Preprosti načini za povezovanje telesa, duše in uma

Ljudje uspevamo, ko smo povezani. Ljudje smo družabna bitja in želimo biti del sveta ter poznati svet okoli sebe.

Želimo sklepati prijateljstva, graditi skupnosti in celo najti ljubezenske zveze. Kaj pa občutek povezanosti s samim seboj? Telo, duša in um so povezani v mrežo medsebojne prepletenosti. Delujejo drug ob drugem in pomagajo ljudem, da se počutijo povezane s seboj. Ti trije elementi vam pomagajo pri snovanju, načrtovanju in uresničevanju želja in potreb. Toda kaj točno so um, duša in telo? In kaj lahko storite, da jih ohranite v ravnovesju?

Opredelitve uma, duše in telesa

Ko so um, telo in duša uravnoteženi in zdravi, je bolj verjetno, da se boste počutili v harmoniji s seboj in svojimi cilji. Ti trije elementi so med seboj povezani, vendar se med seboj tudi razlikujejo. Vsak od njih ima edinstveno identiteto.

Um

Um se imenuje “sedež človeške zavesti”. V nasprotju z možgani, ki so fizični organ, je um neoprijemljiv. Še pomembnejše pa je, da smo zaradi uma edinstveno človeški. Um je človekov zavestni jaz. Um nam omogoča, da se zavedamo svoje notranje in zunanje okolice. Ker je vsak um edinstven, ljudje te elemente doživljamo subjektivno.

Um nam omogoča, da imamo občutek lastnega jaza in stališče. Poleg tega nam daje svobodno voljo, občutek za moralo ter sposobnost razmišljanja in sodelovanja v dejanjih. Odgovoren je za vaše misli in občutke. Um je glas v vaši glavi, ki pripoveduje o tem, kaj počnete čez dan. Je tisti, ki vas opogumlja, ko se bližate koncu zahtevne vadbe.

Duša

Duša je prav tako neoprijemljiv vidik tega, kar smo. Čeprav znanstveniki že stoletja iščejo dokaze o njenem obstoju, niso našli nobenih fizičnih označevalcev. Poleg tega psihologi niso prišli do soglasja glede opredelitve duše.

Številne opredelitve duše vključujejo vidike duhovnosti in filozofije. Opisana je tudi kot vir notranje energije in povezanosti. Veliko ljudi verjame, da je duša nesmrtna in da je smrt le faza, ko zapusti telo. Duša naj bi bila bistvo človeka. Je tako pomembna lastnost, da ljudje brez nje ne bi mogli obstajati.

Telo

Večina od nas ima že precej dobro predstavo o tem, kaj je telo. Za branje tega članka zdaj verjetno uporabljate dele svojega telesa (oči, roke ali ušesa). Če pa iščete uradno opredelitev, je telo “celotna fizična struktura organizma”.

Telo vključuje vašo glavo in prste na nogah ter vse, kar je vmes. Vključuje tudi vse različne sisteme, ki skupaj skrbijo za življenje vašega telesa, na primer srčno-žilni sistem, ki skrbi za delovanje vašega srca, in prebavni sistem, ki je odgovoren za zdravje vašega črevesja.

Povezava med umom, telesom in dušo

Čeprav znanstveniki še vedno iščejo fizične dokaze za um in dušo, se večina strinja, da ta dva elementa nista povezana le med seboj, temveč tudi s telesom. Vsi trije elementi skupaj tvorijo eno najbolj fascinantnih bitij na Zemlji – človeka. Toda kako točno so povezani?

Mnogi znanstveniki menijo, da je um v možganih. Možgani pa so v telesu. In končno, telo je tisto, ki zajema dušo, pravo bistvo človeka. Čeprav imajo ti elementi edinstvene lastnosti, so vsi povezani in medsebojno povezani. Um, telo in dušo si lahko predstavljate kot ruske lutke. Vsaka od njih v sebi skriva drugo. 

Kako in zakaj uravnotežiti um, telo in dušo

Ste se že kdaj počutili nekoliko neusklajeno? Morda se niste počutili povsem v svoji koži? Morda je to trajalo le dan ali dva, morda pa se je obdržalo dlje časa. Nekateri menijo, da se ta občutek pojavi, ker je prekinjena povezava med umom, telesom in dušo. Posledica tega je, da se počutite neuravnovešeno.

Telo je polno hormonov in nevrotransmitorjev, ki sodelujejo pri signalih, ki se pošiljajo v možgane, v telo in spet nazaj v možgane. Ti signali vplivajo na naše fizično, duševno in čustveno stanje. Včasih se lahko zgodi, da se hormoni porušijo in zdi se, da um, telo in duša ne delujejo skupaj kot običajno. Ta občutek običajno ne traja večno, vendar lahko otežuje vsakodnevne dejavnosti. Ali pa so vsaj drugačne.

Kaj lahko ljudje storimo, da okrepimo ravnovesje med umom, telesom in dušo? Obstajajo različni načini, kako okrepiti povezavo z vsemi deli svojega bitja. In če se že počutite povezane, vam bodo morda pomagali okrepiti to vez.

Bodite pozorni

Biti pozoren pomeni zavedati se, kako se počutite in kaj se dogaja okoli vas. Pomeni, da ste popolnoma prisotni pri tem, kar počnete, kje ste in s komer koli, ki vas obkroža. Zahteva, da se v celoti posvetite trenutku, v katerem se nahajate. Ko ste resnično zavzeti in predani, se lahko bolje v celoti vključite v življenjske izkušnje in morda celo razširite svojo modrost in razumevanje.

Ni samo enega načina, kako biti bolj pozoren. Nekaj zavestnih praks, ki jih lahko preizkusite, vključuje:

  • Ko preživljate čas z drugimi, odložite telefon.
  • Resnično poslušajte, kaj drugi govorijo v pogovorih, in se po temeljitem premisleku premišljeno odzovite.
  • Spomnite se, da je naloga, ki jo trenutno opravljate, edina naloga, na katero se morate osredotočiti.
  • Izklopite televizor, ko jeste večerjo ali kateri koli drug obrok.
  • Začnite z meditacijo.

Meditacija je praksa, ki od vas zahteva, da utišate svoj um in ste popolnoma prisotni v trenutku. Pri vadbi meditacije ljudje običajno usmerijo pozornost na svoj dih, tla pred seboj ali občutke v telesu. Raziskave so odkrile, da lahko meditacija zmanjša stres, poveča energijo ter celo zmanjša fizične in psihične bolečine v telesu in umu. Meditacija vas z zavedanjem poveže z vašim telesom. 

Vključite se v svojo skupnost

Verjetno veste, da lahko s prostovoljnim delom pomagate svoji skupnosti. Toda ali ste vedeli, da lahko izboljša tudi vaše duševno in telesno zdravje? Raziskave kažejo, da se s prostovoljnim delom izboljšata zadovoljstvo z življenjem in splošno socialno počutje. Tako se lahko vključite v zadevo, za katero vam je mar, in tudi sami izkusite nekaj koristi. Ne le, da boste tako prišli v stik s podobno mislečimi posamezniki, ampak boste s tem razvili tudi močnejši občutek za skupnost.

Sprejmite družbene odnose

Ljudje se zanašamo drug na drugega zaradi podpore, tolažbe in prijaznosti. Ugotovljeno je bilo, da prisotnost prijateljev, družine in ljudi, za katere vam je mar, v vašem življenju zmanjšuje občutke depresije in osamljenosti. Prav tako vam lahko celo pomaga živeti dlje. Obdajte se z ljudmi, ki vas osrečujejo. Pojdite na kavo s starim prijateljem. Povabite sorodnike na večerjo ali organizirajte virtualno srečanje. Ne glede na to, kaj počnete, negujte svoje socialne vezi.

Povežite se z naravo

Ljudje pogosto pravijo, da jim narava pomaga pri povezovanju z njihovo duhovnostjo. Naj gre za vonj svežega zraka ali mir in tišino, narava lahko prinese občutek miru in izboljša človekovo splošno počutje. Ne, ni vam treba spakirati spalne vreče in šotora ter se odpraviti na popolno taborjenje. Obstajajo preprosti načini, kako se povezati z naravo, med drugim::

  • ležanje v travi
  • poslušanje ptičjega žvrgolenja z okna
  • sončenje
  • vrtnarjenje
  • sprehod po parku
  • sezujte čevlje in pustite stopalom, da začutijo zemljo
  • vadite hvaležnost

Hvaležnost in praksa hvaležnosti sta nekaj čudovitega. Če želite vaditi hvaležnost, razmislite o stvareh, za katere ste hvaležni, da jih imate v svojem življenju. Morda na primer uživate v tesnih prijateljskih odnosih ali varnem domu.

Skrb zase

Skrb zase je pomemben del dobrega počutja. Gre za čas in energijo, ki ju vložite v skrb za duševno in telesno zdravje. Prakse samooskrbe so pri vsaki osebi videti nekoliko drugače, odvisno od njenih želja in potreb.

Kaj radi počnete, da se sprostite? Ali si dovolite, da tedensko opravite vsaj eno od teh dejavnosti? Te dejavnosti načrtujte v svojem urniku. Razmišljajte o njih kot o prednostnih nalogah, saj izboljšujejo vaše splošno počutje. Ljudje se pogosto počutijo krive, ko si vzamejo čas zase, vendar se ne bi smeli. Ne morete biti najboljši, če se ne počutite, kot da ste najboljši. Nekateri načini za izvajanje skrbi zase so naslednji:

  • Poskrbite, da se ponoči dovolj spočijete.
  • Nadenite si masko za obraz.
  • Postavite meje v svojih odnosih.
  • Privoščite si kopel in uživajte v njej.
  • Zadremajte, kadarkoli to potrebujete.
  • Poiščite smiselne ustvarjalne točke.

Se imate za ustvarjalno osebo? Morda pa bi le radi postali bolj ustvarjalni? Oprimite se ustvarjalnega zagona. Ustvarjalnost lahko pomaga zmanjšati simptome depresije in tesnobe. Poleg tega je lahko ustvarjanje nečesa iz nič, še posebej, če ste na to ponosni, izpolnjujoče. Preizkusite barvanje, ustvarjalno pisanje in pisanje dnevnika, pletenje in kvačkanje ali slikanje.

Postavite si izziv

Ste se kdaj počutili, kot da ste obtičali v rutini? Se vam vsakodnevne dejavnosti niso zdele tako izpolnjujoče kot nekoč? To je normalno. Ljudje s časom rastemo in se spreminjamo. Skupaj z nami se spreminjajo tudi naši cilji in interesi. Eden od načinov, kako se odzvati, ko se vam zdi, da ste obtičali ali da je življenje postalo preveč rutinsko, je, da si postavite izziv. Poskusite nekaj novega. Potisnite se iz območja udobja. Naredite nekaj nepričakovanega.

Nekaj načinov, kako si lahko postavite izziv, je na primer:

  • Ko se sprehajate po soseski, naredite dodaten krog.
  • Vsak dan se naučite kakšno novo besedo ali nalogo.
  • Preberite knjige, ki ste si jih vedno želeli prebrati (tudi tiste, ki so zelo dolge in zastrašujoče).
  • Preizkusite nov hobi.

Na človekove misli, občutke in vedenje vplivajo um, telo in duša. Ko se ti trije elementi počutijo povezane in močne, vam lahko pomagajo, da se počutite najbolje. In kar je še pomembneje, bolj podobni sami sebi.

Poiščite tisto, kar vam ustreza. Preizkusite nekaj različnih dejavnosti in odkrijte, ob katerih se počutite najbolj prizemljene in povezane. Ne pozabite, da je vsak človek drugačen. Kar nahrani dušo nekoga drugega, morda ne bo nahranilo vaše duše. In to je v redu. Osredotočite se na svoje potrebe in postopoma boste morda začutili, kako se povezava med vašim umom, telesom in dušo začenja krepiti.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam