10 enostavnih pravil za boljše duševno zdravje

Ljudje se pogosto sprašujemo, kaj pomeni biti duševno zdrav. Duševno zdravje je postala tema, o kateri se vse več govori.

Veliko se razpravlja o stvareh, ki jih lahko vsi storimo za doseganje boljšega duševnega zdravja, vendar ljudje želimo vedeti, kako je to videti, ko to dosežemo. Vsi želimo dokaz ali pač rezultat. Čeprav je to pri vsakem videti nekoliko drugače, obstajajo nekatere skupne značilnosti ljudi, ki so sposobni ohranjati dobro duševno zdravje in graditi odpornost. Preberite 10 pravil za boljše duševno zdravje, ki jih lahko trenirate vsak dan. 

10. Vsak dan bodite hvaležni za nekaj.

Ko imate slab dan ali slab teden, se lahko ozrete okoli sebe in opazujete druge ljudi, ki so srečni. V času trpljenja je težko priznati stvari, ki jih cenite. Vendar je sposobnost, da se vsak dan spomnite vsaj ene stvari, za katero ste hvaležni, znak odpornosti. To je znak, da ste usmerjeni v to, da cenite dobre stvari ali dobre odnose, ki jih imate. Priznavanje teh lahko izboljša vaše duševno zdravje, če je to redna navada.

Vsak dan se spomnite na nekaj, za kar ste hvaležni.

9. Imejte nekaj, česar se veselite.

Morda se vam obeta dogodek s prijatelji, počitnice ali nekaj tako preprostega, kot je miren večer doma ob gledanju najljubšega filma. Načrtovanje nečesa, česar se lahko veselite, in iskanje zadovoljstva in užitka v tem, je znak, da iščete pozitivne izkušnje, kar lahko zmanjša tesnobo in občutke depresije.

8. Opuščajte jezo in ne zapravljate časa z zamerami.

Čeprav smo vsi kdaj v življenju imeli težke odnose in konflikte, nam lahko zadrževanje zamer prepreči, da bi šli v življenju naprej. To lahko privede do ponotranjenih negativnih čustev, kot so jeza, žalost in celo osamljenost, ko nam le to preprečuje iskanje drugih prijateljstev ali odnosov. Če lahko uspešno opustite jezo in prenehate razmišljati o tistih, ki so vas prizadeli, je večja verjetnost, da boste imeli v življenju mir in dosegli dobro duševno zdravje.

7. Uživajte v preprostih stvareh.

Ljudje, ki so nagnjeni k ohranjanju dobrega duševnega zdravja, lahko pozitivno doživljajo preproste stvari, kot so sprehod v naravi, smeh s prijatelji in bližnjimi ali poslušanje dobre glasbe. Naučite se ceniti vsako izkušnjo, tudi če ni razburljiva ali elegantna.

6. Ko je težko, se še naprej trudite.

Težko je ohraniti motivacijo, ko se znajdeš v težkih okoliščinah. Morda vam začne zmanjkovati energije in izgubite upanje. Toda ljudje, ki so v dobri duševni kondiciji, lahko na splošno vztrajajo, ko je težko, in včasih so zaradi tega celo bolj vztrajni.

5. Pomagajte ljudem okoli sebe.

Duševno najbolj zdravi in odporni ljudje niso osredotočeni nase. Tudi ko so vaše lastne okoliščine vprašljive, se še naprej obračate na druge in jim po svojih najboljših močeh nudite podporo. Glede na to, kaj se dogaja v vašem življenju, morda ne morete storiti velikih stvari, da bi pomagali drugim, vendar ste vedno zaskrbljeni za druge in poskušate ponuditi roko. Občutek, ko nekomu pomagate, je neprecenljiv.

4. Skrbite zase.

Vzemite si čas zase in uživajte v majhnih stvareh.

Duševno zdravi ljudje skrbijo za druge, vendar ne do te mere, da ne bi več skrbeli zase. Poskrbite za zadovoljitev svojih potreb, ker veste, da vam to omogoča, da ste bolj na voljo za pomoč drugim in da ste prisotni v svojih odnosih. Znati se je treba ceniti in postaviti na prvo mesto. Kako si vzeti čas zase, je TUKAJ zapisala tudi naša Andreja.

3. V svojih odnosih imejte meje.

To, da veste, kdaj reči ne, in da veste, kdaj si dati nekaj prostora, omogoča ljudem, ki so duševno zdravi, da takšni tudi ostanejo. Možno je biti koristen, ne da bi pri tem kršil svoj občutek za prostor in zasebnost. Torej še enkrat imejte v mislih, kako pomembno je, da skrbite zase.

2. Ne zavidajte drugim.

Ne preživljate časa s primerjanjem sebe z drugimi ali s tem, kar imajo drugi. Osredotočate se na to, kar si želite in kar je v okviru vašega dosega. Nikoli ne veste, kaj je v ozadju tega, kar imajo drugi. Poskrbite, da boste imeli tisto, kar je pomembno vam.

1. Lahko ste srečni za druge, tudi če je vaše lastno življenje polno izzivov.

Sposobnost biti srečen za druge in jim dati vedeti, da ste srečni zanje, je pomemben vidik duševnega zdravja. Pomeni, da lahko pogledate onkraj lastnega boja ali bolečine in ste srečni za druge ne glede na to, kaj se dogaja v vašem življenju.

Nekatere od teh značilnosti se morda zdijo težko dosegljive. Marsikdo je odraščal v družinah, kjer so negativnost, konflikti in strah stalnica življenja. Ni se vedno lahko otresti teh krogov in začeti nove navade. Naučiti se preoblikovati svoje razmišljanje in bodite prisotni, da lahko uživate v tem, kar nas obkroža. To sta odlični veščini, ki ju je treba osvojiti, ko si prizadevamo za čim boljše duševno zdravje. Če ste se znašli v začaranem krogu, pa se vedno lahko obrnete tudi na strokovnjake, ki vam bodo znali pomagati in svetovati.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam