Ženske na precej stvari v življenju gledamo drugače kot moški. A ne le gledamo, tudi počnemo jih drugače. Klasičen primer tega je nakupovanje. S tem ne mislimo le na čevlje, torbice ali gospodinjske aparate, pač pa se ta razlika kaže tudi, ko gre za nakup avtomobila.
Res je, da se to ne dogaja vsak dan in prav zato, je ta nakup še toliko bolj pomemben, saj je dolgoročen. Pravijo, da moški avto kupujejo s srcem, ženske pa racionalno. Prav tako je še vedno v veljavi stereotip, da dame pri nakupu prepriča predvsem barva … Pa je temu res tako?
Po številnih podatkih in raziskavah več kot polovico novih avtomobilov kupijo ženske. V še več primerih odločilno, v skoraj 80 odstotkih, vplivajo tudi na izbiro družinskega avtomobila in tako posredno narekujejo smernice avtomobilski industriji. Dejstvo je, da so ženske pri nakupu avtomobila pozorne na druge stvari kot moški, še zdaleč pa to ne pomeni, da je v ospredju le tista mnogokrat opevana »barva«.
Različne prioritete med spoloma
Moški so bolj zvesti določeni znamki avtomobila. Pri nakupu jih prepričajo moč motorja, zmogljivost, podatki o porabi, udobje in celotni videz avtomobila, saj njihov jekleni konjiček zelo pogosto izraža njihov statusni položaj. Na drugi strani pa ženske pri nakupu avtomobila stavijo na praktičnost, namembnost, varnost, obliko in seveda tudi barvo, a pojdimo lepo po vrsti …
Kot prvo mora avto ustrezati življenjskemu slogu in vsakodnevnim potrebam posameznice. Dovolj velik, da se vanj za nedeljski izlet posedejo vsi družinski člani. Pa prostoren prtljažnik, kjer se lahko vozi družinski pes ali pa se ga napolni s kovčki za poletne počitnice. Hkrati mora biti še vedno dovolj majhen in praktičen, da z njim ni težavno krožiti po mestu ali zanj iskati velikega parkirišča. Praktičnost šteje tudi v notranjosti avtomobila, česar se zavedajo tudi pri Hyundaiu. Funkcionalnost v obliki odlagalnih površin, predali, kamor pospravimo tisoč in eno potrebščino, ki mora vselej z nami na pot. Nastavki za pritrjevanje otroških sedežev, osvetljena ogledala v senčniku, kjer si med čakanjem na semaforju lahko popravijo šminko, pregradne mrežice, kamor se lahko zložijo nakupovalne vrečke … Vse to ženske opazijo in vse to jih prepriča. Na spisku sta pomembni tudi varnost avtomobila, družinskemu proračunu prijazna cena, nazadnje pa seveda tudi videz avtomobila, kamor kakopak sodi tudi barva.

Od družabnih omrežij do ženskih avtomobilov
Pri primerjavi avtomobilskih potrošnikov med spoloma, opazimo tudi veliko zanimivosti … V nasprotju z moškimi, ki redno spremljajo objave testov z vsemi možnimi številkami in meritvami avtomobilov, na žensko izbiro avtomobila pogosto vplivajo tudi družabna omrežja. Marsikatera iskanje novega jeklenega konjička začne z brskanjem po Facebooku, Instagramu, Twitterju, Pinterestu. Tam pogleda slike, prebere komentarje, presodi izkušnje … Res je, da to ni nujno najbolj smotrn korak, saj v tem primeru dobimo prav toliko priporočil, kolikor imamo prijateljev na družabnih omrežjih. Kakorkoli, na koncu dame ožji izbor naredijo s pomočjo partnerja, očeta in prijateljic, nakar v zadnjem krogu obvelja njihova izbira.
Prav tako ženske za razliko od moških razmišljajo bolj dolgoročno, v smislu funkcionalnosti avtomobila čez nekaj let, ko denimo razvažanje otrok v šolo ne bo več del njihovega vsakdana, družbo pa jim bo namesto njih še vedno delal štirinožni prijatelj.
Še bolj kot udobje, ki šteje pri moških, je ženskam pomemben tisti neopisljivo dober občutek, da nam je v avtu domače in prijetno. Popoln ženski avto naj bi bil majhen oziroma ustrezne velikosti, okreten, preprost za vožnjo in priročen za parkiranje. In ko smo ravno pri parkiranju: tukaj ženskam napredna tehnologija ni odveč. Prav tako bodo cenile »pametne« asistente, ki jim bodo olajšali vožnjo, jih opozarjali na nevarnosti na cestah in zastoje … Seveda vse iz razloga praktičnosti.
Ker so ženske pri avtomobilu pozorne na druge stvari kot moški, proizvajalci in prodajalci čedalje bolj upoštevajo njihove želje in potrebe, zato se je uveljavil tudi pojem »ženski avto«, ki avtomobile ločuje po spolu.
A ne nazadnje, ker vsak od nas ni le moški ali le ženska, bomo seveda tudi med slednjimi našli izjeme. Nič nenavadnega ni, ko se mimo nas pripelje urejena dama sedeč za volanom luksuzne limuzine ali robustnega terenca. Vse več žensk namreč dobro zasluži in je na vodilnih položajih, kar z veseljem pokažejo tudi z izbiro prestižnega jeklenega konjička. A kot rečeno, so to prej izjeme kot pravilo, saj se večina ženskih potrošnic še vedno raje odloča za cenovno dostopnejše in praktične avtomobile, med kakršne sodi tudi znamka Hyundai.
Opažanja in nasvet prodajalca avtomobilov: uporabite šesti čut
»Pri nakupu avtomobila opažamo, da so ženske predvsem malo bolj previdne, lahko bi rekli celo nezaupljive. V veliko primerih se posvetujejo s svojimi mehaniki, sodelavci, prijatelji, skratka z moškimi, ki naj bi se spoznali na nakup vozila. Pri mlajših ženskah se velikokrat postavi vprašanje, če se v prtljažni prostor lahko pospravi otroški voziček. Seveda rade in pogosto izbirajo glede barvnih kombinacij in rade imajo vozila z močnejšimi motorji,« z nami svojo izkušnjo kot prodajalec avtomobilov Hyundai deli Matej in doda: »Vedno znova pa znajo ženske presenetiti, seveda v pozitivnem smislu. Moram pa dodati, da so ženske zelo zveste potrošnice, saj se tudi pri menjavi velikokrat zopet obrnejo na nas. Kot nasvet ženskam pa bi dodal, da naj za nakup vozila uporabijo svoj šesti čut, saj vsi dobro vemo, da nikoli ne razočara. No, pa previdnost seveda, ne le pri izbiri novega jeklenega konjička, ampak predvsem na cesti, saj nikoli ni odveč, pa naj bo za volanom ženska ali moški.«