EKO ŠKRNICL

Vse, kar moramo vedeti o jemanju prehranskih dopolnil iz prve roke

Nepremagljive gotovo iz naših člankov že dobro poznate Petro Kordež iz Eko Škrnicla. Petra je prehranska svetovalka, ki ima vedno pri roki kakšen dober nasvet. V tokratnem intervjuju smo jo zaslišale o vsem, kar nas je zanimalo o jemanju prehranskih dopolnil, vključno s tem, zakaj jih sploh potrebujemo?

Velikokrat v povezavi s prehranskimi dopolnili slišimo, da zakaj jih sploh potrebujemo, da so naše mame, babice, … čisto normalno živele tudi brez njih. Kaj se je spremenilo od njihovih časov?

Naše mame in babice se niso imele možnosti prehranjevati v presežkih, tako kot je običajno to danes. V presežkih želim omeniti tistih hranil, ki nam naredijo več škode kot koristi, v smislu uživanja preveč sladkorja, mastne hrane (iz vira predelanih-trans maščob), v presežkih vnosa bele moke in izdelkov iz bele moke in presežka vnosa predelanega mleka ter predelanih mlečnih izdelkov. Ta omenjena živila v vnosu presežkov na dolgi rok povzročajo vnetja v telesu, ki se dolgoročno odražajo tudi kot posledica kroničnih bolezni (kronične črevesne bolezni, artritis, diabetes, kardiovaskularne bolezni, razvoj avtoimunih oboljenj…). Da bi uravnotežili svojo prehrano in preprečili razvoj kroničnih bolezni, je ključno redno dopolnilo k prehrani Omega3 z APA in DHA in enkrat do dvakrat letno probiotična kura s katero si pomagamo okrepiti črevesje.

Naslednji razlog jemanja prehranskih dopolnil je osiromašena prehrana in hrana ki jo uživamo je precej procesirana. Tudi sama zemlja je precej bolj osiromašena, kot pa je bilo njeno stanje pred 100 leti. In ja, zato so dopolnila danes ključna, seveda poleg uravnotežene prehrane, gibanja in pitja zadostne količine vode. Z njimi uravnotežimo vse skupaj in si pomagamo. Če imamo dobro podprto telo, nam je le-to hvaležno. To pa se odraža na počutju, energiji, kakovostnem spancu, laže prenašamo stresne situacije, imamo redno prebavo in tako naprej. Vse to je ključno za zdravje in dobro stanje telesa.

S katerimi najpogostejši pomisleki glede jemanja prehranskih dopolnil se srečuješ?

Najpogosteje se srečujem z vprašanji:

  • Ali bom mogel jemati to kar ves čas? 
  • Ali bom postal odvisen od tega? 
  • Ali je to naravno? 
  • Ali se bo stanje ponovilo, ko preneham jemati dopolnila?
  • Ali lahko uporabljam sledeče …, če jem zdravila?

Dejstvo je, da je dopolnilo primerno in deluje, če ga uporabljamo redno, vsakodnevno, brez prekinitve vsaj 3 mesece. Dejstvo je, da se v naših telesih limfa in kri menjata na 3 mesece in tako je tudi obdobje teh treh mesecev čas, ko telo celostno sprejme dopolnilo k prehrani. Kar pa ne pomeni, da se učinek pokaže šele čez 3 mesece. Vse je odvisno od stanja našega telesa in nekdo bo učinek začutil že v 1. tednu jemanja, nekdo pa šele po 1 mesecu jemanja. Učinek prehranskih dopolnil na naše telo je zelo odvisen od stanja našega črevesja in njegove absorpcije. Zato ni zanemarljivo, da pričnemo z jemanjem probiotikov, da si pomagamo vzpostaviti črevesno floro, tako omogočimo ustrezen PH črevesja in posledično boljšo absorpcijo prehranskih dopolnil, hranil in tudi zdravil, če jih uporabljamo. Dejstvo je, da bo z ustrezno črevesno floro izkoristek vnosa dopolnil dosegel maksimalni izkoristek. Zato pri nas več ali manj v praksi običajno vedno svetujemo jemanje določenega prehranskega dopolnila skupaj v kombinaciji s probiotikom. 

Po treh mesecih rednega jemanja prehranskih dopolnil, se lahko naredi mesečni ali nekaj meseči odmor, nato se dopolnilo ponovno lahko doda. Če se v fazi odmora pojavi stanje, kot je bilo pred jemanjem dopolnila, je to znak, da telo potrebuje podporo in je smiselno dopolnilo ponovno dodati ter z njim nadaljevati.

In tukaj bi se želela navezati na naslednji najbolj pogosti dvom: Ali bom postal odvisen od tega? Naše telo je odvisno od ustreznih gradnikov, torej hrane, vitaminov, mineralov, zdravih maščob, elementov v sledeh…

Ali je to naravno? Carnium Botanicals prehranska dopolnila bazirajo na izvlečkih zelišč. Sestava prehranskih dopolnil zajema ključen faktor pri sistemu same absorpcije. Naša dopolnila imajo prvovrsten izkoristek. Naj omenim, da imajo kapsule, v katerih je prisoten probiotik, takšno sestavo, ki telesu omogoča podaljšani učinek delovanja. To pomeni, da kapsula s probiotikom pride popolna, torej cela v naše črevesje in nato tam opravi svoje delo. Če povem po domače, je želodčna kislina ni sposobna uničiti.

Prehranska dopolnila niso nadomestila za zdravila, ki nam jih je predpisal zdravnik. Prehranska dopolnila lahko jemljemo vzporedno z zdravili. Edina izjema so adaptogene rastline (Maca, Ashwagandha…), ki jih ne svetujem v kombinaciji s hormonskimi terapijami in antidepresivi. 

Zakaj bi morali razmišljati o jemanju prehranskih dopolnil? Kakšna je njihova osnovna vloga?

Njihova osnovna vloga je dopolnitev tistega, kar pojemo v uravnoteženem obroku. Tukaj bi se navezala na vitamine, minerale in zdrave maščobe, ki jih v dnevu pojemo premalo. Enako velja pri vnosu vlaknin, ki nam jih v prehrani kapitalno primanjkuje. Dopolnila uravnotežijo in dopolnijo, to je ključna vloga pri njih. Še zlasti pri adaptogenih rastlinah je ključno delovanje, ker delujejo točno tam, kjer telo najbolj potrebuje podporo.

Kateri so najpogostejši razlogi, zakaj ženske potrebujemo prehranska dopolnila?

Največkrat se ženske srečujejo z vaginalnimi vnetji in vnetji mehurja, to je pri nas najpogostejši razlog za nakup dopolnil. Naš zmagovalni produkt je v tem primeru Her Biotic, poleg tega si v fazi vnetja ženske dodajo še D-manozo. Potem so tukaj suha nožnica, suhe oči in koža (posledica neravnovesja telesnih sluznic zaradi padca nivoja estrogena v obdobju menopavze, po porodu, v obdobju dojenja). Tukaj jim svetujemo za to zares prvovrsten produkt Fem care, ki se odlično dopolnjuje z vzporednim jemanjem Her Biotica. Razlog so tudi hormonska neravnovesja, neredne menstruacije, menopavza in pa tudi menstrualni krči. Pri hormonskem neravnovesju vedno svetujemo Maco ali Agwagandho. Pri nerednih menstruacijah Ovary Care (policistični jajčniki, endometrioza, sindrom policističnih jajčnikov) ali Maca v kombinaciji s Her Bioticom. Za blaženje menopavzalnih težav je idealen Menowell, za menstrualne krče pa je odlična kombinacija Her biotica z Algae omega3. 

Kateri so dejavniki, ki bi jih morali upoštevati pri izbiri in jemanju prehranskih dopolnil?

Pomembno je da izberemo dopolnila, ki so naravna in ne sintetična. Pomembno je, da smo pozorni, na sam izvor in izdelavo prehranskih dopolnil. Tukaj želim poudariti, da se pred nakupom pozanimamo, da sam proizvodnji proces prehranskih dopolnil podpirajo najbolj pomembni standardi kakovosti (ISO 22000 CERTIFICATE, EU ORGANIC CERTIFICATE, GMP STANDARD, FOOD AND DRUG ADMINISTRATION) in da se dopolnilo proizvaja v obratu proizvodnje, kjer imajo vse potrebne in pomembne certifikate kakovosti . Zelo pomemben podatek je tudi ta, da so na embalaži oznake: NO GMO, VEGETERIAN ali VEGAN, LACTOSE FREE, DAIRY FREE, GLUTEN FREE, SOY FREE (v primeru intolerance ali izbranega načina prehranjevanja + načina življenja). Tako sem lahko prepričana, da uživam kakovostno ter zdravju in okolju prijazno prehransko dopolnilo.

Kar pa se tiče lastne uporabe pa, da prepoznamo potrebo skozi lastne vzroke in se najprej dobro posvetujemo o dopolnilih, ter jemanje potem prilagodimo svojim trenutnim potrebam. Torej, če se npr. ne počutimo dobro, imamo konstantne padce imunskega sistema, je v tem primeru super, da posežemo po probiotikih, da okrepimo črevesno floro, ter dodamo D3, C vitamin in tudi kakšne minerale. 

Ali je možno prekomerno uživanje prehranskih dopolnil in kako prepoznamo, da smo presegli priporočene odmerke? Se pri kakšnih prehranskih dopolnilih svetuje “odmor”?

Prehranska dopolnila v presežkih lahko težko pokažejo kakšne izrazite simptome, saj se na primer višek vnosa nekaterih vitaminov, izloči iz telesa, ker jih telo v takšni količini ni sposobno absorbirati. Načeloma velja jemanje prehranskega dopolnila vsaj 3 mesece neprekinjeno, da ga telo docela kvalitetno sprejme in na podlagi tega se potem kažejo rezultati. Če jemljemo dopolnila zaradi deficita na področju kože in las, pa svetujemo jemanje vsaj 6 mesecev neprekinjeno. Po neprekinjeni kuri lahko naredimo premor in po potrebi nadaljujemo jemanje kasneje ali pa samo znižamo število zaužitih kapsul na dan. Če se v obdobju prekinitve jemanja simptomi ponovijo, je to znak, da telo potrebuje podporo in se enostavno ponovno doda in nadaljuje z jemanjem. To ne pomeni, da smo sedaj odvisni od dopolnila, ampak samo podpremo, ker je to očitno potrebno. 

Odmor je zelo priporočljiv, ko se lotimo procesa razstrupljanja. Če oseba izvaja kuro z Silyimarin Compleksom, je po 3 mesecih rednega jemanja priporočljivo narediti vsaj 6 mesecev premora. Nato kuro spet lahko brez zadržkov ponovimo.

Zdi se, da tudi na tem področju nekako prevladujejo trendi. Enkrat je “popularen” kolagen, drugič spet nekaj drugega. Jih je smiselno jemati vsepovprek?

Žalostno je, da v večini ljudje kupujejo impulzivno in pred nakupom niti ne pomislijo, ali je to zares tisto, kar bi potrebovali. Zato mi veliko pozornosti namenjamo izobraževanju naših strank, da se potem na podlagi informacij in našega direktnega posveta z njimi, potem laže in pravilno odločijo. Ponovno bom poudarila, da je delovanje po principu manj je več, največji doprinos k podpori, če poleg upoštevamo tudi zdrav in aktiven življenjski slog.

Se mogoče kakšne vrste prehranskih dopolnil med seboj celo izključujejo in jih ne smemo jemati hkrati?

Več adaptogenov skupaj ali več probiotikov skupaj. Če uporabljamo Maco, se naj ne bi potem hkrati uporabljalo tudi Ashwagandhe ali npr. Menowell izdelka. Uporabljamo le eno vrsto adaptogenih rastlin in ne več hkrati. Več hkrati je lahko za telo preveč in lahko občutimo različne simptome, kot sta recimo aritmija in prekomerno potenje. Adaptogene rastline so zelo inteligentne in delujejo točno tam, kjer jih telo najbolj potrebuje. Ena adaptogena rastlina je dovolj.

Enako velja pri probiotikih. Ali jemljemo le Her Biotic ali le Unibiotik, ne obeh hkrati. Že milijarda kultur zadošča za vzpostavitev črevesne flore. Velikokrat se ljudje odločijo za jemanje probiotika zaradi prebave. Naj omenim, da je jamenje več različnih kultur hkrati, za tiste ki so zaprti, še slabše, saj se lahko zaradi tega prebava ne bo izboljšala.

Kakšne so najpogostejše težave ali simptomi, ki nas opozorijo, da bi morale razmisliti o jemanju prehranskih dopolnil?

Predvsem spremenjeno počutje, prisotna utrujenost, nespečnost, slaba prebava, megla v glavi, slabša koncentracija, manj energije, pogosta prisotnost vnetij, padci imunskega sistema, ipd. V takšnih primerih je zelo smiselno razmisliti glede jemanja dopolnil k prehrani. Zelo dobrodošlo je tudi, da se posameznik odloči in preveri svoje stanje vrednosti vitaminov in mineralov v telesu. Da preveri, kaj je tisto kar mu najbolj primanjkuje in kaj je najbolj potrebno dodati, da se ne vrtimo v nekem začaranem krogu.

Katere ženske bi morale še posebej razmisliti o jemanju prehranskih dopolnil?

Ženske, ki imajo pogosta vaginalna vnetja in vnetje mehurja. Ženske, ki imajo težavo s kožo, lasmi in nohti. Ženske ki imajo različne hormonske težave.

Kaj vse moramo vedeti ko jemljemo prehranska dopolnila?

Seveda, stavek ki ga velikokrat ponavljam našim uporabnikom je da »Nič čez noč ne pride in nič čez noč ne gre«. Prehranska dopolnila se imenujejo točno tako za to, ker to pomeni, da si z njim dopolnimo svojo prehrano. Ne obstajajo čudežne tabletke. Čudež pa se zgodi, ko telesu začnemo dajati prava navodila s pravilno prehrano (manj sladko, manj slano, manj belo) in zdravim aktivnim življenjskim slogom. No, potem pa tista tabletka (beri dopolnilo) zares postane čudežna. Prehransko dopolnilo potrebuje svoj čas in vsako telo drugače reagira glede učinka dopolnila. Vse to je odvisno od stanja telesa. Nekateri ljudje občutijo učinke že v prvem tednu, nekateri pa šele po mesecu dni. Pravi učinki se pokažejo znotraj treh mesecev jemanja. Vsako prehransko dopolnilo za katerega se odločimo, da bomo opravili kuro, svetujem, da se ga jemlje vsaj 3 mesece neprekinjeno.

Kaj vse lahko vpliva na učinkovanje prehranskih dopolnil? Ali obstaja na primer primeren čas, da vzamemo liposomski vitamin C, ali pa MSM, pa probiotike …?

Načeloma je vsako dopolnilo, da se bolje absorbira, smiselno konzumirati tik pred obrokom, med obrokom ali takoj po obroku. Edino le liposomski C vitamin lahko uporabljamo med enim in drugim obrokom, probiotike je najbolje jemati ne na preveč poln in na ne preveč prazen želodec, najbolje kar tik pred spanjem. Tudi Silyimarin, ki je namenjen razstrupljanju, je najbolj uporabljati zjutraj, pred zajtrkom, na prazen želodec, z 2-3dcl tekočine.

Katera prehranska dopolnila bi priporočila vsem ženskam po 45. letu ne glede na njihov slog življenja? Obstaja kaj univerzalnega v vašem asortimanu?

2x letno priporočam probiotično kuro. Potem pa je idealno, da ustvarimo podporo z MSM in collagen Booster-jem. Super dopolnilo v tem obdobju je tudi Maca, saj bo z rednim jemanjem lahko bistveno manj občutnih menopavzalnih simptomov, ko bo nastopil ta čas. Priporočam tudi izdelek FemCARE, ki je odlična podpora za žensko v predmenopavzalnem in menopavzalnem obdobju, saj deluje na način uravnavanja telesnih sluznic. Učinki, ki se pokažejo ob jemanju so predvsem lepša in sijoča koža, manj suha koža, oči in manj suha nožnica.

Komentirajte

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam