Domači ajurvedski rituali

Počutili se boste prerojene – in to samo v nekaj tednih! Ajurvedske prakse, ki jih lahko izvajate sami doma, vam bodo prinesle več energije in spokojnosti, hkrati se vam bo pospešil metabolizem in vaše telo se bo začelo razstrupljati.

Zimske mesece izkoristite za to, da pridobite več moči, notranjega ravnovesja in dobrega počutja. Vse to lahko dosežete z ajurvedskimi tretmaji, ki pozitivno vplivajo tudi na kronične bolezni, kot so revmatizem, sladkorna bolezen tipa II, motnje spanja in tesnobnost.

Tretmaji so primerni za nekatere ali vse ajurvedske konstitucijske tipe ali doše, to so kapha, pitta in vata. Kateri tip prevladuje pri vas, lahko preverite TUKAJ, na splošno pa velja, da so kaphe notranje močne in stabilne. Pogosto so dobro grajene, imajo močan imunski sistem, so mirne in uravnotežene. Pitte so po drugi strani dinamične in polne energije – psihično in fizično. Rade razpravljajo. Njihov metabolizem je pogosto hiter, koža pa dobro prekrvljena. Vate so zelo občutljive, zaznamujejo jih vitka postava, suha koža in umetniške sposobnosti. Vate se najpogosteje spopadajo z duševnimi in psihosomatskimi boleznimi.

Za vsako konstitucijo strokovnjaki priporočajo posebne ajurvedske zdravilne čaje, kopeli, jogo ali dihalne vaje. Spodnja ajurvedska kura je primerna za vse, ki želite narediti nekaj zase in za svoje zdravje. Pomembno je le, da se med njo ne izpostavljate stresu. Delujte počasi in premišljeno, vzemite si čas. Opazili boste, kako enostavno je mogoče več kot pet tisoč let stare nasvete vnesti v vsakdanje življenje, hkrati pa se boste hitro bolj fit in umirjeni.

Življenjski slog lahko pred kuro nekoliko prilagodite, tako da se poskušate izogniti stresu. Ker boste aktivirali pretok energije v telesu, boste ne samo vitalnejši, ampak se bodo sprostile tudi mentalne blokade in mišična napetost.

Na ajurvedsko kuro se morate pripraviti in prilagoditi prehrano. Izogibajte se težko prebavljivi hrani in poskušajte čim pogosteje jesti sveža in lahka živila. Prav tako nekoliko omejite uživanje mesa, rib in jajc. Enako velja za uživanje kisle hrane, kave in alkohola. Tudi kajenje ni priporočljivo.

Dihanje so-ham 

Dihanje je eden najučinkovitejših načinov za pridobivanje energije. Vsakič, ko vdihnete, v sebi izgovorite so, medtem ko izdihnete, pa ham. Z meditativnim vdihom v vas prehaja nova energija, z izdihom pa spustite čustvena bremena in stres.

Kako pogosto? Ponovite desetkrat zapored, deset- do dvajsetkrat na dan. Vadite lahko kjer koli, tudi ko ste na sprehodu ali za mizo.

Kako dolgo? Vsaj 4 tedne.

Primerno za: vse doše

Energijska oljna masaža

Lasišče namažite s približno 0,2 litra toplega rastlinskega olja in ga z obema rokama nežno vmasirajte s krožnimi gibi pet minut. Sezamovo olje je idealno za ljudi z vata konstitucijo, sončnično ali kokosovo olje za pitto in koruzno za kaphe.

Kako pogosto? Po možnosti dva- do trikrat na teden pred spanjem.

Kako dolgo? Vsaj 10 do 14 dni.

Primerno za: vse doše

Napitek iz kamene soli

En ščepec kamene soli, bogate z minerali, stresemo v kozarec sveže stisnjenega pomarančnega soka in dodamo deset kapljic svežega limoninega soka.

Kako pogosto? Napitek najbolje deluje, če ga pijete počasi zjutraj, okoli 9. ure, in zvečer, okoli 18. ure.

Kako dolgo? Vsaj štiri tedne.

Primerno za: vse doše

Datljev in mangov tonik

Pet posušenih datljev čez noč postavite v kozarec vode. Naslednje jutro v mešalniku sesekljajte datlje, bogate s hranili, z enim zrelim mangom in skodelico toplega mleka. Začinite s ščepcem kardamoma in kančkom muškatnega oreščka.

Kako pogosto? Vsako jutro spijte, ko se zbudite; tudi če ste zgodaj popoldne ali zvečer izčrpani.

Kako dolgo? Najmanj 14 dni.

Primerno za: pitte in vate

Ajurvedsko domače razstrupljanje

Vsi z dihanjem, hrano ali skozi kožo vnašamo v telo različne onesnaževalce. Ajurveda spodbuja samočistilne mehanizme telesa in mu pomaga hitro odstraniti toksine.

Detoks čaj

V skodelico vrele vode dodajte pol čajne žličke zdrobljenega repinca, ki čisti telo in deluje diuretično. Pustite stati pet minut, precedite in spijte še toplo.

Kako pogosto? Eno skodelico spijte dva- do trikrat na dan.

Kako dolgo? Največ 14 dni.

Primerno za: kaphe in vate

Ognjeno dihanje

Počasi dihnite skozi nos in odločneje izdihnite. Začnite počasi in postopoma pospešujte hitrost, kot da ste parna lokomotiva, ki počasi nabira hitrost. Vdihnite in izdihnite 30-krat – nato si vzemite minuto premora in sklop štirikrat ponovite.

Kako pogosto? Zjutraj po vstajanju, zvečer pred spanjem.

Kako dolgo? Tovrstno čiščenje pljuč izvajajte vsaj osem tednov.

Primerno za: kaphe in vate

Ingverjev čaj

Sveži ingver olupimo, naribamo štiri čajne žličke ali narežemo na štiri do šest tankih rezin. Zavremo v skodelici vode, pustimo stati štiri minute, precedimo ter popijemo čim bolj vroče.

Kako pogosto? Spijemo eno do dve skodelici dnevno.

Kako dolgo? Čim dlje, tem bolje, saj poleg razstrupljevalnega učinka ingver nudi tudi popolno zaščito srca.

Primerno za: kaphe in pitte

Savasana

Ta vaja je položaj iz joge. Ležimo na hrbtu, roke so iztegnjene ob telesu, dlani obrnjene navzgor, noge rahlo razprte in iztegnjene druga poleg druge. Pazite na dih – dve do tri minute zavestno dihajte. Občutite, kako se vaše srce, utrip in krvni obtok počasi umirjajo. Pri tem je ožilje bolje preskrbljeno s krvjo, organi za razstrupljanje, kot so jetra ali ledvice, pa prejmejo več kisika in hranil. Spodbujamo imunski sistem, telo ima več moči za delovanje organov za razstrupljanje.

Savasana je položaj iz joge, še posebej primeren za tip pitta.

Kako pogosto? Vsaj enkrat na dan.

Kako dolgo? Pet do šest tednov.

Primerno za: pitte

Ajurvedsko spodbujanje metabolizma

Večinoma vsi preveč sedimo in se premalo gibljemo. Nič čudnega ni, da naš metabolizem zaspi. Zbudite ga in shujšajte!

Solata iz rdeče pese

Olupimo dva gomolja rdeče pese (podpira razstrupljanje jeter, spodbuja nastajanje žolča) in štiri korenčke ter drobno naribamo. Postrežemo s šestimi žlicami rastlinskega olja, žlico limoninega soka, žličko medu, malo koprca, popra in soli. Pustimo stati približno pol ure pred jedjo.

Kako pogosto? Trikrat na teden.

Kako dolgo? Vsaj šest do osem tednov.

Primerno za: vse doše

Kamilična kopel

Po eno skodelico kamilice in lipovega cvetja zavremo v treh osminah litra vode in pustimo stati pol ure. V kopel dodajte še žlico sezamovega olja, dvanajst kapljic eteričnega olja cimeta, jasmina, vrtnice, ciprese ali sandalovine. Premešajte, vlijte v toplo vodo za kopel in ponovno dobro premešajte. Namakajte se v tej drenažni kopeli 20 do 30 minut.

Privoščite si kopel.

Kako pogosto? Dva- do trikrat na teden.

Kako dolgo? Štiri do šest tednov.

Primerno za: vate

Trikotnik

Ta vaja iz joge izboljša pretok krvi v organe in pomaga pri razstrupljanju jeter, ledvic, žolčnika in trebušne slinavke. Stojte z razmaknjenimi nogami, desno nogo obrnite za 90 stopinj navzven, levo stopalo rahlo navznoter. Zgornji del telesa upognite navzdol do desne noge, desna dlan naj se dotika tal za peto. Iztegnite levo roko navzgor in obrnite glavo proti stropu. Če ne sežete tako globoko, položite dlan na koleno. V tem položaju zadržite 15 sekund, nato ponovite še na drugi strani.

Kako pogosto? Vsak dan dva- do trikrat na vsako stran, po dveh tednih tri- do štirikrat.

Kako dolgo? 12 tednov.

Primerno za: vse doše

Ajurvedsko zdravilo za notranje ravnovesje

Če živimo prehitro, pademo iz ravnovesja, posledično pa lahko zbolimo. Spodnje vaje vam bodo pomagale uravnovesiti energijo.

Vaja iz joge, ki uravnoveša energijo.

Drevo

Ta vaja iz joge ne spodbuja le fizične stabilnosti in občutka za ravnotežje, prav tako prinaša večjo notranjo stabilnost in uravnoveša energijo.

Vstanite in vdihnite. Upognite desno nogo in jo položite na notranjo stran levega stegna, približno v višini kolena. Roke združite in iztegnite nad glavo. Ohranite ravnotežje tako dolgo, da petkrat vdihnete. Ponovite vajo na drugi nogi, skupaj tridesetkrat.

Kako pogosto? Enkrat do dvakrat na dan.

Kako dolgo? Tri tedne.

Primerno za: vse doše

Mandljevo mleko

50 g mandljev namočimo čez noč in jih olupimo, 50 g rozin in 25 g pistacij pa damo za 15 minut v vročo vodo. Osem niti žafrana namočimo v dve žlici mleka in zavremo. Rozine, pistacije in mandlje pretlačimo v pire, dodamo žlico toplega žafranovega mleka, zalijemo s tremi četrtinami litra mleka sobne temperature. Pijte počasi po požirkih, da spravite glavo in telo v harmonijo.

Mandljevo mleko pijte počasi, po požirkih.

Kako pogosto? Ena skodelica dnevno.

Kako dolgo? En do dva tedna.

Primerno za: pitte in vate

Izmenično pranajama dihanje

Sedite na stol z vzravnanim hrbtom, z desnim palcem zaprite desno nosnico, skozi levo nosnico vdihnite v trebuh. Na kratko zadržite dih, šele nato izdihnite skozi desno nosnico in zaprite levo s prstancem in mezincem desne roke. Vajo ponovite dvajsetkrat.

Kako pogosto? Dva- do trikrat na dan.

Kako dolgo? Tri do štiri tedne.

Primerno za: vse doše

Žajbljev čaj

Eno čajno žličko svežih ali posušenih listov žajblja prelijte s skodelico vrele vode, pustite stati deset minut, nato precedite. Pijte v majhnih požirkih. Izoflavoni (fitoestrogeni) iz žajblja nežno uravnavajo hormonsko neravnovesje.

Kako pogosto? Spijte samo eno skodelica na dan, sicer bo trpel želodec.

Kako dolgo? Največ dva tedna.

Primerno za: vse doše

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam