Tako potuje slovenska vplivnica Katarina Benček

V življenju je počela že veliko stvari: pri 23 letih je odprla svojo trgovino z oblačili, se vmes preselila na Bali, nato prišla nazaj in napisala knjigo ‘Lublanska izpoved: Katera zgodba je tvoja?’.

Bila je solastnica podjetja za posredovanje modelov in hostes, krasila je naslovnico Playboya. V zadnjih letih pa je Katarina Benček postala ena najuspešnejših slovenskih vplivnic. Kako ne, saj nenehno stremi k dobrim vsebinam, ki jih nadgrajuje s čudovitimi fotografijami, posnetimi na najbolj eksotičnih koncih sveta, kamor potuje. A za vsemi temi rajskimi potovanji in navidezno lagodnim življenjem je tudi veliko dela, ki ga marsikdo med nami niti ne opazi. Katarina nam je v intervjuju povedala, kako je biti vplivnež, kateri so izzivi, s katerimi se sooča, kako izbira destinacije potovanj, razkrila pa nam je tudi sanjskih pet, ki jih za ogled priporoča prav vsaki med nami.

Kako težko je v današnjem času biti vplivnež?

Sama ne bi rekla, da je težko, saj je to nekaj, kar rada delam. Zavestno sem se odločila, da bo to moje delo, ko sem zaprla svoj butik v centru Ljubljane. Naj se sliši še tako klišejsko, ampak ko delaš nekaj, v čemer zares uživaš, ni težko, čeprav je treba v to vložiti veliko truda. Če nekoč že z nekaj fotografijami ni bilo težko priti do novih sledilcev, je danes ravno nasprotno. Ohraniti sledilce, njihovo zanimanje, imeti dobro statistiko … To je najtežji del. Sicer pa je samo delo izredno zanimivo in raznoliko. Trenutno je povpraševanje po vplivnežih kar veliko, zato nam, mislim, ni nič hudega.

Katero je vodilo, ki mu slediš pri svojem delu, da si tako uspešna?

Uspešni ljudje nismo zase verjetno nikoli dovolj uspešni, in to je nekaj, kar me vedno žene naprej. Prav tako si vedno postavljam nove izzive, korak za korakom. Sicer pa vedno poskušam slediti svojemu notranjemu čutu, in ko si nekaj zapičim v glavo, besedi ne ali nemogoče ne obstajata. Sem človek rešitev in na koncu jih vedno tudi najdem.

Katere so največje pasti, s katerimi se vplivneži soočate?

Pasti je kar nekaj, saj lahko hitro zamaješ zaupanje sledilcev, če nisi zvest sebi. Torej, če govoriš nekaj, kar ne misliš, ali predstavljaš izdelke, v katere ne verjameš. Prepričana sem, da se to čuti in si s tem dolgoročno narediš več škode kot koristi. Vsekakor pa je napaka, če razmišljaš kratkoročno. Instagram je tek na dolge proge. Ne smemo počivati na starih lovorikah, treba je sledilcem vedno ponuditi nekaj novega, zanimivega in ohranjati stik z njimi na osnovi pristnosti. To je zelo personaliziran poklic, zato verjamem, da ni za vsakogar. 

Sem človek rešitev in na koncu jih vedno tudi najdem.
To je zelo personaliziran poklic, zato verjamem, da ni za vsakogar. 
Katarina svet raziskuje skupaj s partnerjem.

Kakšen je povprečni dan vplivneža na nekem potovanju?

Trenutno s partnerjem raziskujeva Mehiko in Kostariko. V zadnjih 14 dneh sva zamenjala že vsaj 6 hotelov ali več, 12 avtobusov, 6 trajektov, 1 državo, 3 letala, naredila več kot 500 slik, pa ne za svoj profil, da smo si na jasnem (smeh). Meni osebno je prednost tega poklica, da je vsak dan lahko drugačen, da si sam svoj kreator pri tem, kakšen dan boš preživel. Je pa precej bolj naporno, kot je videti na prvi pogled. 

Kadar imam denimo dogovor za sodelovanje s hotelom, poskušam najprej narediti vse za tega naročnika, kar včasih traja ves dan. Ko so zadeve urejene, si rada organiziram dodatne aktivnosti. V prostem času si ogledam znamenitosti, saj je to nekaj, kar najbolj zanima sledilce in navsezadnje tudi mene. Če ne sodelujemo s hotelom, je zadeva nekoliko preprostejša, saj imam več časa za raziskovanje in ustvarjanje vsebin za druga podjetja.

Kako se odločaš za destinacije, kamor potuješ?

Kam bom šla, se odločam čisto po občutku in tudi glede na poslovne priložnosti, ki se odprejo. Na potovanjih težko vse načrtuješ, ker se kaj hitro lahko načrti spremenijo, posebno, ko delaš s hoteli. V večini primerov imam osnovan okvirni načrt, ki ga pozneje prilagajam različnim situacijam.

Koliko dežel si že obiskala in katere so tiste, ki jih še nameravaš?

Mislim, da jih imam sedaj na seznamu približno 35. Na seznamu so vse. (smeh) Visoko na njem so Islandija, Belize, Namibija, Kenija, Indija, Filipini in Sejšeli. 

Ali imaš kot vplivnež večino stvari na potovanjih zastonj oz. koliko si jih moraš financirati sam?

Če bi želela, bi si lahko uredila potovanje tako, da bi bilo skoraj vse zastonj, od restavracij  do bivanja. Sama se ne lotevam potovanj na tak način iz preprostega razloga, ker ti to vzame preveč svobode in ti na koncu ne ostane nič časa za uživanje. Predstavljajte si, da moraš čisto vsako stvar na potovanju dokumentirati in poslikati z vsaj treh zornih kotov. To ti vzame trenutek, v katerem si, oziroma ga ne moreš občutiti do popolnosti. Zato verjamem v ravnotežje: nekaj zadev prek sodelovanj in nekaj v lastni režiji. Vsekakor pa moja potovanja znesejo na koncu občutno ceneje kot potovanja povprečnega Slovenca. 

Ali te podjetja sama poiščejo ali ti kontaktiraš njih? 

V Sloveniji redko sama kontaktiram podjetja. Stik z njimi navežem le, ko odhajam v tujino in jih vidim kot morebitne partnerje, saj se pred odhodom rada pripravim in na ta način zmanjšam stroške potovanj, sicer bi imela v času odsotnosti izpad dohodka. Lahko povem konkreten primer … Pred kratkim sem stopila v stik z znano slovensko zavarovalnico in se dogovorila za dolgoročno sodelovanje. Ponujajo dobra zavarovanja za tujino, kar vidim kot pomemben dejavnik na potovanjih, zato sem šla v akcijo in na koncu sklenila pogodbo. 

Kako pa je z najboljšimi tržnimi nišami in s cenami? Kdo jih postavlja komu?

Vsak vplivnež mora sam pri sebi prepoznati, katera je tista tržna niša, katero predstavlja, in katera podjetja sovpadajo s tem. To bi bilo bila idealna kombinacija. Sama imam cenik, po katerem delujem, vendar ga sproti spreminjam in prilagajam glede na okoliščine. Trenutno je moj moto pri tem: manj je več. Raje imam manj partnerjev, s katerimi delam redno, kot vsak mesec nove, saj na tak način ustvariš večje zaupanje v brand, ki ga predstavljaš sledilcem. Določena podjetja pri nas to razumejo, določena pa še ‘niso tam’.

Pričakujejo ‘milijone kamione’ po enem izpeljanem sodelovanju, kar je skoraj nemogoče oziroma težko. Veliko je odvisno od izdelka, ki ga predstavljaš, v vsakem primeru pa to zahteva čas. Če samo logično pomislimo, kolikokrat slišimo neki oglas na televiziji ali radiu, da si ga zapomnimo? Tisočkrat! In enako je tukaj.

Pomembno je, da ima podjetje realna pričakovanja, veliko je tudi v tem, kako se lotijo celotne kampanje. Vseeno je to precej nova panoga v Sloveniji, zato bo trajalo še kar nekaj časa, da se zadeve postavijo na svoje mesto. 

Kaj odgovarjaš tistim, ki pravijo, da vplivništvo ni pravo delo?

»Le čevlje sodi naj Kopitar.« Smešno in žalostno je, da nekdo ocenjuje delo, katerega sam še ni opravljal. Včasih je pametneje biti tiho. Ne bom rekla, da me pusti hladno, ko to slišim, ampak s tem ljudje kažejo samo svoje nezadovoljstvo in kratkovidnost. Ne vidijo širše slike. Ne vidijo, da je to, kar sta bila radio in televizija včasih, zdaj internet v vseh mogočih oblikah. Družabna omrežja in profili so kot nekakšni televizijski programi. Sledilci se sami odločajo, kaj oz. koga bodo gledali. 

Katarina je z nami delila tudi top 5 lokacij, ki bi jih priporočila vsem

  • Maldivi: Zaljubila sem se v vodo, v modrino, mir.
  • Bali – Indonezija: Delček mojega srca je še vedno med riževimi polji, ki ti umirijo dušo. Bali je otok nasprotij, vsekakor ga priporočam avanturistom, ki se ne bojijo umazanih nog. 
  • Turčija – Istanbul-Kapadokija: Perzijske preproge, čaj, zvok mošej, baloni, raznovrstna pokrajina, noro okusna hrana. 
  • Emirati – Dubaj: Arhitekturno izredno zanimivo mesto z vsemi ekscentričnimi presežki, ko si skoraj sredi puščave med najvišjimi stolpnicami sveta.
  • Šrilanka: Zlate plaže, safari, nepozabna, že skoraj scenska vožnja z vlakom, nori sončni zahodi in še več. 

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam