Vsebino omogoča DORMEO

Na svetovni dan spanja: ‘Napolnite si baterije’

Koliko časa na dan si polnite baterije? Ste že kdaj preprosto pustili vse in šli spat, ko ste bili utrujeni, ali ste svojo utrujenost ignorirali?

Na Nacionalnem inštitutu za varovanje zdravja opozarjajo, da Slovenci absolutno premalo spimo. »Manj od nas spijo le Japonci,« dodajajo. Jaz pa pomislim, da je morda prav za Japonce in Slovence obenem tako rekoč nedopustno, da bi ignorirali svoj telefon, ko bi nas opozoril, da mu zmanjkuje baterije.

Študije so zgovorne: 

  • 90 % ljudi občuti neprijetne občutke, ko jim baterija na pametnem telefonu pade pod 20 % in se zelo potrudijo, da ga čimprej napolnijo.
  • 32 % ljudi se bo ob opozorilu na to, da je baterija slaba, takoj odpravilo na mesto, kjer lahko svoj telefon napolnijo.
  • 61 % ljudi vključi ‘varčevanje z baterijo’ ali ‘letalski način’, preden se jim telefon povsem izprazni.

Skoraj nihče pa:

  • se obremenjuje, ko je zaspan ali utrujen,
  • spusti vsega iz rok, ko je zaspan in utrujen, ter gre spat,
  • ne izpusti dogodkov ali druženj, ker je preutrujen.

Če so še dve generaciji pred nami hodili spat, ko je nebo pregrnila tema, in vstajali s soncem, saj jim sveče in petrolejke niso nudile večernega življenja, ki bi omogočalo pomivanje posode, čiščenje stanovanja, branja knjig, sedenja za televizorjem in računalnikom ali pametnega telefona pa tako ali tako niso poznali … Zdaj pa živimo tako, kot da so naše ‘baterije’ samoobnovljive, trošimo jih do onemoglosti in se obenem sprašujemo, zakaj je med nami toliko izgorelosti in bolezni sodobnega sveta. Ter obenem naročimo še eno kavo, ki nas bo držala pokonci. 

Za telefon potrebujemo polnilec, za svoje telo pa kakovosten spanec

Zanimiva spoznanja o tem, kako velik vpliv ima pomanjkanje spanca na oslabljeno delovanje imunskega sistema, je podal raziskovalec spanja Matthew Walker, ki opozarja, da se oseba, ki mesece in celo leta spi premalo, navadi na svoje poslabšano delovanje, nižjo raven energije in posledično na slabšo čuječnost. »Takšna izčrpanost zanj postane običajna, sprejeta norma ter izhodišče. Človek se ne zaveda, kako je stalno pomanjkanje spanja oslabilo njegove umske in telesne sposobnosti ter povzročilo počasno nabiranje zdravstvenih težav,« Walker razlaga v svoji knjigi Zakaj spimo, ter dodaja: »Epidemiološke študije povprečne dolžine spanja pri ljudeh kažejo, da na milijone ljudi več let svojega življenja nevede preživi v neoptimalnem stanju telesnega in duševnega delovanja.

»Kdor se vsak dan oropa samo za eno uro svojega spanca, poleg dobrega počutja in telesne teže ogroža tudi svoje zdravje.« Iz knjige Welness za dobro počutje 

Zaradi slepega vztrajanja pri premalo spanja nikoli povsem ne izkoristijo svojih umskih in telesnih zmožnosti. Po šestdesetih letih raziskovanja se mi zdi enostavno nesprejemljivo, ko kdo izjavi, da lahko čisto dobro shaja z le štirimi ali petimi urami spanja. Kljub vsem dokazom, kako pomembno je kakovostno spanje za človeka, še vedno dve tretjini odraslih iz razvitih držav sveta ne spi priporočljivih osem ur na noč.«

Odgovor na to, zakaj ljudje tako razmišljajo, sem našla v knjigi Welness za dobro počutje: »Če ne poskrbimo za dovolj (kakovostnega) spanca, naše telo začne intenzivneje izločati kortizol (stresni hormon), ki drži naše telo v stalni pripravljenosti. Tako lahko nastane začarani krog. Ker smo v stresu, ne moremo spati. Posledica je premalo spanja, kar pa spet povzroča stres.« In smo v nenehnem tekanju, nenehnem boju, nenehnem lovljenju časa, namesto da bi se spočili, napolnili baterije in potem šli v akcijo okrepljeni …

Pa lahko spite (vsaj) osem ur?

Morda ob desetih zvečer sploh še ne morete zaspati. Morda se ponoči zbujate od skrbi. Morda se vam zdi – kljub vsem študijam – toliko ur, porabljenih ‘le’ za spanje, potrata dragocenega časa. Če si boste podarili čas in prebrali Walkerjevo knjigo, boste na spanje morda začeli gledati kot na dragoceno zdravilo zoper staranju, debelosti, najrazličnejšim boleznim in celo zoper slabo produktivnost in upočasnjeno miselnost.

Da bi lažje zaspali, pa po strokovnjakovih besedah nikar ne posezite po uspavalnih tabletah, saj: »Ta zdravila dokazano povzročajo skrb vzbujajoče zdravstvene posledice.« Pametnejša odločitev bodo vaje za sprostitev, pisanje dnevnika, nežna vadba, ljubljenje. In seveda kakovostno ležišče, ki bo poskrbelo za kakovosten spanec, po katerem se tudi po desetih urah spanca ne boste počutili kot princeska na zrnju graha, temveč kot resnično spočita ženska, (končno spet) polna energije in veselja do življenja.

Začnimo torej obravnavati svoje telo vsaj kot svoj pametni telefon.

Zavedajmo se, kdaj je treba napolniti baterije. Za telefon potrebujemo polnilnik, za svoje telo pa kakovosten spanec. Za to pa je predvsem pomembno, da imamo kakovostno ležišče kot je na primer Dormeo. Blagovna znamka Dormeo, ki je strokovnjak na področju spanja, ponuja cel spekter izdelkov, poleg ležišč, tudi odeje, vzglavnike, letveno podlago, posteljne okvirje, posteljnine,… skratka, vse kar potrebujete za dober spanec, ki bo napolnil vaše baterije. 

Pri blagovni znamki Dormeo se zavedajo, da je spanec eden ključnih elementov zdravja, zato so se ob letošnjem Svetovnem dnevu spanja odločili, da bodo h kakovostnemu polnjenju baterij prispevali tam, kjer je le-to lahko celo ključno. Bolnišnicam po vsej Sloveniji bodo donirali 1.000 vzglavnikov ter s tem pudarili povezanost kakovostnega spanca z regeneracijo in zdravjem. Še več o pomenu spanca, izdelkih za bolj kakovostno spanje pa tudi popustih, preverite na www.dormeo.net.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

Pomlada prinaša barve. Tudi ko gre za ličenje! 

V petek vas bo v nabiralnikih čakala knjižica, ki jo je pripravila Romina Regvat
V njej pa je opisala 10 najbolj vročih trendov ličenja za tople mesece.

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam