Z Rebeko voziva nepremagljivega Hyundai Tuscona in Kono. Tuscon je priključni hibrid, Kona pa hibrid.
Ker tudi nama ni bilo povsem jasno, kakšna je razlika med njima, sva tudi za Nepremagljive pripravili najpogostejša vprašanja in odgovore na to temo.
Kaj je hibrid in kaj je priključni hibrid?
Hibrid je vozilo, ki za svoje delovanje uporablja pogon, ki je optimalen glede na trenutne potrebe (bencinski in elektromotor). Kot pomoč za nižjo porabo goriva, manj emisij in boljše pospeške pa ima vgrajen še šibkejši elektro motor z manjšo baterijo. Hibrida ne polnimo s pomočjo električnih polnilnic in kabla, temveč se polni samodejno med zaviranjem. V praksi to pomeni, da del mestne vožnje prevozimo v električnem načinu in tako prihranimo na gorivu.
Priključni hibrid je vozilo, ki za svoje delovanje uporablja kombinacijo bencinskega in elektromotorja, pri čemer lahko, s pritiskom na tipko, izberemo zgolj električen način delovanja. Za izjemno nizko porabo goriva, nizke emisije in boljše pospeške ima vgrajen močnejši elektromotor z zmogljivejšo baterijo (glede na hibrid). Kot pove že njegovo ime, priključni hibrid lahko priključimo na električno polnilnico. Polni pa se tudi med zaviranjem. Baterija v priključnem hibridu je večja kot pri hibridu, zato je doseg priključnega hibrida, v kolikor ga želimo peljati samo na elektriko, tudi do 70 kilometrov.
Katera je bistvena razlika med njima?
V grobem lahko rečemo, da ima priključni hibrid polnilno vtičnico, medtem ko je hibrid nima. Druga razlika pa se skriva v bateriji. Priključni hibrid ima možnost ročne izbire električnega načina in daljši doseg vožnje samo na elektriko.
Hibrid ima majhno baterijo. Sami je ne moremo polniti. Za svoje delovanje pa način pogona izbira samodejno.
Priključni hibrid deluje na podoben način kot hibrid, a ima večjo in zmogljivejšo baterijo. Razlika je še ta, da ima tudi vtičnico, preko katere baterijo lahko polnimo na električnih polnilnicah in možnost ročne izbire načina delovanje (EV, hibrid).
Kateri je bolj primeren za daljše razdalje in kateri za vožnje po mestu?
Za voznike, ki veliko časa preživijo na avtocestah, je morda najboljša izbira klasični hibrid. Priključni hibrid pa je primeren za tiste, ki primestno vožnjo kombinirajo z veliko mestne vožnje. Oba pa se zelo dobro odrežeta pri uporabi v mestu.
Koliko časa zdrži baterija hibrida in koliko priključnega hibrida? Ali velikost, teža, … avtomobila pri tem igra kakšno vlogo?
Hibrid lahko, v vožnji po mestu, nekaj časa deluje na električni način in tako porabi manj goriva ter v ozračje izpusti manj CO2. Električna baterija se preko regeneracije kinetične energije samodejno polni. Med zaviranjem električni motor pretvori kinetično energijo v električno energijo za polnjenje baterije.
Priključni hibrid lahko polni baterijo kot klasični hibrid, hkrati pa ima možnost, da ga napolnimo tako, da ga priključimo na električno omrežje, pa naj gre za navadno vtičnico doma ali javno polnilnico. Ker ima večjo in zmogljivejšo baterijo, lahko shrani tudi več energije. To omogoča večji doseg oziroma večje razdalje izključno na elektriko, tudi do 70 km. Ko se baterija priključnega hibrida izprazni, deluje enako kot klasični hibrid.
Ali pri hibridu to, da ima tudi baterijo, vpliva na porabo goriva?
Seveda. Poraba je nižja kot pri motorju na notranje izgorevanje, predvsem na račun tega, da mestno vožnjo v večji meri lahko opravimo v električnem načinu. A nižja poraba, ni edini adut hibridnega pogona. Avtomobil je predvsem v mestu prijetnejši za vožnjo, tudi tišji in za razliko od bencinskega, serijsko ponuja tudi udobje samodejnega menjalnika.
Sta hibrid in priključni hibrid dražja od avtomobilov, ki so samo na motorni pogon in zakaj?
Hibridi in priključni hibridi so dražji od vozil s klasičnimi bencinskimi ali dizelskimi motorji, vendar je potrebno upoštevati, da imajo ta vozila več opreme (samodejni menjalnik, več dodatne opreme, močnejši motor za boljše pospeške), hkrati pa je vožnja z njimi varčnejša/ugodnejša. Poleg prihrankov pri porabi goriva, si nakup lahko olajšamo tudi s kreditom Eko sklada. Večina lastnikov elektrificiranih vozil torej na daljši rok prihrani. Vsi pa se strinjajo, da je nivo udobja in varnosti višji.