Najprej opozorilo. Kdor upa, da bo v hiši v Montecitu, ki si jo Gwyneth Paltrow deli z možem, pisateljem in producentom Bradom Falchukom, našel vrsto karikiranih, Goopovskih novosti, bo zagotovo razočaran.
V njem ni rastlinske kapsule, ki bi izločala toksine in ne bi imela gravitacije, ni fermentacijske kabine. Zagotovo pa je nešteto elementov, posebej zasnovanih za negovanje uma, telesa in duše; le da so veliko bolj diskretni. V domu znane igralke se tako srečujejo številne natančno izdelane arhitekturne podrobnosti, ki skupaj predstavljajo niansirano interpretacijo dobrega počutja z načrtovanjem.
“Moč hiše je v subtilnosti svetlobe in prostora,” pravi Paltrow. “Veliko časa smo porabili za ocenjevanje družinskih vzorcev, kako v resnici živimo, kaj nam je najbolj udobno. Osredotočili smo se na izkušnjo, čustva.”
Igralka se je lotila uresničevanja sanj o gradnji svoje prve hiše na zemljišču. “To je bilo prvo poglavje dolgega in napornega potovanja,” je hudomušno dejala in omenila številne tehnične zaplete, nepredvidene ovire in eksistencialne težave, ki se neizogibno pojavijo v procesu gradnje hiše.
Gwyneth opisuje zasnovo hiše kot “pariško stanovanje v starem evropskem skednju, z visokimi stropi, preplavljeno s svetlobo, prostor, ki se zdi velikodušen, a hkrati obvladljiv”. Ekipa izvajalcev se je zgledovala po skromnih oblikah in robustni gracioznosti skednjev starega sveta ter pripravila načrt, ki spretno povezuje klasiko in sodobnost – dolga, vitka monolitna struktura, ki je večinoma v enem nadstropju in kamnite stene, ki se približujejo nepravilnim ritmom in časovno obrabljeni teksturi suhomontažne gradnje. Nepremičnina se napaja s sončno energijo in ima sistem za sivo vodo, kar odraža njeno zavezanost okolju kot bistvenemu vidiku pri vsakem projektu gradnje hiše.
Ko je prišel čas za opremljanje hiše, je igralka, ki se je sama razglasila za “obsedenko s pohištvom”, sprva načrtovala, da bo vse opremila sama. “Mislila sem, da bom dobila nekaj odličnih kosov in da bo vse v redu, vendar sem sčasoma ugotovila, da je toliko plasti, toliko stvari, ki zahtevajo pozornost, da tega ne bom mogla izpeljati sama,” se spominja.
Podobno kot arhitektura se tudi dekor izmika zastarelim opredelitvam tradicionalnega in sodobnega, namesto tega pa harmonijo išče v umirjenih barvah, organskih teksturah in močnih, preprostih oblikah. Pritisk med starim in novim, mehkim in trdim, občutljivim in močnim, je v ospredju v elegantni jedilnici, kjer romantična ročno poslikana tapeta s prizorišči ovija neokrnjeno kompozicijo osupljive sodobne razsvetljave in pohištva. “Gwyneth je bolj zanimala vsebina kot slog sam po sebi. Da, vse je moralo biti lepo, vendar jo je najbolj zanimalo razpoloženje in gibanje,” ugotavlja izvajalec.
Veliko pohištva ima za Paltrow posebno osebno vrednost. Svetlobna instalacija Lindsey Adelman na stropu dnevne sobe je bila na primer ena od prvih stvari, ki jih je naročila za hišo. “Lindsey sem rekla: ‘Tukaj je soba, naredi, kar hočeš’. To je umetniški poseg v ta neverjetno miren prostor, kot čudovito polje punk-rockovskega nakita,” pravi Paltrowova o vijugasti kompoziciji. Hamaka Jima Zivica, ki visi vzdolž ene strani sobe in je preseljena iz njenega doma v Brentwoodu v Los Angelesu, ima lastne podrobnosti, podobne nakitu, čeprav so izražene z veliko bolj maslenim, industrijskim besednjakom.
Na vprašanje, o kakšnih pomembnih izkušnjah s svojega šestletnega potovanja Gwyneth ponudi nekaj preizkušenih nasvetov: “Pri takšnem projektu bodo vedno obstajale boleče točke, vendar imejte pred očmi veliko sliko,” pravi. “Ta hiša me je veliko naučila o potrpežljivosti in hvaležnosti. Če se boste zavezali celovitosti in značaju projekta, vam ne bo nikoli žal.”