Kako otroke prepričati, da jedo vse?

Veliko staršem je izziv poskrbeti, da imajo otroci raznoliko in zdravo prehrano. To je ena izmed tem, o kateri mi ljudje redno pišejo.

Ne bom rekla, da sem sama velika strokovnjakinja, lahko pa povem, da sem skozi svoje priročnike z recepti, ki sem jih sestavljala s strokovnjaki, pediatri, nutricionisti, dodobra spoznala vsa pomembna področja otroške prehrane. Največja vrednost pa je seveda ta, da doma skrbim za zdravo prehrano svojih dveh fantkov. Zdaj, pri njunih skoraj petih in sedmih letih, lahko rečem, da sem jima privzgojila zdrave prehranske navade, za katere upam, da jih bosta ohranjala vse življenje. Seveda kakšne prehranske malenkosti še malo sfriziramo, ampak osnove sta usvojila.

Pravijo, da je za oblikovanje palete okusov pri otrocih najpomembnejše obdobje prvih dveh let. Če v tem času poskusijo in jedo zelo raznoliko hrano, si te okuse podzavestno zapomnijo in so jim pozneje v življenju bolj znani, in ker so jim bolj znani, jih pozneje tudi lažje potrdijo.

V prvih letih so tudi najbolj pripravljeni na preizkušanje različne hrane, medtem ko vsi vemo, da v poznejših letih, nekje od tretjega leta naprej, že padajo v obdobja, v katerih se odločijo, da določene hrane nimajo radi. Po navadi je razlog v tem, da je ne marajo njihovi dobri prijatelji, ali se preprosto ne strinjajo s tem, da je zelena barva na krožniku videti dobro.

Redni pogovori na temo zdravega življenja

Če torej uspešno speljemo prvi dve leti, smo že obkljukali prvo pomembno kljukico. Naslednja kljukica, ki sledi po drugem letu, pa je po mojih izkušnjah ravno tako pomembna. To so obdobja, ko otroci začnejo govoriti in začnejo se prva pogajanja. In ja, pogajanje je ključ. 😉 Moja malčka sta si značajsko različna kot dan in noč in ni nujno, da ena stvar deluje pri obeh. Ampak pri obeh prime, da se o zdravem življenjskem slogu z njima redno in pogosto pogovarjam. Ko zraven krožnikov položim solato – in to vsako kosilo, vedno poudarim, da je za zdravo telo pomembno, da ješ različno zelenjavo, sadje in hrano, da vase vneseš vse različne vitamine, ki jih srček, ledvičke itd. potrebujejo, da si močan in velik in da tvoji možgani dobro delajo in si pameten. Zdaj sem vam skoraj citirala svoj najpogostejši stavek.

Po navadi ga pospremim z naslednjim: »Če boš pojedel zdravo kosilo in v telo vnesel vse zdrave vitamine, pa si seveda zaslužiš tudi posladek, ki ni toliko zdrav, ampak je zdrav, ker boš zaradi njega vesel.«

Tak je naš kompromis – zdravo kosilo s solato, za sladico pa nekaj za dušo. 

Z leti sem ugotovila, da sta razlaga in pogovor o tem, zakaj mami ‘teži’, da je treba jesti vse, tudi tisto, kar nam ne diši najbolj, veliko boljša možnost kot preprost stavek: »To moraš pojesti!« Že zdaj ju vzgajam na vseh področjih – dovolj spanca, zdrave hrane, gibanja in tekočine. Pojasnim, da s tem skrbita zase in da je to pomembno, da imata zdravo telo.

Pomaga tudi vključevanje otrok v proces kuhanja.

Vključite otroke v pripravljanje obrokov

Pri kakšni hrani, ki gre težje skozi in ima otrok fiksno idejo, da je ne bo niti poskusil, pa je pri nas odlično deloval ta trik. Naš Timon je imel dolgo borbe s koruzo. Potem pa sva nekega dne skupaj kuhala kosilo oziroma po njegovem je kuhal kosilo sam. Vključila sva koruzo, in ker je on skuhal kosilo, ga je seveda tudi jedel. Tako je ugotovil, da je koruza pravzaprav zelo okusna, in zdaj z njo nima več težav. 

Pomaga torej vključevanje otrok v sam proces kuhanja, kajti radi pojejo, kar skuhajo sami. Pomaga, da jih včasih na določen okus navadite s skrivanjem zelenjave v pasiranih juhah ali smutijih. Ko bo otrok nekaj časa okušal okus neke nove zelenjave in sadja v obliki, ki mu je všeč, bo potem veliko lepše/lažje sprejel tudi samo tisto zelenjavo/sadje. 

Vsekakor je uvajanje goste hrane in začetno obdobje navajanja na raznoliko prehrano lahko izjemno stresno za starše, ampak vztrajnost in razvoj dobre komunikacije z otrokom lahko premikata gore. Vsem, ki vas to obdobje še čaka ali ste sredi njega, želim veliko potrpljenja in malih starševskih zmag.

Vsi, ki vas zanima še več o teh temah ali potrebujete recepte, ki bi vam olajšali dnevne obroke, pa si lahko pogledate moje priročnike z recepti. Anina kuhinja za najmlajše je priročnik, namenjen uvajanju in prehrani do prvega leta. Anina kuhinja za malčke pa je nadaljevalni priročnik, namenjen prehodu začetne prehrane v družinsko prehranjevanje, ki ima poleg res ogromnega števila čudovitih in zdravih receptov tudi predel z recepti za ustvarjanje. 

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam