Pet strupov v komunikaciji: Številka 1. je pritoževanje!

Komunikacija je najbolj spregledana veščina 21. stoletja. Učiti bi se jo morali začeti že v vrtcu in osnovni šoli. Ne samo − kako govoriti, temveč predvsem to − kako misliti.

Vem, sliši se nenavadno, ampak … A si predstavljate, kako krasno bi bilo, če bi nam nekdo že v prvem desetletju našega življenja povedal, da lahko izbiramo svoje misli? Da lahko preženemo tiste, ki nam ne delajo dobro, in izbiramo takšne, ki nam služijo?

Hkrati je komunikacija najpomembnejša veščina, ki se jo lahko naučimo. Zakaj? Zato ker z njo ustvarjamo medosebne odnose. In prav ti so tisti, zaradi katerih smo v življenju srečni, nesrečni in vse nianse vmes. 

Ljudje smo sicer v povprečju boljši govorci kot poslušalci. Žal pa zelo dobro obvladamo tudi tiste ‘veščine’ v komunikaciji, ki bi se jim bilo najbolje izogniti. 

V prihodnjih petih tednih jih bomo obdelali vseh pet. Pet strupov v komunikaciji. Začnimo pri prvem. Vsem nam je dobro poznan, imenuje se:

PRITOŽEVANJE


Ste se danes že kaj pritoževali? Nad kom ali nad čim?

Poznate tudi vi ljudi, ki se ves čas pritožujejo? Od jutra, ko odprejo oči, do večera, ko jih zaprejo. Pritožujemo se tako na glas kot tudi v svojih mislih. 

Naj vam zaupam skrivnost: ne glede na to, nad čim ali nad kom se pritožujete, v resnici in čisto zares  se vsakič znova pritožujete samo nad enim človekom: nad samim sabo. Ja, prav ste slišali. 

ne glede na to, nad čim ali nad kom se pritožujete, v resnici in čisto zares  se vsakič znova pritožujete samo nad enim človekom: nad samim sabo.

Ko se pritožujemo, imamo namreč zgolj dve možnosti: lahko se pritožujemo nad nečim, česar ne moremo spremeniti, ali pa nad nečim, kar lahko spremenimo. 

Kadar se pritožujemo nad stvarmi, ki jih ne moremo spremeniti, se v resnici pritožujemo nad svojo nezmožnostjo, da s temi stvarmi ali ljudmi živimo. Recimo − pogosto se pritožujemo nad vremenom. Ampak hkrati se zavedamo, da na vreme nimamo vpliva. Da  vremena ne moremo spremeniti. Torej se v resnici pritožujemo nad tem, da se mi sami nismo sposobni soočiti z mrazom, dežjem ali vročino. Za nas gre! Ne za vreme kot tako. 

Kadar pa se pritožujemo nad nečim, kar bi lahko spremenili, pa tega ne naredimo, se spet pritožujemo sami nad sabo, ker se ne spravimo v akcijo, da bi spremenili tisto, kar nas moti. Niste zadovoljni s partnerjem? Lahko se pritožujete še prihodnjih 20 let in ne naredite popolnoma ničesar (po principu: “Saj so vsi enaki!” ali pa “Mah, v življenju je pač treba potrpeti, nič ni idealno!”). Lahko pa svojo energijo, ki bi jo sicer porabili za tarnanje, usmerimo v to, da s partnerjem bolje komuniciramo, imamo več potrpljenja, mu izkazujemo več ljubezni ali si poiščemo drugega.  

Iz tega smo se naučili, da pravzaprav nimamo razloga za pritoževanje. Bodisi sprejmimo, česar ne moremo spremeniti, ali pa se poženimo v akcijo in se lotimo spremembe, ki si je želimo.

Vsakič, ko slišite svoje misli, kako se nad čim pritožujejo, se zavestno ustavite in se vprašajte: “Ali lahko kaj naredim glede trenutne situacije?” Če je odgovor da, potem se nehajte pritoževati in se poženite v reševanje situacije. Če je odgovor ne, potem se odločite, da boste situacijo sprejeli kot dejstvo. 

Prihodnji torek nadaljujemo z drugim strupom v komunikaciji: KRITIZIRANJEM

Polona Požgan je že 22 let medijsko izpostavljena predavateljica komunikacije in retorike, ki na svojih predavanjih s poslušalci na energičen in motivacijski način deli svoje znanje, izkušnje in zgodbe. Različne vsebine, med katerimi izstopa njen avtorski projekt Prijazno je biti Prijazen, vsakodnevno uspešno predaja po različnih podjetjih po Sloveniji in zunaj nje, v svojih online skupinah pa uči komunikacijo po metodah Lise Nichols.

20. avgusta začenja z novo skupino za tečaj Govori&Inspiriraj, več o tem najdete na njeni spletni strani  www.polonapozgan.com.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam