Naučite se slediti vzgibom srca, vendar pri tem ne pozabite vključiti razuma

Včasih nas, drage moje, prav krize pripeljejo do spremembe, tako na osebnem kot na poslovnem področju. In čas, ki ga trenutno preživljamo, čas epidemije in vseh sprememb, je prav gotovo za marsikatero prelomen.


Spremenili so se delovni pogoji, veliko več je dela od doma in preživljanja časa doma, za štirimi stenami, poslovanje podjetij je na preizkušnji, hitro in učinkovito se je treba obračati in slediti spremembam. Vedno več je (bilo) negotovosti, strahu in dvomov o pravilnih poslovnih in osebnih odločitvah. Vedno več neprijetnih občutkov in čustev.

Vsi se želimo izogniti neprijetnim čustvom, a v resnici v osnovi niso slaba. Bolečina, osamljenost, žalost, dvom … Vse to so občutki, ki nas silijo v premike. Le tako je človeštvo napredovalo v zgodovini. Ko zaznamo taka čustva, bi se morale vprašati – kaj mi to čustvo kaže, kaj mi želi sporočiti, na katerem področju in kaj bi morala spremeniti. To je torej klic za premik, klic k rasti. Če se ne odzovemo prvemu klicu, bo prišel naslednji, verjetno močnejši. 

Ko zaznamo taka čustva, bi se morale vprašati – kaj mi to čustvo kaže, kaj mi želi sporočiti, na katerem področju in kaj bi morala spremeniti.

Pomislite – če ne bi nikoli čutile osamljenosti ali samote, se niti potrudile ne bi, da bi našle partnerja in z njim gradile uspešne zveze. Če ne bi čutile žalosti ob neuspehu, se ne bi nikoli potrudile za uspeh. Če ne bi zaznavale žalosti, nesreče, neprijetnih občutij na delovnem mestu, ki vam ne ustreza, ne bi nikoli naredile premika, morda celo v sanjsko službo, ki vas čaka za vogalom.

Čustev v poslu ne smemo ignorirati

Neprijetna čustva nastopijo, ko so ogrožene naše vrednote. In zato je prav, da jih ne ignoriramo. Tudi v poslu ne, saj je za usklajeno skupino, uspešno delo in nenehni napredek izjemnega pomena, da prav vsak zaposleni živi vrednote podjetja. 

Novodobno vodenje podjetij je postavljanje zaposlenih na prvo mesto. Vendar sodelavcev, ki živijo podobne vrednote, kot jih ima podjetje, ki verjamejo v njegovo poslanstvo in želijo biti del njegove zgodbe. Vse najboljše, najbolj prelomne ideje se rodijo in zaživijo, ko ima zaposleni občutek varnosti, sprejetosti in trdne vere, da njegovo mnenje šteje. Takrat se vsi dvomi razblinijo in ni prostora za negativna čustva, saj so pozitivna čustva tista, ki potrjujejo naše skupne vrednote. 

Zato je pomembno, da čustev ne ignoriramo niti v poslu. Vendar pri tem ne smemo izklopiti razuma. 

»Sledi srcu,« slišimo danes že skoraj na vsakem koraku zasebne in poslovne rasti. »Poslušaj intuicijo. Zaupaj vzgibom srca. Srce je najmočnejše …«

Seveda je poslušanje srca in sledenje intuiciji nujno za doseganje naših sanj, o tem ni dvoma. Tudi sama na predavanjih in delavnicah poudarjam, kako pomembno je slediti srcu. Verjetno bi lahko rekla, da je to eden bistvenih elementov za izpolnjeno, uspešno in srečno življenje. Ja, drage moje, slediti morate svojemu srcu!

A pri tem bi rada opozorila na drugo skrajnost … 

Pri vsem poudarjanju moči srca se lahko zgodi, da nas kdaj odnese

To se je zgodilo tudi meni. Kajti ko v poslu ne upoštevamo obeh dejavnikov, lahko hitro izgubimo kompas.

Na splošno nas ljudje hitro lahko zavedejo s svojo všečnostjo. Pomislite, kolikokrat damo več priložnosti tistim, ki znajo dobro govoriti, šarmirajo občinstvo, ustvarjajo dobro vzdušje, nam pa sežejo globoko v srce. Če so njihovi rezultati malo pod zahtevanimi, jim hitro pogledamo skozi prste. A to ni prav. 

Tudi po več let sem včasih vztrajala z ljudmi, ki so mi bili blizu po srcu, a rezultatov niso dosegali. Lahko jih imam rada. Še vedno jih imam rada. A to ne sme biti merilo, da ostajajo v podjetju, kjer so z namenom, da ustvarijo rezultate, ne pa všečnosti in ljubezni, kajti s tem dajemo napačno sporočilo vsem tistim zaposlenim, ki se trudijo in dosegajo rezultate, a se z njimi morda ne razumemo tako zelo dobro.

Tudi po več let sem včasih vztrajala z ljudmi, ki so mi bili blizu po srcu, a rezultatov niso dosegali.

Drage moje, če ste na strani vodje, je seveda dobro poslušati srce, sploh ko pride do prvega stika z (bodočim) zaposlenim, ko je treba začutiti, da oseba zares živi vrednote ekipe in podjetja. Vendar je treba pozneje zaposlene razumsko usmeriti v merljive kazalnike, da začutijo svojo dodano vrednost podjetju. To jim da samozavest, poveča zaupanje v svoje sposobnosti in spodbuja osebno rast, ki je hrana za lastno srečo. V službo tako prihajajo polni energije, zanosni in v pričakovanju, kaj bodo dobrega ustvarili.

Če pa ste na strani zaposlene, pri nadrejenih ne iščite všečnosti. Dovolite si biti samo to, kar ste. Pokažite svoje talente in z delom dokažite, da ste pravi za dodeljeno delovno mesto. V kolektiv ste povabljeni, ker spoštujejo, da nekaj znate, in jim lahko prinesete dodano vrednost – ne, da boste vsem všeč. In če niste v podjetju, v katerem lahko pustite svoj pečat in dodano vrednost, ga zamenjajte. Ampak pred tem razčistite pri sebi, kaj želite. Katere so tiste vrednote, ki v vas vzbudijo čista, prijetna in pozitivna čustva, ob katerih vam zaigra srce. 

Drage moje, naučite se slediti vzgibom srca. Tako je močno in nezmotljivo, da je že prav čudežno. Vendar pri tem ne pozabite vključiti tudi razuma. 

Kako poiskati pravo mero med čustvi in razumom, kako verjeti vase in slediti svojemu srcu na poti do srečnejšega in uspešnejšega življenja, vas lahko naučim na svojem online tečaju, ki vam pomaga, da se zaveste, česa ne želite in koliko ste v resnici vredne. S tem vas, ko začnete delati na sebi, opolnomočim, da se zavedate, da ste same kreatorke svojega življenja in si same rišete pot do sreče in uspeha.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam