6 navad, da zaženete svojo zdravo rutino

Če ste pripravljeni na bolj zdrav življenjski slog, vendar ne veste, kje začeti, se morate zavedati, da vam ni treba naenkrat uvesti zelo korenitih sprememb.

Danes z vami delimo najboljše nasvete za vključitev preprostih, zdravih navad v vsakodnevno rutino dobrega počutja.

Hidracija, hidracija, hidracija

Navdušite se nad vodo. Dodajanje ustrezne hidracije na kontrolni seznam vsakodnevnih zdravih navad je pametna poteza. Voda ima pomembno vlogo pri podpiranju ključnih funkcij vašega telesa. Uravnava telesno temperaturo, skrbi za mazanje sklepov, ščiti tkiva, pomaga telesu pri odstranjevanju odpadkov in podpira zdravo prebavo. Kljub temu ima veliko ljudi težave s pitjem zadostne količine vode čez dan.

Hidracija je ključen del zdrave življenjske rutine.

Eden od načinov za povečanje hidracije je, da s seboj nosite steklenico za vodo za večkratno uporabo, ki jo lahko čez dan ponovno napolnite. Če se vam pitje navadne vode ne zdi vabljivo, pa je tu predlog za izboljšanje okusa, da bo hidracija postala del vaše vsakodnevne rutine dobrega počutja. Steklenico napolnite z vodo in dodajte elektrolite, vrečko zeliščnega čaja ali stisnite najljubši citrus. Dodajanje okusa vam lahko pomaga popiti več vode in izboljšati hidracijo. Okus ni edina prednost elektrolitov. Ena od številnih nalog teh bistvenih mineralov je uravnavanje ravnovesja tekočin v telesu. Elektroliti so še posebej koristni, če ste fizično aktivni ali je zunaj vroče.

Zadihajte s polnimi pljuči

Preživljanje časa v naravi je ključnega pomena za duševno in telesno zdravje – tudi če gre le za 10-minutni sprehod. Raziskave o tem, kako preživljanje časa na prostem vpliva na zdravje, še potekajo, vendar študije kažejo, da bi to lahko koristilo telesnemu in duševnemu zdravju veliko bolj, kot se zdi na prvi pogled. Pozitivni učinki lahko vključujejo nižjo raven napetosti in stresa, večjo telesno sproščenost in uravnotežen vnetni odziv telesa.

Vključite gibanje

Za dodaten bonus vključite gibanje na prostem v seznam svojih zdravih navad, ko je sonce zunaj. To vam omogoča, da se naužijete vitamina D, ki skrbi za zdravje kosti, saj podpira absorpcijo kalcija. Podpira tudi kognitivno zdravje in krepi odpornost, saj pomaga telesu v boju proti virusom in bakterijam.

Poleg izpostavljenosti soncu vitamin D vsebujejo tudi nekatera živila, vključno z obogatenim mlekom in žiti. Vendar pa večina odraslih s prehrano ne zaužije dovolj vitamina D, kot je navedeno v prehranskih smernicah. Če se ne izpostavljate dovolj soncu ali ne dobite dovolj vitamina D s hrano, vam lahko pomaga dodatek vitamina D, ki je v obliki kapljic ali kapsul. Gibanje je sestavni del zdravja celega telesa. Telesna aktivnost je lahko ena izmed najbolj vplivnih življenjskih odločitev, s katerimi lahko podaljšate življenjsko dobo.

Ne pozabite na gibanje.

Gibanje spodbuja zdravje srca, saj uravnava raven krvnega tlaka, povečuje holesterol lipoproteinov visoke gostote in znižuje raven trigliceridov. Telesna aktivnost lahko zmanjša tudi tveganje za sladkorno bolezen tipa 2 in nekatere vrste raka, kot sta rak dojk in debelega črevesa. Druge prednosti gibanja so uravnavanje telesne teže, krepitev kosti in mišic ter večja gibljivost, ki izboljša ravnotežje in zmanjša tveganje za padce. Poleg tega gibanje spodbuja zdravje možganov in kognitivne sposobnosti

Naredite spremembe, ki bodo trajale

Popraviti celotno prehrano je zahtevna naloga, saj od vas zahteva, da drastično spremenite svojo vsakodnevno rutino. Za večino je to nerealno. To nas le pripravlja na neuspeh. Namesto tega strokovnjaki priporočajo majhne spremembe in doslednost. Poskusite na primer dodati eno novo zdravo živilo na teden. Ali pa se najprej osredotočite na vzpostavitev zdravega zajtrka. Ko se vam bo zdelo, da obvladate prvi obrok dneva, se lotite kosila in večerje.

Enak pristop uporabite tudi pri drugih spremembah življenjskega sloga, kot so telesna dejavnost ali prehranska dopolnila. Odločite se, katere spremembe so za vas vzdržne.

Naredite popis svojih ciljev

Če želite razviti rutino samooskrbe, naredite popis svojih ciljev na področju dobrega počutja, da boste lahko svoje zdrave navade smiselno razporedili. To vas bo opomnilo, da se morate držati vsakodnevne rutine dobrega počutja, hkrati pa boste vse to lažje umestili v svoj dan. Poleg tega se boste ob tem počutili odlično.

Če želite na primer zmanjšati čas, ki ga preživite pred zaslonom, več brati in izboljšati nego kože, vse to storite s kopeljo. V kopalniški omarici si pripravite magnezijeve kosmiče, tekoče kokosovo olje in najljubšo masko za obraz ter se posvetite preživljanju časa s knjigo, ki jo že dolgo želite prebrati. Presenečeni boste, ko boste ugotovili, katere navade lahko nakopičite in kako lahko ena dejavnost sproži drugo, ki je zdrava.

Dober spanec je nujen

Spanje je ključna sestavina seznama zdravih navad. Pomaga telesu pri počitku in obnovi. Po podatkih je premalo spanja povezano s povečanim tveganjem za kronične bolezni, kot so sladkorna bolezen tipa 2, debelost, bolezni srca in depresija. Bistvo je, da obnovitveni spanec spodbuja dobro zdravje.

Spanje za človeško telo pomeni počitek in obnovo.

Pripravite se na mirno noč z ustvarjanjem ustreznega okolja. V sobi naj bo tiho, temno in hladno. Nato vzpostavite rutino spanja in jo upoštevajte vsak dan. Odločite se, ob kateri uri boste šli spat in ob kateri boste vstali, ter se držite urnika.

Pomembno je tudi, kaj počnete pred spanjem. Vsaj 30 minut pred spanjem ugasnite televizijo in utišajte telefon. Treba je paziti tudi na uživanje alkohola, kar lahko pomembno vpliva na kakovost in trajanje spanja. Preveč alkohola deluje kot poživilo in lahko moti spanje. Če imate občasne težave s spanjem, se z zdravnikom posvetujte o melatoninu. Prehranski dodatki, ki vsebujejo melatonin, vam lahko pomagajo zaspati, saj povečajo sproščenost.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam