Intervju z Barbaro se je začel malce sramežljivo, a to je bil na koncu zagotovo eden boljših intervjujev. Vem, da vas zanima, zakaj. Ker je redko kdo tako iskren in neposreden, hkrati pa zabaven in pozitiven.
No, naša Rebeka bi se zagotovo lahko kosala z Barbaro, ki je ustvarila svojo znamko BARBY., in je z nami delila marsikaj. Verjemite, da se boste v njenih besedah prepoznale.
Barbaro sem morala kar malo nagovarjati, da nam je pokazala, kdo je in kaj počne. Popolnoma jo razumem, da se ne želi izpostavljati, ampak Nepremagljive držimo skupaj in se spodbujamo. To je tudi razlog, da vam jo danes predstavljamo. Vse mamice, ki hodimo v službo, vemo, kakšen tempo je to in koliko časa nam dejansko ostane, da zadihamo. Vse poznamo občutek, ko nam zmanjka časa za sanje. Da se lotiš lastnega posla pa je potrebno še nekoliko več poguma in volje. Pa spoznajmo še eno čisto pravo Nepremagljivo.
Kdo je Barbara, ki stoji za BARBY. SHOP?
Sem ženska v zgodnjih 40, mamica dveh deklic, ki je desetletje (mogoče kakšno leto več) posvetila družini, delu in malo manj ali pa kar nič – sebi. V času Covida so jo nekatere okoliščine in dogodki pripeljali do nakupa več stvari, ki so zanjo postale “game changer”. V nekem trenutku se je iz prebliska o tem, da bi te produkte ponudila tudi drugim, pojavilo še toliko poguma, da se je začela rojevati BARBY. zgodba.
Barbara je sicer diplomirana ekonomistka s specializacijo iz managementa, ki za različna podjetja opravlja različne storitve s področja administracije in podpori managementa. Zakaj ime Barby? Sama nisem nikoli dovolila, da me tako kličejo in sem kar malo tečnarila, da sem Barbara.
Barby je izpeljanka iz mojega imena. Enostavno se, potem, ko sem že imela izbranih nekaj produktov in približno izdelano končno sliko, nisem spomnila ničesar bolj spevnega, želela pa sem si, da ima ime neki pomen. Vseh sort kombinacije sem iskala med imenoma obeh hčerk, pa nikakor ni nastalo nič pametnega. Glede na to, da je cela zgodba zelo osebna, se mi potem ni zdelo nič narobe, da je tako tudi ime, ki sedaj lepo nakazuje, da se za imenom skrivajo izdelki za ženske. Y smo dali na koncu zato, da vse skupaj deluje bolj internacionalno, tako da imamo odprta vrata tudi v svet – vsaj kar se tiče imena.
Kako se je vse skupaj začelo? Kako nekdo pride do ideje, da si reče: jaz bom imela svojo spletno trgovino? Kako to, da se je rodila želja po lastni spletni trgovini? Ste vedno sanjali o lastni znamki, ali se je zgodilo spontano?
Barby. zgodba se je začela s krtačo za lase. Malo za šalo, malo zares … V iskanju krtače, ki ne vleče in trga las, sem po nekaj mesecih iskanja našla primerno in v hecu rekla, da jih bom kupila 100, na ročaj napisala svoje ime in jih prodajala.
V približno istem obdobju sem se po 10 letih odločila, da bi bila spet malo športno aktivna – pokupila sem vse spletne programe, oblekla 15 let stare Nikejeve pajkice in izgubila voljo v 6 minutah. Namreč zelo hitro sem ugotovila, da nizek pas + kratek športni top ne delujeta motivacijsko v kombinaciji z ogledalom. Med »razbij ogledalo« in »kupi si pajkice z visokim pasom«, sem izbrala slednjo opcijo. In spet našla odličen produkt, ob katerem sem dobila ponovno idejo »kupila jih bom 100, napisala gor svoje ime in jih prodala«, in sicer vsem ženskam srednjih let, ki so se malo zapustile, malo postarale, a bi sedaj rade telovadile v lepih športnih oblačilih, ne v skafandru.
V navalu novoletne zaobljube shujšaj & učvrsti, sem našla še odlično blazino, ki se ne zvije nazaj 3 sekunde po tem, ko jo odrolaš in položiš na tla ter ravno prav močne elastike za ritko, ki se ne svaljkajo po nogah gor in dol med vajami za čvrsto zadnjico. Po Covidu in po obdobju dela od doma sem si za veliko vrnitev med ljudi, kupila nekaj modnih dodatkov: diskretne, luštne in nosljive srebrne uhane, ki se ne zatikajo in jih ni treba kombinirati z oblačili, saj pašejo tako na elegantno kot športno opravo. Športno elegantno uro, ki sem jo popestrila z zapestnico iz nerjavečega jekla in pa verižico s prvo črko mojega imena. Ko sem kuhala svojo idejo o dejanski prodaji določenih artiklov, po postopku »sous vide«, sem v nabor možnih produktov za prodajo nato vključila še nakit.
Poletje pa je isti trn v peti vsem ženskam, kaj ne?
In potem je prišlo poletje z vsakokratnimi življenjsko pomembnimi težavami: kopalke, beach cover, ki ni mini, dovolj velika torba za plažo, da spakiram vanjo celo družino in ne strgam ročajev po dveh dneh, ki se na plaži ne prekucne, ko ni več nabito polna in ki je vsaj za silo odporna proti umazaniji. Pa novi šlapi za plažo, ki se na soncu ne segrejejo na 300 stopinj in ti vsakič, ko jih obuješ, zakurijo podplate. Pa moja večna želja: brisača za plažo, ki bi bila dovolj velika, da lahko ležim cela na njej, da na koncu dneva ni mokra za ožet (kot so to frotir brisače) in pa seveda, da lahko v torbo spravim 4 kose in pri tem nisem kot šerpa. Projekt » s stilom na plažo« je prinesel še summer produkte.
Lahkim brisačam za plažo v dveh velikostih, šlapkam, kopalkam in veliki plažni, kozmetični torbici in crossbody torbici se bodo v prihodnje pridružili še bidoni in pokrivala.
Na začetku bi rekla, da gre za nekoga sramežljivega, a sem hitro videla naval energije in simpatično žensko, ki je polna idej. Kako se vidite sami?
Zase bi rekla, da pretirano ambiciozna nisem, vedno sem bila zelo delovna in predana temu, kar delam, vendar vedno za druge.
Bolj kot želja po uspehu je prevladala želja po tem, da naredim nekaj zase in predvsem, da preko tega pridem do neke svobode, ki je pri delu za druge nisem imela.
Predvsem časovne, pa seveda tudi finančne. Je pa uspeh zelo relativna stvar … Meni osebno to ni polno obložen bančni račun, ampak je pred tem še veliko drugih stvari.
Lastna izkušnja s prenizkim pasom športnih pajkic vam je dala navdih za športna oblačila. Sledila je tudi športna blazina, ki ste jo ravno tako potrebovali sami. Menite, da vidite uspeh svoje spletne trgovine tudi v tem, ker izhajate iz sebe?
Vsi izdelki v ponudbi so izbrani po navdihu, ki izhaja izključno iz lastnih potreb. Nobenega izdelka nimam v ponudbi, ker mislim, da bi se dobro prodajal, ampak predvsem, ker mi je všeč in/ali se mi zdi funkcionalen.
Ker gre za zelo splošne produkte s klasičnim slogom in barvnimi kombinacijami, verjamem, da so všečni in potrebni ženskim v različnih starostnih obdobjih. Meni se seveda to zdi dodana vrednost, se pa zavedam, da je to osebna preferenca in da nikakor ne pomeni, da je to dovolj oziroma edina možnost za uspeh. Kakor sem spoznala, je trenutno potrošništvo naravnano tako, da je skorajda (na mojo žalost) bolj pomemben dober marketing kot dober izdelek.
Spletno trgovino ste dopolnili tudi z modnimi dodatki. Spletnih trgovin z nakitom je precej, a vaša je vseeno drugačna. Zakaj izstopate?
Modni dodatki Barby. so nevezani na starost, stil življenja, outfite, aktivnosti. Ponudba ne bo bistveno širša, kot je sedaj. Best sellerje bomo obdržali, kakšnega od njih 1x letno zamenjali, ne bomo pa postali samo trgovinica z nakitom.
Nepremagljivim je zelo všeč tudi ura, ki smo jo našle pri vas. Povejte nam kaj več.
Kljub izrazitemu porastu uporabe pametnih športnih ur, ki jo uporabljam tudi sama, je analogna klasična ura po njenem mnenju še vedno nekaj, kar bi moralo krasiti roko vsake ženske. Konec koncev imamo dve roki, kajne. Jaz sem se navadila, da večino časa nosim obe in mislim, da sem videti super in ne čudno.
Kakšna je vaša sanjska ura?
Minimalistična ženska ročna ura, s katero je ženska vedno v trendu, je brezčasen in nemoteč kos nakita, ki se poda tako na športne pajkice ali eleganten outfit, svoje poslanstvo bo opravila na roki divje 20-letnice, prezaposlene skuštrane mame ali urejene poslovne ženske. Ne glede na njeno »navadnost« jo vedno lahko popestrimo z zapestnico.
Zanimivo zgodbo pa nosi tudi vaš logo. Zakaj?
Logo je oblikovala Kaja Podržaj, vsestranska umetnica, ki je v nekem trenutku moje možgane razumela bolje kot jaz sama. Logotipe sem najprej izrisovala sama, kar se je seveda izkazalo za popoln polom, ker nimam umetniške žilice. Prvotno sem mislila, da bo logo silhueta ženske, ampak potem je to povsem izpadlo iz igre.
Želela sem si nekaj zelo klasičnega, a pomenljivega in tako je Kaja imenu dodala krog in piko – krog se pri oblikovanju logotipov namreč pogosto uporablja za predstavitev enotnosti, predanosti, ljubezni in skupnosti. Vse to je Barby. Krogi nimajo začetka ali konca in predstavljajo življenje in življenjski cikel. Pika na koncu je za moč in pogum. Za »statement«.
Zakaj si želite uspeti in koliko poguma ste potrebovali, da ste tukaj, kjer ste danes? Kaj bi na srce položili vsem Nepremagljivim, ki razmišljajo o svojem poslu?
Barby. je bila le ena od mojih tako imenovanih poslovnih idej in moram priznati, da ne najboljših. V zadnjih 10 letih sem jih imela kar nekaj, ki so bile povezane z mojo izobrazbo, znanjem in izkušnjami. Ampak vse se mi je vedno zdelo nemogoče, nedosegljivo. Nikoli nisem zbrala dovolj poguma, da presekam rutino, v kateri sem ali pa prihraniti toliko denarja, da bi izvedla poslovni eksperiment, ne da bi s tem ogrozila eksistenco. Imam dva otroka, dva kredita, en lizing :), tako da če ne drugega, sem se vedno ustavila pri tem, da me je bilo strah neuspeha.
Barby. se je rodila res povsem spontano in nepričakovano, nikoli zares nisem imela ambicij po spletni trgovini. Vsekakor je bil ključni trenutek za korak naprej moj izračun, kakšen naj bi bil vložek in kakšen izplen ter dejstvo, da lahko to izpeljem, kljub temu da ohranim svoje dosedanje delo in vir prihodka. Takega momenta nikoli prej v življenju nisem imela ali pa ga le nisem prepoznala.
Znanje matematike ne škodi, če je formula prava.
V matematiki nikoli nisem zelo blestela, karakterno sem za take stvari precej na »hojladri«. S časom in denarjem sem ves čas na bojni nogi. Nekako sem si naredila en blazno romantičen izračun, ki je prenesel vse moje obstoječe obveznosti in strahove. Seveda je bila (klasična) napaka v formuli, ampak ko sem jo odkrila, je bilo že prepozno, poti nazaj ni bilo več. Na poti od ideje do izvedbe je bilo res veliko nepričakovanih ovir. Veliko je bilo dni in noči, ko sem obžalovala to odločitev.
Prodaja in oglaševanje sta pri tem poslu ključna, jaz pa ne o eni, ne od drugi stvari ne vem praktično nič. Tu se mi trenutno dogajajo največje stiske, ker sem povsem odvisna od drugih. Poleg tega pa še nisem tip človeka, ki bi izpostavljal sebe, svoje življenje, svojo družino z namenom večje prodaje. Vsi mi predlagajo, naj se opogumim in začnem, ker je ogromno zgodb o uspehu zraslo ravno na ta račun, da so se ženske izpostavile in pokazale, da za poslovno idejo stoji ženska iz mesa in krvi, ki bije svoje bitke tako kot vse ženske »tam zunaj«. Ampak nisem takšen tip, res ne … Verjamem, da lahko uspem tudi na drugačen način, mi pa je že postalo kristalno jasno, da bo šlo bolj počasi. 🙂
Kaj bi sporočili vsem Nepremagljivim, ki smo se v vaših odgovorih zelo dobro našle?
Ni vse rožnato in ne teče vse gladko. Sem iz mesa in krvi, z vsemi najbolj bizarnimi problemi, ki jih prinaša življenje. Jokam, travmiram, se smilim sama sebi. Bijem osebne in poslovne bitke dan za dnem. Imam kup celulita, močne in nadležne menstruacije in tanke porozne lase. Ne izhajam iz bogate družine. Do te točke sem prišla s svojimi prihranki in dvema posojiloma, ki ju bo treba vrniti. In ja, to me razburja iz dneva v dan. Ko pride slab dan (ali pa kar serija njih), pridem domov in sem tečna žena in zoprna, zadirčna mama. Včasih skuham »za en drek« kosilo. Lahko bi naštevala še in še, svoje slabosti in prednosti in zagotovo bi se vse lahko našle v enem ali več opisih. Ogromno trenutkov je že bilo, ko mi je bilo žal, da sem se tega lotila.
Pričakovati, da lahko uspeš na »izi«, brez težav, brez tveganja, brez joka, brez neprespanih noči … je nesmisel.
Nepremagljive, tudi črni oblaki pridejo in včasih je težko
Na splošno so časi tako zelo nepredvidljivi, da padci in težave pridejo kar v paketu. Vseeno pa nič ni nemogoče in je vredno poskusiti. Tudi če ne uspe – veš, da si šla iz cone udobja, da si zbrala pogum in da si tvegala. Fino je imeti le toliko pameti in pozitivnega strahu, da ne greš v neke megalomanske projekte, ki ti lahko ogrozijo eksistenco. Ne bom rekla: če padeš, se pobereš in greš dalje. Teorijo vsi poznamo, pa razne motivacijske misli in pregovore tipa za dežjem posije sonce … Ko sem na tleh, včasih obležim in se s težavo poberem. Ampak do sedaj mi je še vedno uspelo … tudi takrat, ko vidim okrog sebe samo meglo in mi visi na glavi en velik črn oblak.
Barbara, hvala za vso iskrenost in neverjetno pozitivnost, ki jo premorete. Jaz že razmišljam o ogrlici s svojo črko. Ve, drage moje pa pozor, kajti BARBY. SHOP je pripravila vrhunski giveaway. Podarila bo gigantsko torbo, ki je v osnovi mišljena kot torba za na plažo.
Narejena iz zelo hvaležnega neoprena v BARBY. roza – črnem kravica vzorcu in je obvezna oprema za poletne ekspedicije na plažo. Zapira se z zadrgo zgoraj, ima notranji žepek z zadrgo in še tri manjše brez zadrge za drobnarije, ko so lip gloss, telefon, papirnati robčki. Ima res veliko prostora v notranjosti. Dno pa je kompaktno, tako da stoji ponosno pokonci ob ležalniku na kakršnikoli podlagi, medtem ko ti srkaš svoj najljubši koktajl.
P. S. Ker je huda kot poper jo seveda lahko uporabljaš tudi vsakodnevno, se razume.