pravijo, da nosimo ves svet na svojih ramenih? Od tod torej izhaja preobremenjenost, ki je del našega vsakdanjika. Prezaposlenost, bremena, stres, težave, posledica pa je pogosto napet občutek vratu in ramenskega obroča.

Vse je odvisno od načina življenja, ki nas sili, da smo nenehno v prisiljenih in nepravilnih položajih. Večinoma lahko hitro najdemo vzroke (sedenje za računalnikom, neustrezni položaji glave, nepravilno sedenje za volanom, neustrezni in prisilni položaji v službi, gledanje v mobilne telefone …). Slej ko prej prisilna drža vodi v telesno spremembo, obremenitve vratne hrbtenice pa povzročajo mišično napetost, ki je osnova za nastanek bolečin.

Počivanje ali aktivnost?

Pri vsaki težavi vedno najprej pomislimo, da je čas za počitek, da smo izčrpani, preutrujeni in enostavno preobremenjeni. V tem primeru žal bolečine ne bodo izginile same od sebe. Vratna hrbtenica potrebuje gibanje, ki bo nadzorovano in zmerno, da si ne povzročimo še več škode. Svojim strankam zmeraj rada omenim, da je dovolj že nekaj preprostih razteznih vaj za vrat, kot na primer umirjeno kroženje glave v obe smeri.

Vratna hrbtenica potrebuje gibanje, ki bo nadzorovano in zmerno, da si ne povzročimo še več škode.

Velik pomen imajo tukaj tudi ramena, na katera nikakor ne smemo pozabiti. Pri njih prav tako svetujemo umirjeno kroženje naprej in nazaj, rahel in počasen dvig proti ušesom ter potisk ramen nazaj. Poleg ustreznega gibanja pa naj bo vodilo tudi umirjeno dihanje (vdih skozi nos in izdih skozi usta). Vaje morajo biti kontrolirane, počasne in brez bolečin. 

Kje tiči vzrok?

Glavni povzročitelj bolečin v vratu, ramenih in pozneje tudi glavi je ravno dolgotrajna prisilna drža, ki vodi v pojav mišičnega neravnovesja ter prekomernega draženja živcev, medvretenčnih ploščic, ligamentov … Težave sčasoma vodijo v degenerativne spremembe vratne hrbtenice, ki pa so ponovno krivec za bolečine. Kot sem že omenila, veliko težo prinaša tudi vsakodnevni stres, ki zakrči mišice vratu in ramenskega obroča. Vse to posledično povzroča bolečino v mišicah in sklepih ter tudi glavobol. Težave pa se še hitreje pojavijo in nadgrajujejo, če v prostem času ogromno presedimo ali večino časa ležimo. 

Težave z bolečinami vratne hrbtenice so zelo pogoste tudi pri nas. V Sloveniji je to drugi najpogostejši vzrok obiska zdravnika, takoj za bolečino v ledvenem delu hrbtenice. Razširjenost v splošni populaciji je nekje 15-odstotna in število prebivalstva s tovrstnimi težavami še narašča. 

Kako se kažejo bolečine? 

Značilnosti bolečin so odvisne od vzroka nastanka. Kadar je vzrok dolgotrajnejša prisilna drža, bomo najprej občutili napetost in zakrčenost vratnih mišic in mišic ramenskega obroča. Pozneje bolečine sevajo v zatilje in glavo, v predel hrbta med lopatice ali/in v zgornje ude. Prenapete mišice bodo omejile tudi gibljivost vratne hrbtenice. Bolečine lahko segajo od zelo intenzivnih do občutka težke glave, motenj spanja in pozornosti, vrtoglavice, slabosti, mravljinčenja, glavobola … Bolečina je lahko tudi pekoča in seva v zgornje ude, pozneje pa se nadaljuje z mravljinčenjem ter zmanjšano funkcionalnostjo. 

Si lahko pomagamo sami?

Pri vsaki bolečini si ljudje v osnovi lahko pomagamo sami. Največkrat je to iskanje najudobnejšega položaja, da je bolečina čim manj občutna. Trudimo se ohranjati pokončno držo, ki pa bi morala biti čim bolj sproščena. Ampak žal to ne pomaga vedno. Z zavestno poravnavo drže dosežemo kratkoročni cilj, ki nas pozneje napoti do maserja, terapevta ali tudi zdravnika. V tem primeru strankam svetujemo izvajanje pravilnih terapevtskih vaj, da sedeči položaj po 45 minutah zamenjajo s stoječim, krajšim sprehodom ali sproščujočo nekajminutno aktivnostjo.

Pri spanju pa najbolj pomaga pravilna izbira vzglavnika, da je napetost v hrbtenici čim manjša. Osnova samopomoči je torej sprostitev, kakovosten spanec, poskrbeti pa moramo tudi za dobre medosebne odnose (da ne nosimo bremena na ramenih).

Še hiter skok v kitajsko medicino

Vemo namreč, da je za kitajsko medicino vrat veliko križišče, saj skozenj potekata dve večji arteriji. Je torej glavni kanal, ki glavi zagotavlja energijo či in kri. Tisoč bolezni izvira iz krvi, sto bolezni iz či. Najpomembnejši je torej pretok energije či po telesu. Če so mišice utrujene, napete in zakrčene, to onemogoča normalen pretok. Če prihaja do motenj pretoka energije, pride tudi do motenj pretoka krvi in posledično telesnih tekočin. Če je oviran pretok telesnih tekočin, se v telesu začnejo nabirati strupi. Strupi se najprej naberejo v delu telesa, kjer potekajo glavni kanali, torej v vratu in ramenih. Kopičenje strupov v telesu pa povzroča nastanek bolezni.

Marsikomu pri kroničnih težavah pomagajo masaže. Pomembno pa je, da izberemo usposobljenega terapevta, ki pravilno pristopi k težavam.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam