Malinca.si

Kako lahko jeseni okrepimo svoj imunski sistem!

Zdi se, da smo o krepitvi imunskega sistema slišali in prebrali že skoraj vse, kar se da … Pa vendar – še vedno ostaja občutek, da ne vemo prav ničesar. Še posebej, ko nas napade prehlad, ki si ga res nismo želeli, ker ta po navadi pride ob popolnoma napačnem trenutku in nam pokvari načrte.

Čisto vsak ima svoj recept za krepitev imunskega sistema

Nasvetov za krepitev imunskega sistema je res veliko in vsak od nas je verjetno preizkusil že vse mogoče – od juhe po tradicionalnem babičinem receptu do najbolj čudnih zvarkov in žavb. A dobro je vedeti, kaj sploh je imunski sistem in kaj je tisto, zaradi česar kdaj ni v takem stanju, kot bi moral biti.

Kaj sploh je imunski sistem?

Imunski sistem je naravni obrambni mehanizem telesa, ki preprečuje škodljivim zunanjim dejavnikom, da bi vdrli v naše telo. 

Glavne naloge imunskega sistema so:

  • Boj proti patogenim organizmom, ki bi lahko v telesu povzročili bolezni. Imunski sistem jih ustavi in preprosto odstrani.
  • Prepoznavanje nevarnih snovi iz okolja.
  • Boj proti neželenim spremembam v telesu. To pomeni npr. prepoznavanje rakavih celic in njihova odstranitev.

Razlogov, da nam odpornost pade, je lahko več. Res pa je, da se to rado zgodi predvsem v hladnejših mesecih leta. Takrat je namreč prisotnih kar nekaj dejavnikov, ki vplivajo na to, da naš naravni obrambni mehanizem nekoliko oslabi. 

Zakaj je največ bolezni prav od jeseni do pomladi?

Eden od dejavnikov, ki vplivajo na padec imunskega sistema, je stres, ki ga telo doživi, ko se zunaj shladi. Gre za povsem fizični stres, saj se telo mora prilagoditi drugačnim temperaturam. Ob stresu se v telesu dvigne raven stresnega hormona kortizola.  

Študije kažejo, da lahko tak stresen odziv nekoliko omilimo s povečanim vnosom omega 3 maščobnih kislin. Dobro je torej, da v hrano dodamo različna semena, oreščke in ribe. Če nam to ne uspeva, lahko posežemo tudi po prehranskih dodatkih. Paziti pa je treba, da izberemo čiste in kakovostne vire, da telesu z nečistimi viri ne bi povzročili še več stresa.

Pomanjkanje sonca in pomanjkanje vitamina D3 …

Še en pomemben dejavnik v hladnih mesecih je ta, da nam močno primanjkuje sonca, s tem pa je zmanjšana tvorba vitamina D3 v koži. Vitamin D3 namreč v telesu deluje kot hormon, od njega pa so močno odvisne tudi imunske celice. Na njih so namreč posebni receptorji za ta vitamin in brez njega pravzaprav ne morejo delovati in odstranjevati neželenih mikroorganizmov iz telesa. Da je vitamin D za imunski sistem res pomemben, potrjuje celo Evropska agencija za varnost hrane. 

Poskrbeti moramo torej za zadostne količine tega pomembnega vitamina in ker je sončna svetloba jeseni in pozimi žal vir, iz katerega ga ne dobimo dovolj, moramo poiskati druge vire. Nekaj ga lahko dobimo iz jajčnih rumenjakov in mastnih rib, kot so losos, tunina in sardine.

Dejstvo pa je, da tega vitamina s hrano skoraj nikoli ne moremo zagotoviti dovolj, zato se veliko ljudi odloča za prehranska dopolnila. 

V želji po kakovostnih in čim bolj naravnih ter učinkovitih prehranskih dodatkih so v podjetju Malinca ponudili naravni vitamin D3 iz jelenovega lišaja

Naravni vitamin D3 iz jelenovega lišaja.

Gre za naravno, celostno, okolju prijazno in učinkovito možnost, ki omogoča, da ima telo dostop do stalnega vira vitamina D3, s čimer je omogočeno tudi nemoteno delovanje imunskega sistema. Tak vitamin D3 se tudi zelo preprosto absorbira. Naravni viri so namreč vezani tudi na druga hranila in na telo delujejo bolj celostno.

Vojska, ki ščiti telo …

V našem telesu pa obstaja tudi majhna vojska celic, ki telo varujejo pred okužbami. Gre za bele krvničke oz. levkocite, ki pa za to, da lahko nastanejo in tudi varujejo naše telo, potrebujejo dovolj železa. Železo je pomemben element, njegovo pomanjkanje pa je eno bolj razširjenih in tudi precej dobro poznanih. 

Železo pogosto primanjkuje prav ženskam, saj vsak mesec z mesečnim perilom izgubljajo kri, ogroženi pa so tudi športniki, vegetarijanci, vegani in nosečnice. Potrebe so pri teh skupinah namreč večje, s hrano pa železa pogosto ne dobimo dovolj, kar vsekakor predstavlja tveganje, ko govorimo o nagnjenosti k različnim okužbam in boleznim. 

Zelenomodra alga, ki jo uživajo celo astronavti

Do železa pa lahko pridemo tudi povsem naravno. Obstaja namreč alga, ki je res neverjeten vir hranil in železa. Poleg železa, ki ga ta modrozelena alga vsebuje kar 50-krat več kot špinača, je namreč odličen vir aminokislin, vitaminov iz skupine B in drugih vitaminov ter antioksidantov, ki celice ščitijo pred poškodbami. 

Gre za spirulino, ki ji strokovnjaki pripisujejo res dobre lastnosti v povezavi s krepitvijo imunskega sistema. Obstaja kar nekaj študij, ki so se ukvarjale s testiranjem uporabe te alge v povezavi z odpornostjo. Kažejo na to, da naj bi spirulina povečala proizvodnjo protiteles, beljakovin, ki se borijo proti okužbam, in drugih celic, ki izboljšujejo imunost in pomagajo preprečevati okužbe ter celo bolezni, kot je rak. Spirulina je tako nabita s hranili, da jo uživajo celo NASINI astronavti.

Kaj pa slavni vitamin C?

Spirulina vsebuje tudi vitamin C, vsekakor pa naj bo na jedilniku vsak dan tudi drugo sadje. Vitamin C namreč povečuje absorpcijo železa, kar potrjuje tudi EFSA (Evropska agencija za varnost hrane). Potrjuje pa tudi, da ima vitamin C vlogo pri delovanju imunskega sistema, vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom in da prispeva k zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti. Vse to je za trden imunski sistem res bistveno.

Majhne rdeče jagode, ki so jih častili že Indijanci …

Odličen vir vitamina C so brusnice. Vitamin C je v njih en od glavnih antioksidantov. Kakšno moč imajo, so vedeli že Indijanci, ki so jih uporabljali za zdravljenje raznih okužb. Različne raziskave kažejo, da lahko brusnice na zdravje vplivajo na dva načina. Zaradi visoke vsebnosti antioksidantov učinkujejo kot zaščita proti prostim radikalom, hkrati pa onemogočajo, da bi se določene bakterije oprijele sluznic. To je še posebej pomembno pri tistih, ki se bojujejo z okužbami mehurja in sečil, pa tudi tistih, ki želijo preprečiti okužbe ustne votline.

Tako spirulino kot tudi brusnice lahko najdemo v Malinci. Oboje iz ekološke pridelave. Da pa bi kar najlažje lahko poskrbeli za svoj imunski sistem, so v Malinci pripravili paket treh izdelkov, ki so ga poimenovali paket Imuno

Paket Imuno.

V njem najdemo nepogrešljivi vitamin D3, spirulino in brusnice, ki se jih bodo razveselili tudi malčki, saj so odličen zdrav prigrizek, slajen samo z jabolčnim sokom.

Poskrbimo tudi za spanje, gibanje in dobro razpoloženje

Znanstveniki dokazujejo, da že pomanjkanje treh ur spanja upočasni naš imunski sistem, zato moramo vsekakor poskrbeti, da gremo spat pravočasno. Poskrbimo pa tudi za gibanje. Po možnosti si privoščimo sprehod na svežem zraku ali pa se dobro prepotimo ob najljubšem športu, saj bo tudi to pomagalo okrepiti imunski sistem. 

Ne smemo pa pozabiti tudi na to, da počnimo stvari, ki jih radi počnemo, in se družimo z ljudmi, ki jih imamo radi. To bo namreč zmanjšalo stres, ki je pogosto velik dejavnik, ko govorimo o imunskem sistemu. Ja, nasmeh nas resnično dela nepremagljive.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

Draga nepremagljivaDiffero

Naš čudoviti Differo parfum te že čaka v naši spletni trgovini! Vabljena na dišeče druženje.

Draga nepremagljivaDiffero

Naš čudoviti Differo parfum te že čaka v naši spletni trgovini! Vabljena na dišeče druženje.