10 enostavnih korakov, ki vam bodo pomagali pri zaobljubah!

Jutri pa res začnem … Kolikokrat sta že izrekle ta stavek? Ste se obljube tudi držale? Spodaj vam ponujam nekaj enostavnih priporočil, ki se jih res ni težko držati.

Prvi januar je začetek novega koledarskega leta. Vendar ni zgolj to. Ko se poslavljamo od starega leta, lahko psihološko za seboj pustimo dogodke in navade, ki nam ne služijo več. Sestavljamo sezname, ki nam pomagajo analizirati preteklo leto, da lahko potegnemo črto in ugotovimo, kaj lahko bolje in drugače naredimo v naslednjem obdobju. Upam si trditi, da velika večina ljudi postavi na svoj seznam vsaj pod eno točko boljšo skrb za zdravje in bolj kakovostno prehrano. Tu se začnejo veliki načrti o strogih dietah in treningih z nadčloveškimi napori. Toda zelo pogosto se zgodi, da taki načrti po enem mesecu postanejo prenaporni in vse skupaj pade v vodo. 

Če se je tudi na vašem seznamu znašel tak načrt, vam predlagam, da ga vsaj začasno odložite in se odločite za ‘mehkejši’ pristop. Bodite prijazni s seboj in se upoštevajte. Presežek kilogramov in slabo zdravje se nista zgodila čez noč in ju čez noč tudi ne morete popraviti. Ne glede na to, kakšnega prehranskega režima se sicer držite, vam v nadaljevanju predlagam 10 enostavnih korakov, s katerimi si ne boste ustvarjali nepotrebnega pritiska, ki ga povzročajo skrajne spremembe. Gre za osnovna načela zdrave prehrane, nič zapletenega. Če jih boste upoštevali vsaj 5, boste naredili ogromno zase.

Bodite prijazni s seboj in se upoštevajte. Presežek kilogramov in slabo zdravje se nista zgodila čez noč in ju čez noč tudi ne morete popraviti.

Omejite procesirano hrano.

Pod procesirano mislim vso industrijsko predelano hrano, npr. vse suhomesne izdelke, narezke in kupljene paštete. Namesto tega si lahko sami naredite jetrno pašteto ali spečete zrezek. Razna pekovska peciva raje nadomestite z doma pečenim polnozrnatim kruhom ali kruhom iz semen. Na jušno kocko ali juho iz vrečke pozabite. V desetih minutah si lahko pripravite odlično zelenjavno juho iz različne zelenjave, ki jo solite in začinite s pravimi začimbami brez dodatkov. Začudeni boste nad tem, koliko ojačevalcev okusa, sladkorja in nitratov pojeste nevede v že pripravljeni prehrani. Zato priporočam tudi, da berete etikete na živilih in se poučite o sestavinah, ki jih ne poznate.

Pijte dovolj vode in zeliščnih čajev.

Telo ne more normalno delovati, če ni pravilno hidrirano. To pomeni približno 2 litra tekočine na dan. Če ste se zalotili, da v zimskih dneh premalo pijete, se mi boste v mislih zahvaljevali, saj se vam bodo ob povečanem vnosu tekočine razjasnile misli, izboljšala se bo prebava in gubice okrog oči bodo kar naenkrat manj vidne.

Omejite sladkor.

Sladkor v katerikoli obliki se odsvetuje ne le pri režimih za zmanjšanje telesne teže zaradi njegove kalorične vrednosti, ampak tudi zaradi vrste škodljivih učinkov, ki jih ima na telo. Če se ne morete upreti koščku potice, ga pojejte brez slabe vesti, z užitkom in počasi. Ko sežete po novem kosu, pa se le povprašajte, ali ga res potrebujete in ali vam bo nov kos prinesel občutek zadovoljstva in izpolnjenosti, po katerem hrepenite in ki je po navadi razlog, da segamo po sladkem.

Lahko vam že vnaprej povem, da bo zadovoljstvo trajalo le tisti čas, ko boste grizljali potičko. Takoj ko jo boste pogoltnili, se bo pojavil občutek krivde, nezadovoljstva in razočaranja. Tako da: en košček – da, drugi košček – ne. Lahko si predstavljate sliko mene, ki vas udarim po roki … 

Pojejte vsaj 500 g zelenjave na dan.

Ja, prav ste prebrali. Pol kile! Naj bo čim bolj zelena in čim manj škrobnata. Zelenjava je polna vlaknin, ki napolnijo želodec, ugodno vplivajo na črevesno steno in pomagajo pri izločanju presežka neželenih snovi v telesu. Izbirajte sezonsko zelenjavo. Če se le da, naj bo od lokalnega pridelovalca. Če je z vašega vrta, je pa sploh odlično! Poskrbite, da bo čisto vsak obrok vseboval vsaj nekaj zelenjave. Jajčkom pri zajtrku dodajte pest špinače. Za kosilo naj krožniku zelenjavne juhe sledita bogata topla zelenjavna priloga in solata, seveda poleg zrezka ali ribice. Za večerjo pa na hitro podušite nekaj brstičnega ohrovta, čez natrgajte mocarelo in zabelite s kakovostnim olivnim oljem …

Vnos kakovostnih maščob je izjemnega pomena.

Maščobe, ki jih zaužijemo, integrirajo v celične stene, živce in celične membrane ter določajo prožnost teh struktur. V nasprotju s prepričanjem, da je holesterol nevaren, je treba upoštevati, da ga nadledvična žleza potrebuje za ustvarjanje steroidnih hormonov, kar pomeni, da tudi holesterol ni nujno vedno osovražena vrsta maščobe. 

Pri maščobah morate biti pozorni na maščobnokislinsko sestavo posameznega izdelka. To pomeni, da boste za kuhanje izbrali maščobo z večino nasičenih maščobnih kislin, saj najbolje prenesejo temperaturno obdelavo. To so npr. maslo, kokosovo maslo in svinjska mast.

Za kratko kuhanje na nizkih temperaturah in hladno pripravo lahko izberete olivno olje, ki je bogato z enkrat nenasičenimi maščobnimi kislinami in polifenoli. Bodite pozorni, da vnesete v telo dovolj živil z esencialnimi omega 3 in omega 6 maščobnimi kislinami, ki jih telo samo ne more sintetizirati. Najdete jih v neoluščenih sezamovih semenih, bučnih in sončničnih semenih ter lanenem semenu in oreščkih, prav tako kot v hladno vodnih morskih ribah.

Izogibajte se škodljivim transmaščobnim kislinam v cvrtju in izdelkih, ki vsebujejo hidrogenirane maščobe, npr. margarini, rafiniranem olju.

Dnevno se gibajte 90 minut več kot običajno.

Vsak dan pojdite na zrak. Glede na svojo trenutno kondicijo prilagodite tempo gibanja. Gibajte se med vsakdanjimi opravili, npr. ko telefonirate, hodite naokrog, namesto dvigala izberite stopnice, namesto z avtom pojdite na pošto peš. Izberite si novo obliko rekreacije, ki vam bo izziv in pri kateri se boste zabavali. Telo je namenjeno gibanju – in za to ga tudi uporabljajte. Sploh ženski energiji je lastno gibanje, zato negujte to. 

Pojejte tri obroke na dan in poskrbite za zadosten vnos beljakovin.

Ključnega pomena je zajtrk, ki naj vsebuje beljakovine in maščobe. Za dolgo časa vas bo nasitil in ne boste imeli težav s pomanjkanjem energije že sredi dopoldneva. Če res ne zdržite, si lahko privoščite malico v obliki nekaj oreščkov, vendar s stališča energije odrasla oseba ne potrebuje več kot tri obroke na dan. Če želite izgubiti kakšen kilogram ali narediti kaj za upočasnitev staranja, se tak način prehranjevanja zelo priporoča. Če med enim in drugim obrokom mine vsaj pet ur, hormonu inzulinu omogočite, da se umakne iz krvnega obtoka, kjer sicer glukozo razpošilja do tarčnih tkiv, telo pa ima tako končno priložnost uporabiti lastne, že skladiščene zaloge energije. Seveda to velja ob predpostavki, da so obroki zdravi in uravnoteženi.

Izdelke iz bele moke zamenjajte za polnozrnato različico.

Kruh, testenine in ostale žitne izdelke zamenjajte za polnozrnato različico, ki bo vsebovala več vlaknin kot njena sorodnica iz prečiščene bele moke. Posledično bo prebava boljša in krvni sladkor se ne bo pognal v astronomske višave. 

To je najmanj, kar lahko naredite za svoje zdravje, ne glede na to, kakšno je vaše izhodišče. Če želite narediti nekaj za boljše počutje in izgubo kilogramov, se pozanimajte o učinkih LCHF-diete, ki skoraj popolnoma izloči uživanje žitnih izdelkov. 

Po razposajenem decembru vam bo telo hvaležno za razstrupljanje.

Zato za določen čas popolnoma omejite alkohol, zmanjšajte količino kave in na tešče uživajte smuti s stebli zelene. Če se boste držali tudi ostalih priporočil, bo do obnavljanja telesa prišlo spontano. 

Preverite še, ali uživate dovolj vitaminov in mineralov. Še posebej bodite pozorni na vitamin C, B-kompleks, vitamin D, cink in magnezij. 

Uživajte v hrani, tako kot se za pravo divo spodobi.

Hrana ni le hrana. Hrana je čutno doživetje, če ji seveda dovolite, da vam naredi to uslugo. Za obrok si vzemite čas. Ko jeste, ne počnite zraven ničesar drugega. Lahko uživate v prijetni družbi in pogovoru, nikakor pa ne glejte televizije, ne berite knjige ali tipkajte po računalniku. Okušajte, kar jeste, posvetite pozornost okusu, dovolite, da se razvije na brbončicah. Kar naenkrat bo obrok za vas postal čutna izkušnja, ki vas lahko popelje v ekstazo. Seveda ne gre zanemariti dejstva, da bo tudi okolica opazila spremembo v vašem uživanju hrane, kar pa je močno nalezljivo. 😉

Prepričana sem, da vse zgoraj napisano že veste. Zakaj potem tega ne upoštevate? 

Spodbujam vas, da letos z novoletnega seznama spustite stroge diete. Namesto tega si obljubite, da boste upoštevali vse svoje izkušnje in znanje. Zaupajte si, občutek samozavesti vas bo gnal do rezultatov, ki jih želite.

Držim pesti za vas. ☺

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

Pomlada prinaša barve. Tudi ko gre za ličenje! 

V petek vas bo v nabiralnikih čakala knjižica, ki jo je pripravila Romina Regvat
V njej pa je opisala 10 najbolj vročih trendov ličenja za tople mesece.

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam