Dala sem odpoved, grem med podjetnice!

Če bi me v mladosti vprašali, ali bom kdaj podjetnica, bi vam gotovo takoj odgovorila z ne. Jaz, podjetnica? Joj, tega si pa ne upam. Raje delujem znotraj velikega sistema, kjer imam vsak mesec plačo in mi drugi govorijo, kaj moram narediti …

Ni se mi potrebno ukvarjati s tem, kje bom dobila stranke, kako jih bom dobila in kako jim bom na koncu prodala svojo storitev. Ne, to ni zame. Raje sem v coni udobja … In sem bila. Kar nekaj let. V coni udobja finančnega sveta – bančništva, kjer se človek res pravzaprav nima nad čim prav posebej pritoževati. Plače so nadpovprečne, delo je krasno, sistem je utečen, imaš možnost napredovanja, pa vendar mi nekaj ni dalo miru … Nisem bila srečna, nisem bila jaz. In zakaj ne? Ker sem s časoma ugotovila, da v kolikor želim uspešno delovati v takšnem sistemu, da moram enostavno sprejeti pravila igre. Prav posebne igre, ki pa ni bila v skladu z mojimi vrednotami. : (

Ko se naenkrat odločiš in stopiš na samostojno pot.

Sama sem odločitev, da stopim na samostojno pot sprejela praktično čez noč, navkljub zavedanju, da ima podjetništvo ogromne prednosti in eno veliko skrb. Kako preživeti v podjetniškem okolju? Predvsem iz finančnega vidika. Kako poskrbeti za to, da ne bomo delovali pod prevelikim finančnim stresom, da bomo zaslužili dovolj za življenje in da bomo nenazadnje lahko poskrbeli tudi za varno prihodnost nas samih in naših bližnjih. Ali kar je še bolje – da nam ne bo do 60. leta ali še dlje potrebno delati za denar, temveč bo denar delal za nas. Preveč dobro, da bi bilo lahko res? Ne, zelo izvedljivo, v kolikor se tega lotimo na pravi način.

Deklica za vse.

Znati upravljati z denarjem, ni tako lahko, kot se zdi. Še posebej ne, če smo v svojem poslu za vse bolj ali manj sami. Saj vemo, kako gre … Pridobivamo nove naročnike, kreiramo marketinške kampanje, rešujemo reklamacije, se ukvarjamo s svojimi zaposlenimi (ali pa sami s sabo, kar je najtežje : ) ), terjamo neplačnike itd. In potem naj bi znali še upravljati z denarjem … Uh, ta je težka. Vam je znano? V šoli nas tega niso učili, danes pa tudi težko najdemo čas, da bi ta primanjkljaj nadoknadili. Pa vendar, brez tega, drage podjetnice, ne bo šlo. Moramo poznati osnove upravljanja z denarjem, investiranja itn., v koliko želimo prehiteti svojo prihodnost.

Moramo poznati osnove upravljanja z denarjem, investiranja itn., v koliko želimo prehiteti svojo prihodnost.

Odkar delujem na samostojni poti, učim in svetujem, kako ravnati z denarjem, sem spoznala že mnogo podjetnikov in podjetnic, ki so bili pred velikimi finančnimi izzivi. In zanimivo… Kljub raznolikosti posla, izobrazbe, izkušenj, imajo nekaj skupnega. Ne poznajo ali pa ne upoštevajo osnov, ki bi jih moral poznati vsak podjetnik, še preden se sploh poda na samostojno pot. Pa si jih poglejmo:

Ločimo osebno in poslovno.

To, da moramo voditi osebni proračun, nam je zdaj že znano … A na poslovnem, ni prav nič drugače!  Tukaj moramo še posebej vzpostaviti nadzor, saj naši prihodki navadno nihajo iz meseca v mesec. Nujno moramo ločiti med osebnim in poslovnim proračunom. Ni vse, kar dobimo na naš s.p. ali d.o.o., »naše«. Nikar ne delajte te napake. Ločite med tem, koliko potrebujete za posel in koliko za osebno življenje.

Kreiranje “zlate” rezerve!

Takrat, ko imamo denar, je potrebno najprej oblikovati “likvidnostno vrečo” in poskrbeti za varno prihodnost. S tem bomo pripravljeni na t.i. proračunske bombe, ki prežijo na nas. Kaj sploh so proračunske bombe? Lep primer je trenutna koronakriza! Nihče je ni pričakoval in le redki so bili res dovolj pripravljeni. Pa se bomo iz tega kaj naučili? Močno upam. 

Ne plačujmo več kot je treba.

Se še spomnite, koliko truda ste morale vložiti v to, da ste dobile prvi posel? Kako vesele ste bile, ko ste dobile prvi priliv? Zanimivo je, kako zelo hitro pozabimo na to, kako težko je zaslužiti prve evre. In kaj hitro zapademo v rutino poslovanja, kjer ne razmišljamo o optimizaciji obstoječih stroškov. Plačujemo storitve in ne razmišljamo o tem, da bi jih lahko plačevale manj. Poglejmo nekaj primerov: stroški bančnega poslovanja, računovodske storitve, obstoječe pogodbe z dobavitelji, najemodajalci, pa cena telekomunikacijskih storitev, elektrike, itd. …

Delegirajmo drugim, kar znajo narediti bolje, hitreje in ceneje kot mi!

Ste si že kdaj izračunale, koliko je vredna vaša ura dela? Ne? Pa bi bilo dobro. Podjetniki namreč pogostokrat mislimo, da moramo večino storitev opraviti sami, četudi za to nismo kvalificirani. Na nek način je to razumljivo, saj želimo optimalno izkoristiti resurse znotraj podjetja. Vendar se pogostokrat izkaže, da nas “samoizvedba” v resnici stane bistveno več, kot pa če bi za to najeli strokovnjake. Določena področja tako raje prepustimo strokovnjakom. Bistveno manj nas bo stalo in storitev bo kvalitetneje opravljena. Čas, ki nam bo ostal, pa raje namenimo tistemu, v čemer smo najboljši.

Prenesimo tveganja na druge!

Tukaj smo vsi zelo šibki in v teh težkih časih, to še posebej velja za nas podjetnike … Vsak izmed nas je že kdaj slišal za kakšno žalostno zgodbo, kjer ljudje niso bili pripravljeni na nepredvideni dogodek, zaradi katerega so se finančno zlomili. A da bi mi sami poskrbeli za to, da se nam to ne bi zgodilo, pa ne … Enostavno se prepustimo toku, čeprav se zavedamo, da se nam v življenju pogosto zgodi NEpričakovano. A to nas ne sme presenetiti! Ustrezno se zaščitimo in hkrati prenesimo tveganja na druge, kadar je to mogoče. Ko govorimo o zaščiti, mislimo predvsem na: zaščito prihodkov, v smislu nenehnega izpopolnjevanja in iskanja novih poslovnih priložnosti, zaščito poslovne odgovornosti (kaj pa če se zmotimo ali naredimo slabo), zaščito osnovne socialne varnosti, zaščito izpada dohodka, če postanemo delovno nesposobni …

Varčujmo pametneje.

To, da moramo najmanj 10 % prihodkov nameniti za dolgoročne cilje, smo se že naučile, kajne? No, pri nas podjetnikih, je ta odstotek še višji. Zakaj? Zato, ker smo izpostavljeni veliko večjim tveganjem in predvsem zato, ker si večina plačuje minimalne prispevke. To pomeni, da bomo ob upokojitvi končali v bankrotu, če ne bomo že danes ukrepali! Če do danes niste razmišljale o varčevanju za dolgoročne cilje, začnite kar takoj! Z vsakim letom, ki ga zamudimo, mesečni znesek varčevanja naraste (10 % ni več dovolj), pa ne linearno, ampak eksponentno. 

Torej, ste pripravljene na rast, kljub razmeram, ki nam nikakor niso blizu? 

Super! Potem pa le še AKCIJA! 

Nadoknadite tisto, kar morate nadoknaditi in odkljukajte vse zgoraj navedene postavke.

Saj veste, nepremagljive želimo ostati nepremagljive, navkljub koronakrizi! : )

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

Draga nepremagljivaDiffero

Naš čudoviti Differo parfum te že čaka v naši spletni trgovini! Vabljena na dišeče druženje.

Draga nepremagljivaDiffero

Naš čudoviti Differo parfum te že čaka v naši spletni trgovini! Vabljena na dišeče druženje.