Drzna in drugačna Matea Benedetti, ki osvaja svet in oblači zvezdnike

Izdelala je tudi kostume za predstavo Večno samska, ki jo bo 3.11. v Špas Teatru samo za nepremagljive odigrala Tina Gorenjak.

Mateja Benedetti je že kot majhna deklica rada risala in sanjala, da bo slikarka. Ker ji je šlo dobro od rok tudi šivanje, je stopila v svet modnega oblikovanja. Ko je spoznala Alana Hranitelja, jo je slednji navdušil še nad kostumografijo. Zdaj združuje oboje.

Združljivo in nezdružljivo. Ruši družbene norme. Spoštuje naravo in jo vpeljuje v modo. Njeni kostumi na odru prikličejo enkrat zgodovino, drugič fantazijo, medtem ko so njena oblačila na ulici uporabna in ekološka. Oblikovalka in kostumografinja v enem, s svojim načinom ustvarjanja navdušuje v Sloveniji in osvaja svet, saj je drzna in drugačna.

Med drugim je na vegetarijanskem tednu mode v Los Angelesu za svoje kreacije požela ovacije, o njej je pisal celo sloviti New York Times. A ona ostaja preprosta, na realnih tleh. Ko je doma in ni vpeta v delo, s svojo mačko Sofijo rada sede na kavč. Obožuje risanke, italijanske oddaje in pa zgodovinske, romantične ter dokumentarne filme. »Rada lenarim, ampak dobesedno v razvlečeni pižami. Saj poznate film Dnevnik Bridget Jones? No, moji prijatelji pravijo, da sem hujša oblika,« zase pravi simpatična Primorka.

Izdelali ste kostume za bližajočo se predstavo Večno samska. Kakšna oblačila lahko pričakujemo, saj bi glede na temo pomislili na precej ženstvene in izzivalne looke ali pač ne?

Tina Gorenjak skorajda ne more bit nič drugega kot ona, razen ko igra drugo vlogo. Večno samska je intimna, duhovita izpoved pogumne ženske, ki zelo dobro ve kaj ni ljubezen. Špas Teater se bo spet tresel, od smeha in plesnih korakov.

Matea kot kostumografinja sodeluje tudi predstavi Večna samska, ki jo bo samo za nepremagljive 3.11. v Špas Teatru odigrala Tina Gorenjak.

Ko sva ravno pri modi in zmenkih: katere so največje napake, ki jih ženske delamo pri izbiri oblačil za na zmenke in s katero opravo nikoli ne moremo zgrešiti? 

Največja napaka je, če se za na prvi zmenek oblečemo v oblačila, za katera verjamemo, da nas naredijo bolj všečne. Moški ne išče podobo ženske, ampak resnično žensko. Če želite moškega, ki se zaljubi v vas, je pomembno, da je zunanja podoba samo vaša in čimbolj jasno pove, kdo v resnici ste. Seveda, če ste pripravljene na resnični odnos. Zapeljiva je lahko ženska tudi v trenerki, če je to njej naravno. Nepogrešljiv kos za na zmenek je zato tisti, ki vam daje samozavest.

Kateri je bil najbolj nor kostum, ki ste ga do zdaj ustvarili in katera bi bila tematika kostumografije, ki je še nikoli niste ustvarjali, pa bi jo želeli? 

Teh je bilo več. Oblačilo izdelano iz led diod z varovalkami, visokomodna obleka iz jabolčnega usnja, kostum visok 4 metre, visokomodna obleka iz recikliranih plastenk, katero je 5 ljudi šivalo 3 mesece. Sicer pa bi si kot izziv verjetno izbrala obdobje rokokoja. Po možnosti za Pariško opero.

Kaj se zgodi s kostumi po koncu snemanj in uporabe?

Odslužene obleke imajo več namenov. Nekatere kostume se oddaja, da jih lahko ljudje najamejo za kakšne posebne priložnosti. Najpogosteje si jih kdo sposodi v času pusta ali za snemanje filmov in reklam. Nahajajo se v gledaliških, opernih in televizijskih fundusih.

Sklepam, da morate biti kostumografi tudi dobro seznanjeni z različnimi znanji, denimo z zgodovino … Tematike so namreč lahko zelo različne …

Seveda, vsi črpamo iz zgodovine. Včeraj je že zgodovina.

Kako bogata pa mora potemtakem biti vaša domišljija? Kaj jo žene?

Bogata ravno ni, včasih mi tudi zmanjka idej in potem me drugi inspirirajo. Domišljijo žene strast do ustvarjanja.

Kakšna je razlika med filmsko in gledališko kostumografijo?

Največkrat filmska ne prenese napak v detajlih, medtem ko se lahko v gledališču, zaradi razdalje, marsikaj prikrije ali celo ni pomembno. Čeprav si brezhibne izdelave želimo vsi kostumografi. Realizem v kostumu je pogostejši v filmu, medtem ko je v gledališču odvisen od koncepta vizualne podobe predstave.

Morate kdaj tudi »krotiti« muhaste zvezdnike, kot o tem poročajo nekateri kostumografi iz Hollywooda? In ali imajo igralci kaj besede pri izbiri kostuma zanje ali pa je njihova obleka odvisna zgolj od vaše ideje, zamisli?

Neprijetne situacije z ljudmi so lahko, ne samo med zvezdniki, tudi v trgovini ali na banki. Ljudje smo čuteča bitja, največkrat je razlog za prepire drugje. Z leti se naučiš take primere lažje obvladovati, predvsem pa se trudiš profesionalno opraviti svoje delo, brez osebnih zamer, saj so javne osebnosti pod pritiski, ki jih drugi težje razumejo in so nekontrolirane narave. Predstavljajte si, da vas tujci obravnavajo, kot da vas poznajo več let, ali da vas popolnoma neznana oseba zmoti med intimno večerjo in se želi z vami fotografirati. Verjetno so to situacije, katere zahtevajo dosti višjo strpnost s strani znane osebe, kot neznane. Ljudje ne ločijo med biti prepoznan in zares nekoga osebno poznati, ko gre za vip osebnost. Kar zadeva sodelovanja z igralci, velikokrat soustvarjam kostum. Seveda je celostna podoba v mojih rokah, ampak se znotraj tega kostum zagotovo podredi tudi igralčevim potrebam in vlogi.

Ljudje ne ločijo med biti prepoznan in zares nekoga osebno poznati, ko gre za vip osebnost.

Ulična moda se stalno vrti v krogu, hkrati pa se nadgrajuje tudi z vse bolj norimi dodatki. Menite, da bi kakšen kostumski kos lahko zaživel in bil uporaben tudi na ulici?

Menim, da je prej obratno. Veliko uličnega konča na odru.

Kako pa kot kostumografinja preklopite na oblikovalko, ki ustvarja zelo nosljivo modo?

Kostumografija je tudi nosljiva. Mora biti, zato da igralec sploh lahko odigra svojo vlogo. Preklopiti niti ni tako težko, ker se moje delo zares prepleta in znanji združujem. Modo kdaj prenesem na oder in kostum v modo.

Večna dilema: ali obleka naredi človeka ali človek naredi obleko?

Naj tako tudi ostane. Večna dilema.

Vsega česar se lotite, se lotite z mislijo na okolje, naravo, živali … Pravite, da nočete umreti na smetišču. Se vam zdi, da se ljudje še vedno premalo zavedamo pomena varovanja narave in okolja? 

Zavedanje varovanja narave je res še daleč od človeka. Najverjetneje je za to krivo zaprto srce. Ko ne čutimo drugih, nimamo stika s sabo, ko ne čutimo narave pa nimamo zavedanja komu dejansko pripadamo in kaj pomeni biti človek. Zavedanje samega sebe te pripelje v stik z naravo in šele takrat lahko prevzamemo odgovornosti za to kar mislimo, čutimo in udejanjamo. Spremembe na bolje se ne morejo drugače začeti.

Prav tako ste ena redkih, ki je hvaležna virusu, da nas je ustavil …

Če se spomnite, kako smo živeli pred virusom … Kakšen življenjski ritem smo imeli? Kaj vse smo si želeli in proti čemu vse smo se gnali? Z virusom je prišel odvzem svobode, zavedanje, da vse udobje ni večno in da lahko čez noč ostanemo brez vsega, celo do najdražjih nismo mogli. Dotik in objem sta postala pomembna. Videli smo, kako narava brez človeka dejansko oživi in kako zares človeštvo ni pomembno za ta planet. Potrebujemo ga mi in ne obratno. Virus nam je dal možnost refleksije.

Vas trenutno skrbi nešteto mask, ki jih uporabljamo?

Ja, zelo me skrbi. Srce me je bolelo, ko sem vsakič vstopila v opero in sem morala uporabiti njihovo sintetično masko za enkratno uporabo, ker mi niso dovolili uporabljati svoje, ekološke in pralne. Zaradi pravil, verjetno od NIJZ. Nelogično. Sintetične maske so obremenitev za okolje in bodo posledice. Definitivno.

In kaj je tisto, kar bi prav vsak lahko naredil, da bi z vsaj nekaj koraki stopil v smer ohranjanja narave?

Najbolj pomembno je zmanjšati porabo mesa in oblačilom podaljšati življenjsko dobo ter nove nakupe opravljati zavestno. To pomeni, da se iskreno vprašamo, ali res potrebujem še eno bluzo. Morda obstaja kje isto lepa ekološka ali pa lahko svojo popravim ali jo še nekajkrat ponosim. Predvsem je pomembno zavedanje, da ima vse, kar počnemo skozi dan, lahko negativen ali pozitiven vpliv na okolje. Če imate toksičen odnos, je verjetno dobro, da ga zaključite in si poiščete osebo, ki vam zares ustreza. Isto je z odnosom do okolja.

Z vrhunskim nogometnim vratarjem Janom Oblakom sta pripravila projekt ekoloških majic s posebno grafiko. S kom vse od znanih, tudi tujih imen, ste še sodelovali?

Z Janom se je rodila zamisel o ekološkem boxu oziroma škatli, ki vsebuje avtogram kartico z njegovim originalnim podpisom, ter majico z grafiko Jana z rokami v obliki  lovk – zaradi njegovih dolgih in hitro gibljivih rok, so mu dali vzdevek škofjeloška hobotnica. Sodelovala sem tudi z Livio Firth, z Nikki Reed, s Petro Nemcovo, z Jamesom Cameronom in s Suzy Cameron pri Pre-Oscars Gala dogodku, v bodoče pa upam na še več sodelovanj.

Sodeluje tudi z vrhunskim nogometašem Janom Oblakom.

Prav obleka za na Red Carpet Green Dress ima posebno zgodbo …

Res je. Pri Red Carpet Green Dress so iskali kvalitetnega trajnostnega dizajnerja iz ZDA in ker ga niso uspeli najti, je Vegan Fashion Week predlagal Benedetti Life. Poklicali so me v Slovenijo, če bi uspela v enem samem dnevu izdelati večerno obleko iz inovacijskega tekstila Tencel Lux. Od trenutka, ko sem prejela tekstil, ki je spominjal na padajočo taft svilo, rastlinskega izvora, sem imela osem ur časa, da jo izdelam in odpotujem v ZDA na Pre-Oscars Gala dogodek. V prestižni vili z bazenom so gostili Hollywoodske zvezdnike, nominirance in poslovne partnerje. Gostitelj večera je bil znameniti James Cameron, režiser Titanika in Avatarja, medtem ko je bila prvič v zgodovini večerja veganska.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

Tega ne smeš zamuditi!

Draga nepremagljiva, eno leto sem čakala na to razkritje! Kmalu ga bom ekskluzivno delila z vami! 

ŽELIŠ BITI PRVA IN IZKORISTITI TO PREDNOST? Prijavi se na novice in ta petek pričakuj moje pismo ❤️

Tvoja Rebeka