Vodnik za začetnike, ki želite pripravljati hrano za vnaprej

Priprava obrokov vnaprej pomeni pripravo ključnih elementov jedi ali celo celotnega recepta, preden ga nameravate pojesti. 

Vnaprej lahko pripravite žita, praženo zelenjavo, kuhane beljakovine in še marsikaj. Ta pametna metoda načrtovanja obrokov vam omogoča hitrejši začetek tedna in pogosto vodi k hitrejšemu in bolj zdravemu prehranjevanju brez stresa.

Na kratko povedano bo učenje priprave obrokov resno spremenilo vaš odnos v zvezi z večerjo med tednom, saj vam lahko prihrani veliko časa v dragocenih, včasih zelo napornih urah po službi in zagotovi, da boste v hipu dobili hranljivo jed na mizo. Pa se poučimo.

Kako sploh pripraviti obroke za naslednji teden?

Obstaja več različnih načinov priprave obrokov, v osnovi pa vsi načini priprave hrane vključujejo organiziranje živil v hladilniku na način, ki omogoča enostavne obroke za vnaprej ali lažje zajtrke, kosila in večerje – ne glede na to, ali gre samo za sekljanje ali rezanje živil ali za njihovo dejansko kuhanje. Ni enega samega načina, vendar obstajajo tri najpogostejše tehnike.

Katere so prednosti pripravljanja obrokov?

Priprava obrokov vam lahko prihrani čas ob napornih vikendih in denar, saj hrano pripravite ob koncih tedna in zmanjšate količino hrane, ki jo zavržete. Prav tako je lažje jesti zdrave obroke, saj je jedilnik določen vnaprej. Manj verjetno je, da se boste odločili za nezdravo možnost, če imate doma že pripravljeno zdravo večerjo.

Ali ima priprava obrokov kakšno slabost?

Ker lahko priprava obroka vključuje uživanje iste jedi ali vrste hrane nekaj dni zapored, ni najboljša izbira za ljudi, ki cenijo predvsem raznolikost in svežino. Prav tako je lahko izziv, kako otroke pripraviti do tega, da bodo jedli ostanke hrane, zlasti če se prilagajate različnim prehranskim omejitvam ali okusom. Da bi se izognili enoličnosti, v svojih jedeh uporabite različne začimbe, prelive ali pa zamrznite nekaj pripravljene hrane, da bi jo vključili v obroke za prihodnje dni. To je način, da se poigrate z raznolikostjo svojega jedilnika.

Kako naj začnem pripravljati obroke?

Poskrbite za neprepustne posode za shranjevanje živil za večkratno uporabo, ki bodo pomagale pripravljenim sestavinam ali jedem, da ostanejo sveže, saj bodo preprečile dostop bakterij in vonjav.

Posode za pripravo obrokov in uporabne aplikacije

Ko boste imeli dobro in kakovostno posodo za pripravo obrokov, si boste morda želeli prenesti tudi kakšno aplikacijo za pripravo obrokov, ki vam bo pomagala pri organizaciji načrta ter vam hkrati olajšala nakupovanje in kuhanje, saj bo za vas pripravila recepte in sezname živil. Ne skrbite, če niste navdušeni nad tehničnimi rešitvami. Za načrtovanje tedna sta primerna tudi pisalo in papir.

Naslednji korak je izbira receptov

Preden izberete recept, upoštevajte teh pet stvari:

  • Izberite samo en obrok, za katerega želite pripraviti hitre zajtrke, kosila ali zdrave večerje. Recept naj bo preprost in začnite z obrokom, ki ga običajno jeste zunaj ali pa ga v celoti preskočite.
  • Izberite dan za pripravo obroka. Pogosta izbira sta nedelja in sreda.
  • Določite, koliko hrane želite pripraviti. Poskusite s pripravo dveh ali treh dni, preden se lotite petih. Morda vam ne bo všeč, če boste ves teden jedli isto ali podobno.
  • Kupite si dobro kuharsko knjigo, kjer so recepti razloženi jasno. Vedno seveda poiščite tudi zdrave recepte, kjer se lahko naučite kakšne nove tehnike, s katero bo priprava obrokov enostavna. Obvezno pokukajte tudi v našo Nepremagljivo kuhinjo z Almo Rekić, kjer boste zagotovo dobili veliko odličnih idej, ki so enostavne za pripravo.
  • Poskrbite za planer, ki vam bo pomagal pri pripravi obrokov. Vanj vpišite seznam živil, kajti tudi tako lahko najdete veliko navdiha za pripravo jedi vnaprej.

Če želite povečati vnos hranil, naj zelenjava ali sadje predstavljata vsaj 50 % vsega, kar pripravljate. Ni nujno, da je zelenjava ali sadje sveže, saj lahko uporabite tudi zamrznjeno ali konzervirano hrano, ki jih lahko uporabiti.

Katera živila so najboljša za pripravo obrokov?

Zamrznjena zelenjava je že oprana, sesekljana in pripravljena za praženje, kuhanje na pari ali dušenje.

Škrobna zelenjava, kot je krompir in druga koreninska zelenjava je zdrava, nasitna in bo v hladilniku zdržala dlje kot bolj občutljiva kuhana zelenjava.

Trša sveža zelenjava, kot je zelena, korenje, paprika, redkev in druga hrustljava zelenjava predstavlja okusne prigrizke za pripravo obroka, ki so lahko samostojni ali jih namakate v humus.

Čvrsta zelenjava je zelo dobra izbira. Močni listi, kot sta špinača in ohrovt, bodo v hladilniku zdržali dlje kot mehkejše solate. Hranite jih oprane in posušene, vendar počakajte, da jih začinite tik pred serviranjem.

Različna zrna, kot so oves, kvinoja, ječmen in ajda so okusni za zajtrk, kosilo ali večerjo.

Stročnice, kot so čičerika, leča, fižol in grah vsakemu obroku dodajo hitre rastlinske beljakovine.

Puste beljakovine boste zaužili tako, da si priskrbite jajca, nesladkan grški jogurt, skyr, skuto z zmanjšanim deležem maščob ali tofu. Vsi, ki jeste ribe in meso, lahko uporabite zamrznjene ali konzervirane morske sadeže, puste kose piščanca, purana, govedine in svinjine.

Sadje je vedno dobra izbira. Glede na to, kaj je sezonskega v vaši bližini, poiščite jabolka, banane, pomaranče, klementine, slive, breskve, hruške, jagodičevje in drugo.

Oreščki in semena, kot so mandlji, orehi, arašidi, bučna semena, semena chia in lanena dodajo veliko hranilnih snovi in poskrbijo tudi za čudovito hrustljavost vaših vnaprej pripravljenih obrokov.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam