Vsebino omogoča BATON d.o.o.

Zakaj nas je navdušilo konopljino olje in, kako vse ga lahko uporabimo!

Zakaj bom na naslednji obisk odnesla bio konopljino olje namesto steklenice vina

Mediterrino hladno stiskano bio konopljino olje je prava zakladnica aktivnih učinkovin, ki zagotavljajo človekovo dobro počutje. Vsa Mediterrina olja so visoko kakovostna, hladno stiskana in njihova embalaža je tako lepa, da se že ob pogledu na steklenico razveselim.

Vsako olje na svoj način izstopa in jaz sem našla vsaj 4 razloge, zaradi katerih bi Mediterrino bio konopljino olje podarila mojim dragim

Okus

Konopljino olje ima bogat oreškast okus in je svetlo zelene oziroma rumenkaste barve. Okus je specifičen in ga zato lahko izkoristimo kot začimbo pri zabeli raznih solat in ga dodamo jedem z ajdovo kašo. Odlično je v kombinaciji z avokadom in nekateri ga uporabljajo skupaj skuto s svežo drobno narezano čebulo. Meni osebno to ni všeč, vi pa lepo prosim preizkusite. 

Konopljinega olja nikar ne segrevajte ampak ga dodajajte že kuhanim jedem. Segreje se lahko maximalno do 150˚C, sicer maščobne kisline oksidirajo in ostane bore malo od bogate biološke vsebnosti.

Bio konopljino olje Mediterra.

Idealno razmerje omega 3 in omega 6 maščobnih kislin. 

Konopljino olje vsebuje alfa linolensko omega 3 maščobno kislino ter dve omega 6 maščobni kislini: linolno in njeno aktivno obliko-gama linolensko. Omega 3 in omega 6 maščobne kisline so tako v konopljinem olju zastopane v  razmerju 1 : 3,5, ki je skoraj idealno. Pri rednem uživanju hitro pride do izboljšanja presnovnih procesov, opazimo lepšo kožo, imamo tudi več energije in morebitne srčno-žilne težave se izboljšajo

Zakaj je to razmerje tako pomembno?

Od prazgodovine do industrijske dobe so ljudje uživali  omega 3 in omega 6 v približno enakem razmerju 1:1. Po tem je začelo uživanje omega 3 upaditi, uživanje omega 6 pa naraščati. Z industrijsko revolucijo so znali izdelati bolj zmogljive stiskalnice, ki so povzročile razmah oljarn. Proizvodnja ratlinskih olj se je močno povečala in s tem tudi poraba maščob. V rastlinskih oljih prevladujejo omega 6 maščobne kisline, manj je omega 3, razen v ričkovem in lanenem olju, kjer omega 3 prevladujejo. 

Danes naj bi v povprečju zaužili 15-krat več omega 6 maščobnih kislin kot omega-6. Idealno razmerje bi bilo 1:1 in največ 1:4 za omega 6 maščobne kisline. Pri slabšem razmerju nastajajo vnetne snovi in posledično vnetja v telesu, pri dobrem razmerju pa protivnetne snovi, ki vnetja preprečujejo.

S pravim razmerjem omega 3 proti omega 6 maščobnim kislinam pomagamo pri utrujenosti, pozabljanju, nemiru, nezbranosti, slabovoljnosti, občutku nemoči… Skoraj vsaka biokemična funkcija v telesu je povezana z ravnovesjem med omega 3 in omega 6 maščobnimi kislinami.

Je bogat vir vitamina E

100 g konopljinega olja vsebuje kar 70 mg E vitamina. Priporočena dnevni vnos za odraslo žensko je 11 mg in za vašega gospoda 13 mg. Osnovna vloga E vitamina je njegovo antioksidativno delovanje, predvsem v membranah celic. Je bistvenega pomena za dobro delovanje imunskega sistema in živčevja. Pripisujejo mu tudi preventivno delovanje pred aterosklerozo in kardiovaskularnimi težavami.

4)Ker se zaradi bogate biološke sestave odlično obnese na koži. Konopljino olje lahko uporabite za izboljšanje ekcemov, dermatitisov, pri psoriazi in aknah povezanih z rozaceo.  Lahko si sami pripravite mešanico in uporabite za bazo bio hladno stiskano konoljino olje. Lahko pa mu dodate še kakšno drugo olje, npr. Mediterrino hadno stiskano bio svetlinovo olje, ki ima prav tako vrsto ugodnih učinkov za kožo. Za popolno čutno doživetje tej mešanici dodajte še nekaj kapljic vašega najljubšega eteričnega olja, npr. sivkino, vrtnično, grenko pomarančo. Vse skupaj zmešajte v temni steklenički s pršilko. To isto mešanico lahko uporabite tudi za lase.

Kako bio konopljino olje Mediterra uporabljamo v prehrani?

V solatnih prelivih

Mediterrino bio konopljino olje je odlično za uporabo v solatnih prelivih. Pravijo sicer, da se o okusih ne razpravlja, vendar če smo ravno pri sestavljanju receptov, konopljino olje odlično poudari okus zelja, redkvic, radiča…

Namig za pripravo: v skodelici zmešajte balzamični kis, sol, poper, malo limoninega soka in konopljino olje. Preprosto prelijete čez solato. 

Pečena zelenjava 

Konopljino olje se odlično ujema s pečeno zelenjavo.

Mnjami, slasten pečeni krompirček, pečena muškatna buča, mešana zelenjava iz pečice, pečen sladki krompir, … Vsaka izmed teh prilog bo še boljšega okusa, če jo potem, ko jo vzamete iz pečice, pokapljate s konopljinim oljem.

Konopljin pesto

Le kdo ne obožuje testenin s pestom? V tem receptu pinjole in olivno olje preprosto zamenjamo s konopljinimi semeni in konopljinim oljem. V možnarju ali sekljalniku zmešate konopljina semena, strok česna, konopljina semena, sveže liste bazilike, sol, poper in konopljino olje. Sestavine dodajate in odvzemate po okusu, pomembno je le, da je pesto kremast in se lepo zmeša s testeninami. Namesto klasičnih, lahko uporabite tudi t.i. čudežne testenine iz rastline konjak. 

Kremne juhe

Slastna in enostavna kremna juhica je super uvod v kosilo, lahko pa je tudi samostojna jed, na primer za večerjo ali hitro kosilo, ko je že kuhana in na krožniku, jo preprosto dodelate z nekaj kapljicami konopljinega olja, po okusu lahko dodate tudi konopljina semena.

Kremna juha, ki jo na koncu obogatimo z bio konopljinim oljem Mediterra.

Lahko jo pripravite tudi po tem enostavnem receptu. Potrebujete:

  • pol pora
  • 1 bučke
  • 100 g cvetače

Por očistite in sesekljate na 0,5 cm kolobarčke. Na 2 žlicah olivnega olja ga na hitro zmehčate ter mu dodate na 0,5 centimetrske rezine bučke in očiščene cvetove cvetače. Na hitro vse skupaj popražite in začinite s poprom, soljo, ščepcem curry-ja, in majaronom. Zalijte s 3 dcl vode in pustite, da zavre. Ko zavre odstavite in s paličnim mešalnikom vse skupaj spasirajte v gosto kremno juho. Ko jo servirate jo potresite s konopljinimi semeni in začinite z bio konopljinim oljem Mediterra.

Bovla

V zadnjem času so izjemno priljubljene bovle na sto in en način, ki jih lahko namesto z oljčnim oljem pripravljate s konopljinim. Bovlo lahko sestavite s kuskusom in zelenjavo ali pa kvinojo, ki ji na primer dodate popečene šampinjone, brokoli, potresete z ajdovimi kokicami ter dodate žlico ali dve Mediterrinega konopljinega olja.

Bogata leča 

Odlično lahko kosilo polno beljakovin in vlaknin si pripravite iz rdeče leče z zelenjavo in feta sirom. Na koncu prelijete s konopljinim oljem.

Potrebujete:

  • 100 g rdeče leče
  • manjša čebula ali por
  • bučka
  • curry v prahu
  • rdeč radič
  • 1dcl rdečega vina
  • feta sir 

Lečo oplahnemo na cedilu in jo po navodilih na embalaži skuhamo. 2 minuti preden bi bila gotova, jo odstavimo in  odlijemo morebitno odvečno vodo.

V ponvi na 2 žlicah olivnega olja zarumenimo sesekljano čebulo in ji dodamo na kockice narezano bučko. Posolimo in popopramo, potresemo s curryjem ter na srednjem ognju dušimo toliko časa, da se začne mehčati, približno 5 minut. Medtem narežemo radič na 2 cm široke trakove. Radiča naj bo količinsko toliko kolikor je bilo bučke. Dodate ga v ponev k bučki, premešate, zalijete z vinom, pokrijete s pokrovko in pustite 3 minute pokrito na nizkem ognju, da radič upade. Odkrito nato pokuhate po potrebi še toliko časa, da vino popolnoma izhlapi. Nato dodate še kuhano lečo, premešate in odstavite.

Ko servirate na krožnik, na zelenjavno lečo nadrobite feta sir in prelijte z aromatičnim Mediterrinim bio konopljinim oljem.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam