Vam gre služba na živce in bi šli na svoje? To so nasveti iz prve roke!

Koliko vam gre v resnici na živce vaša služba in kolikokrat ste že pomislili, da bi šli na svoje? Na to sem pomislila, ko sem zagledala knjigo Zare Krivec: Gremo mi na svoje – stopite na pot lastnega poslovnega uspeha.

Ker sem se spomnila na vsa pritoževanja zaposlenih znancev in kakšnega prijatelja nad njihovimi službami, sodelavci, šefi … Kontaktirala sem Zaro, ker mi je bilo všeč, kako v knjigi z zelo realnimi nasveti motivira ljudi, ki razmišljajo o svoji poti. In jo povprašala, kje se nam, ženskam, največkrat zalomi, da ne gremo na svoje. Ali zakaj nam na naši poti ne gre tako, kot smo si želele. Pa tudi o tem, v čem smo ženske dobre in bi to morale bolj ceniti in višje ovrednotiti.

Ker ja, še vedno je čas, da greste na svoje. Nikoli ni prepozno, čisto nikoli, da 8 ali več ur utrujajoče tlake spremenite v ustvarjanje novega, svežega, samo vašega, nepremagljivega. To ne pomeni, da bodo ves čas rožljali cekini, kot da ste zadeli jackpot, tudi ne, da bo dela manj kot v navadni službi (ali pa bo tudi tako, zakaj pa ne, če boste znali svoje talente in poslovno žilico tako dobro obrniti sebi v prid), pomeni pa, da boste svobodni. Da boste svoj delavnik, svoje sodelavce in poslovne partnerje, svoje delo organizirali po svoje. 

Zara Krivec
Knjiga, ki z zelo realnimi nasveti motivira ljudi, ki razmišljajo o svoji poti.

Zara Krivec je pred 30 leti odprla računovodski servis in ker so jo stranke spraševale vedno ista vprašanja – kako odpreti svoje podjetje, kaj je za to potrebno, kako se vsega skupaj lotiti, ali je vredno … je ustanovila Akademijo uspešnega poslovanja, postala je mentorica ter napisala knjigo o tem, kako začeti. Povedala mi je, da večina ljudi, ki hodi v službo, v kateri niso zadovoljni in jih ne osrečuje, tam ostaja. Ne upajo narediti koraka k sebi in raje ostajajo v svoji neudobni coni ‘udobja’.

A k sreči je tudi vedno več tistih, ki vedo, da takšnega življenja ne želijo več živeti.

»Po navadi še ne vedo, kaj je tisto, s čimer se bodo ukvarjali, vedo le, da hočejo na svoje. Spodbudim jih, da izpolnijo karierni smerokaz, ki je podrobno opisan v knjigi, Tako lažje vidijo, v čem so dobri, kaj je tisto, s čimer bi lahko služili zase in obenem s svojim prispevkom tudi drugim ljudem in svetu. Seveda potem morajo ugotoviti tudi, ali za to, da bodo počeli to, kar si želijo, potrebujejo še dodatna znanja. V tem primeru naj jih čim prej usvojijo – danes je najrazličnejših izobraževanj na pretek. Premislijo naj še, kakšne so investicije, da začnejo svoj posel, in kako se jih bodo lotili. Odločiti se morajo tudi, kakšno obliko podjetja bodo odprli, ali bodo sprva, dokler se podjetje ne razvije, svojo dosedanjo službo še obdržali …«

Zelo pomembno je poznati svoje cilje

»Da bodoče podjetnice lažje začrtajo svojo pot, je pomembno, da zelo dobro poznajo svoje cilje. Na njih lahko potem naredimo strategijo, celoten plan delovanja podjetja – od tega, v kakšni obliki bodo delovale – ali bodo odprle družbo z omejeno odgovornostjo, svoj s. p., društvo ali zavod, kaj bo njihov poglavitni vir zaslužka, kako ga bodo dosegle in tako naprej,« spodbuja k zapisovanju in piljenju ciljev ter na podlagi njih strategij in delovanja podjetja Zara Krivec.

Največje napake, ko odpiramo svoje podjetje

Zara Krivec opaža, da imamo slovenske ženske največ težav pri zaračunavanju svojih storitev: težko se odločimo, koliko zaračunati, ali moramo, preden zaračunamo, najprej dobiti izkušnje, torej ali sploh zaračunati, in prehitro rečemo za svoje poslovne usluge: »Ah, saj je dobro.« Moški tega ne bi naredili, kajne? Sogovornica doda: »Ženske smo znane po tem, da premalo zaračunamo; še vedno z isto izobrazbo delamo za nižje plače kot moški. A le me smo tiste, ki se moramo toliko ceniti in se toliko imeti rade, da zaračunamo toliko, kolikor je resnično vredno naše delo.«

Na kaj ne smemo pozabiti, ko ustanavljamo svoje podjetje?

  • Nikoli ne pozabimo nase!
  • V register vpišimo vse dejavnosti, ki jih opravljamo, to nas nič ne stane. Če namreč določene storitve nismo označili med svoje dejavnosti, izstavimo pa račun zanjo, se to smatra kot delo na črno. Inšpektorji pa so lahko zelo strogi pri tem in kazni so zelo visoke. Zaradi tega predlagam vsem, ki gredo na svoje, in vsem, ki že poslujejo,  da raje vpišejo kakšno dejavnost več kot premalo.

Pomembno je, da je ekipa povezana, da znamo drug drugega poslušati. 

Tudi v stresnih obdobjih ne pozabimo na prijaznost do sodelavcev, strank, družine in sebe. In nikoli, tudi v najbolj stresnih obdobjih, ne podredimo vsega delu; posledice izgorelosti so veliko hujše, kot če bi se ustaviti tudi takrat, ko je vsega preveč. Takrat še posebej poskrbimo za zdravo prehrano, pridelano doma; meditacijo, začutimo telo; ko nas telo opozori, da potrebuje počitek, si ga vzemimo, ne glede na to, kako polna je pisalna miza. Nekaterim ljudem zelo pomagajo sprehodi v naravi, drugim šport, tretjim hišni ljubljenčki – pomembno je, da vemo, kaj nam pomaga nižati nivo stresa. Zvečer si privoščimo meditacijo, da bo spanec mirnejši in bolj krepčilen. 

Meni zelo pomaga tudi dan za odklop, privoščim si ga takrat, ko je stresa največ – sprehod ob morju in plavanje mi dasta toliko energije, da sem drugi dan prerojena in se veliko lažje spopadem z vsemi izzivi, ki mi jih nalaga moje delo. Trudim se tudi, da zvečer vedno zaspim s pozitivnimi mislimi in se zjutraj zbudim z optimistično energijo – Uspelo mi bo. 

Kako izbrati sodelavce?

Cilji podjetja naj bodo tudi cilji ekipe.

»Ob razgovorih za nove sodelavce vedno sledim intuiciji. Pomembno mi je, kakšen je človek po karakterju. Človek se lahko nauči vsega, značaj pa je težje spremeniti. Gledam torej, s katerimi ljudmi se ujamemo značajsko in vesela sem, da me moja intuicija ne pusti na cedilu ter imam res dobro ekipo. Se je pa, za dobre in odprte odnose, z zaposlenimi treba veliko pogovarjati. O prav vsaki stvari se je treba pogovoriti in dogovoriti. Cilji podjetja naj bodo tudi cilji ekipe. Zaposleni je vesel in ponosen, če je njegova ekipa oz. podjetje uspešno.«

Kako se (samo)disciplinirati, ko smo same svoje šefinje?

Načrtujmo. Zapisujmo načrte dela in se jih nujno držimo. Naredimo strategijo, za pisanje knjige si npr. predvidimo eno uro časa in eno uro pišimo. Zelo pomembno je tudi, da si določimo čas, ko ne dvigujemo telefonov, ne odgovarjamo na e-pošto, druga sporočila … Prav ti ‘motilci’ nas odvrnejo od zastavljenih ciljev, saj nam ves čas jemljejo pozornost.

Vaše podjetje in vaša družina

Zara Krivec pravi, da ženske morda prevečkrat damo prednost družini kot karieri: »Oba – mož in žena, mama in oče, imata danes enako pomemben poslovni sestanek. Otrok je zbolel. Doma bo v tem primeru ostala ženska … To je povsem logično, kajne?« pravi sogovornica, mama 4 otrok, zdaj že babica, ki se zelo dobro zaveda, da je med družino in poslom včasih zelo težko krmariti. Ker sodeluje z ogromno podjetji in ker je mentorica številnih uspešnih poslovnežev, ve tudi, kdo je tisti, ki bo najprej poskrbel za dom in družino in šele nato za posel, čeprav bi lahko del družinskih obveznosti prevzel tudi partner. »Zavedajmo se, da ima otrok oba starša in da je prav, da oče prevzame svojo vlogo. Ob tem bomo ženske lažje poskrbele zase in za svoj posel, znanstveno dokazano pa bodo tudi otroci bolj samozavestni in bolj zadovoljni. 

Če ženska živi sama, mora biti tako organizirana, da urnik razporedi tako, da bo v njem dovolj prostora tako za posel kot za otroke, nikakor pa naj ne pozabi tudi na čas zase. Tudi ona mora napolniti baterije, da bo zmogla poskrbeti za vse. 

»Zapomnite si, nepremagljive smo, tudi takrat, ko nas je strah, ali nam bo uspelo. Samo pogumno naprej! Objemite se in verjemite vase.«

In ne imejte slabe vesti, ker delate in niste z otroki. Kadar se posvetite poslu in otroke prepustite  drugemu, se ne obremenjujte s tem, kaj jedo, kaj delajo … S tem ne naredite nič dobrega ne za otroke ne zase in ne za svoj posel.

Kako bo kdo cenil naše izdelke, če me ne cenimo sebe?

Zara Krivec spodbuja k temu, da se ne obremenjujemo z nepomembnimi stvarmi, temveč se raje z ljubeznijo posvetimo delu na sebi. »Tako bomo v poslu uspešnejše in nasploh srečnejše. In prosim, ne obremenjujte se toliko s svojim telesom, raje si privoščite odličen zdrav obrok in začnite telovaditi ter razmišljati o tem, kaj vse lahko podarimo sebi, da se bomo imele bolj rade. In to nikakor niso le plačljive stvari! Tudi zapovedan imidž poslovne ženske prilagodite svojemu počutju – ni vam treba nositi vratolomnih pet, če se v njih ne počutite udobno, ni vam treba odšteti za frizuro, jakno in torbico celih bogastev – izberite to, v čemer se počutite lepe, a vam je v tem udobno.

Pomembno je, da se cenimo!

Poenostavite si življenje in vse bo v hipu lažje. In še enkrat – vzemite si tudi čas zase! Sama sem, preden sem ustanovila svoje podjetje, ogromno hodila v gozd. Nisem razmišljala o tem, ali mi bo uspelo ali ne, le zastavljala sem si cilje in nato težila k temu, da sem jih dosegala. Po 30 letih še vedno delam tako. Imam dobro ekipo, in če imamo uigran tim, gre vse lažje.«

Kaj so prednosti žensk v podjetništvu?

  • Intuicija je naša zelo velika prednost, zato ji brez pomislekov sledimo.
  • Ženske imamo mehkobnost, zaradi nje znamo mirno razreševati, se pogovarjati in dogovoriti tako, da so lahko na koncu zadovoljni vsi udeleženi.
  • Znamo dobro analizirati, predelati izzive, začutiti sogovornika in najti pot, ki je dobra za oba.
  • Znamo delati več stvari hkrati.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam