Kaj vaša želja po določeni hrani dejansko pomeni?

Hrepenenje po čokoladi ali bolestna želja po čipsu. Mnogi med nami poznamo to skrito hrepenenje po tortah, sladkarijah, čipsu ali kruhu. 

Toda zakaj nas žene tako močna želja po hrani? Želja po čokoladi ali po čipsu pa lahko pomeni tudi, da vas telo na nekaj opozarja. Nekateri strokovnjaki menijo, da je za željo po hrani krivo pomanjkanje hranilnih snovi, drugi pa pravijo, da je to preprosto uživanje v prigrizkih in užitek, ki ga čutite.

Kaj lahko pomeni želja po določeni hrani

Torta ali kaj sladkega

Naj gre za torte, gumijaste medvedke ali piškote, tisti, ki imajo radi sladko, še kako dobro poznajo občutek želje po sladkorju. A ne glede na to, kakšna je vaša razvada, se je želja po sladkem najverjetneje sprožila, ker je vaša raven sladkorja v telesu padla. Ko jeste, se krvni sladkor dvigne in sprosti se inzulin. Če uživate rafiniran sladkor in ogljikove hidrate, ti hitro pridejo v krvni obtok in povzročijo neravnovesje sladkorja v krvi.Telo bo nato sproščalo več inzulina, da bi se spopadlo s hitrim dvigom krvnega sladkorja. Ko se bo to zgodilo, bo raven sladkorja v krvi padla, vendar bo zaradi sproščanja toliko inzulina padla prenizko in kmalu boste spet čutili, da potrebujete čokolado. 

Več sladkega pojeste, večjo željo imate po sladkem

Čim več sladkarij pojeste, tem bolj boste hrepeneli po njih. To je prava ujetost. Kar zadeva splošne vzgibe za prehranjevanje, so ti povezani z gostoto kalorij, npr. sladko in mastno. Naše telo je narejeno tako, da ne more biti prepričano, kdaj bo na vrsti naslednji obrok, zato nas spodbuja k uživanju kalorične in goste hrane, kot so sladice ob koncu obroka. Zanimivo pa velja podobno tudi za željo po sadju. To je lahko ena najbolj zdravih želja, če sadje uživamo zmerno in v okviru uravnotežene prehrane, da raven sladkorja ne naraste previsoko. 

Za zmanjšanje želje po sladkorju lahko jemljete dodatek kroma. Krom je kovina v sledovih, ki jo v telesu najdemo v obliki trivalentnega kroma in ima lahko vlogo pri normalnem delovanju inzulina.

Čips ali kaj slanega

Nekateri ljudje so bolj nagnjeni k želji po hrustljavem slanem pecivu. Želja po slanem pa lahko pomeni, da imate premalo elektrolitov. Elektroliti kalija in natrija vzdržujejo ravnovesje telesnih tekočin ter omogočajonemoteno delovanje mišic in živcev.

Slana hrana vsebuje veliko natrija, zato strokovnjaki menijo, da je to želja, s katero vam telo sporoča, da potrebuje natrij – čeprav v majhnih količinah. Če hrepenite po slani hrani, to lahko pomeni, da je raven natrija v vašem telesu prenizka, običajno zaradi dehidracije, po vadbi, bolezni ali pitju alkohola. Natrij je pomemben mineral, ki pomaga vzdrževati ravnovesje vode v telesu, kar pomaga uravnavati krvni tlak.

S soljo ne pretiravajte

Ravni natrija lahko hitro obnovite tako, da prigriznete soljeno pokovko, ki ima naravno visoko vsebnost tega minerala. Majhne količine natrija lahko najdete tudi v zeleni in korenju, ki naj bi pomagala zajeziti željo po hrani. 

Odrasli naj bi zaužili manj kot šest gramov soli na dan, kar je približno ena čajna žlička. Če se prehranjujete s hrano z visoko vsebnostjo soli, se vaše telo na to raven soli navadi. To pomeni, da zaradi prevelike količine soli običajna hrana postane neokusna, kar vas spodbuja k dodajanju dodatne količine soli, s čimer se ta krog še nadaljuje. 

Želja po slani hrani pa kaže tudi na pomanjkanje beljakovin. Zaradi tega lahko pogosto posežemo po visokokalorični hrani in prigrizkih z visoko vsebnostjo natrija, ki ne bodo potešili želje. Poskusite raje živila, ki vsebujejo veliko beljakovin in veliko vlaknin, kot so oreščki ali pražene stročnice ali fižol.

Kruh ali drugi ogljikovi hidrati  

Pogosto hrepenenje je tudi želja po obilnem obroku, sestavljenem iz ogljikovih hidratov, kot sta kruh ali testenine. Vendar se ob tem uprite skušnjavi, da bi se najedli rafiniranih, belih vrst vaših najljubših ogljikovih hidratov, saj jih telo ne more tako zlahka prebaviti. Razlogov za željo po ogljikovih hidratih je lahko več, med drugim tudi stres. Ljudje smo naravnani za preživetje, zato lahko naši možgani, kadar se ne počutimo varno, povečajo željo po hitri energiji, ki se shranjuje za poznejšo uporabo.

Slaba volja in ogljikovi hidrati

Strokovnjaki pravijo, da so drugi možni vzroki za željo po ogljikovih hidratih tudi potreba po uravnavanju slabega razpoloženja, saj je vnos ogljikovih hidratov povezan s sproščanjem hormona sreče serotonina. Tudi omejevanje hrane je lahko vzrok za željo po hrani. Zato je zelo pomembno, kakšni dieti sledite. Telo namreč kot odziv na pomanjkanje hrane poveča raven hormona lakote grelina, ki vas spodbuja k iskanju hrane in energije. 

Želja po čokoladi je lahko le želja vašega telesa po nečem drugem.

Čokolada, čokolada, čokolada

Poznate zgodbo, ko si rečete, da si boste privoščili kvadratek čokolade, a nenadoma pojeste celo tablico? Vsi smo bili tam. Toda želja po čokoladi je lahko le želja vašega telesa po nečem drugem. Strokovnjaki ocenjujejo, da približno 80 odstotkom prebivalstva v dnevni prehrani primanjkuje magnezija. Telo potrebuje magnezij, saj pomaga uravnavati delovanje mišic in živcev, raven sladkorja v krvi in krvni tlak ter tvori beljakovine, kosti in DNK. Nekateri menijo, da je želja po čokoladi v resnici signal telesa, da mu primanjkuje tega hranila. 

Čokolada je le užitek

Glede na to, da ljudje poznamo kakav šele približno 1000 let in da je čokolada v sedanji obliki viktorijanska stvaritev, gre pri želji po čokoladi za užitek, ki ga povzroči uživanje sladke in mastne čokolade, in ne za mineral, ki bi ga lahko vsebovala v delčku grama. Temna čokolada je sicer splošno znana kot vir magnezija, in čeprav je dober vir (približno 60 mg v 25 g porciji), bi morali pojesti veliko temne čokolade, da bi dosegli optimalni dnevni vnos, kar je seveda preveč sladkorja za telo. Drugi viri magnezija so indijski oreščki, mandlji, brazilski oreščki in bučna semena, ki vam bodo prav tako pomagali ostati dlje časa siti in zmanjšati željo po sladkorju. 

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam