Kako izpostavljenost svetlobi med spanjem vpliva na naše zdravje

Ne glede na to, ali spite z nočno lučko, imate prižgano televizijo ali živite v dobro osvetljeni mestni soseski, nič nenavadnega ni, da vas med spanjem spremlja svetloba iz okolice. Toda glede na novo študijo lahko spanje ob prižgani svetlobi vpliva na spanje in, zanimivo, na kardio-metabolno zdravje bolj, kot se zavedamo. Danes vam bomo predstavile zanimivo študijo in še bolj presenetljive rezultate.

Preučevanje vpliva razsvetljave v spalnici

V študiji so raziskovalci želeli ugotoviti, kako izpostavljenost svetlobi med spanjem vpliva na udeležence. Študija je trajala dve noči, v njej pa je sodelovalo 20 odraslih oseb. Ena skupina 10 udeležencev je prvo noč spala v sobi s šibko svetlobo, drugo noč pa z osvetlitvijo zgoraj. Druga polovica udeležencev je imela dve noči med spanjem zatemnjene prostore. Nato so raziskovalci pri udeležencih preverili raven glukoze in inzulina, raven melatonina, možganske valove, srčni utrip in variabilnost srčnega utripa.

Kaj zanimivega so ugotovili?

Na podlagi ugotovitev se zdi, da preveč svetlobe v spalnici med spanjem ni dobro za tri ključne dejavnike: srčni utrip, variabilnost srčnega utripa in občutljivost na inzulin (kar vpliva na ravnovesje sladkorja v krvi). Variabilnost srčnega utripa (HRV) je fiziološki parameter, ki zajema variacije časov med posameznimi srčnimi utripi. Pri enakem srčnem utripu časi med utripi niso konstantni, temveč različni in te razlike opisuje parameter HRV.

V primerjavi z udeleženci, ki so spali pri šibki svetlobi, so tisti, ki so spali pri osvetlitvi, ki je prihajala od zgoraj, več časa preživeli v drugi fazi spanja ter manj v spanju REM in počasnem spanju, ki je bistveno za počitek in okrevanje. V skupini, v kateri je svetloba motila spanec, so bile zjutraj tudi višje ravni inzulina v krvi in manjša občutljivost na inzulin.

Poleg tega je bil pri tistih, ki so spali ob pridušeni osvetlitvi, v primerjavi s skupino, ki je spala ob osvetlitvi zgoraj, višji srčni utrip in manjša variabilnost srčnega utripa, kar je po mnenju avtorjev študije povezano z živčnim sistemom. Študija je torej pokazala, da se srčni utrip poveča, ko spite v osvetljenem prostoru. Čeprav spite, se aktivira vaš avtonomni živčni sistem. Opozoriti je treba, da naj bi bil običajno srčni utrip ponoči nižji, čez dan pa višji.

Na kaj je treba paziti pri svetlobi med spanjem?

Pomembno je, da se ljudje izogibamo ali zmanjšamo količino izpostavljenosti svetlobi med spanjem. Te ugotovitve so pomembne zlasti za tiste, ki ste pogosto izpostavljeni umetni svetlobi v zaprtih prostorih. Glede na to, da so bili ti presenetljivi rezultati opaženi po samo eni noči motenega spanja zaradi svetlobe, se lahko vprašamo, kako ključnega pomena je lahko osvetlitev prostorov med spanjem in kako zelo vpliva na naše zdravje. 

Razmislite, kako lahko tudi vi poskrbite za bolj zdravo spanje

Če imate med spanjem prižgano televizijo ali pa je vaše okno obrnjeno proti veliki ulični svetilki, je morda čas, da se ustrezno prilagodite. Naj bo to naložba v zatemnitvene zavese ali masko za oči ali pa se naučite zaspati brez nočne lučke. Vaš spanec in kardio-metabolno zdravje bosta morda boljša, če boste naredili te male spremembe. Veliko ljudi sicer pravi, da najbolje spijo, ko je v spalnici trdna tema. Zagotovo gre za stvar navade, zato poskusite svoje spalnice zatemniti, saj lahko pozitivne spremembe opazite že zelo hitro. Nepremagljive pa se zelo zavedamo, kako pomemben je dober spanec.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam