14 nasvetov za hlajenje, s katerimi boste preživeli vročinski val

Ohranite hladno glavo in nadaljujte z našimi priročnimi rešitvami in učinkovitimi nasveti, kako se poleti dobro ohladiti.

Od zamrzovanja nogavic do pršenja domače hladilne meglice za obraz in še mnogo več, da ne boste imeli občutka, da boste zakuhali.

Znanje o tem, kako se poleti ohladiti, je ključnega pomena za to, da boste vsak dan opravljali svoje delo brez občutka vročine. Poiskale smo učinkovite in strokovno potrjene načine za ohlajanje, ne glede na to, kaj počnete, od nošenja steklenic z zamrznjeno vodo do preizkušanja specializiranega jogijskega dihanja.

Čeprav poletno sonce pozdravljamo z odprtimi rokami, ne moremo zanikati, da je vse nekoliko težje, ko temperature zunaj narastejo. Težje postanejo tudi vsakodnevne rutine – delo, nakupovanje, druženje … Vendar pa smo med strokovnimi nasveti in nekaj lastnimi nenavadnimi rešitvami pripravile seznam 14 preprostih načinov, kako se ohladiti, ko se temperature dvignejo. 

Kako se ohladiti poleti: 14 nasvetov za vročinski val 

1. Ne hodite ven v najbolj vročem delu dneva

Vsak zdravstveni strokovnjak vam bo povedal, da se izogibajte gibanju zunaj, ko se temperature začnejo dvigovati. Priporočeno je, da se med 11. in 15. uro izogibate soncu, še bolje pa je, da se med 10. in 16. uro zadržujete v senci. Takrat so sončni žarki najbolj vroči. Izogibanje neposredni sončni svetlobi v tem času je najlažji način, da se ohladite in da vam je najmanj vroče. Če morate ven, poskušajte ostati v senci.

2. Ostanite hidrirani

Pitje vode je očiten, vendar zelo pomemben vidik ohlajanja v poletni vročini. Voda je osnovno hranilo za telo, v poletnih mesecih pa je ohranjanje hidracije ključnega pomena za ohranjanje temperature telesnega jedra, da vam ne bo prevroče. Če želite na topel dan ohraniti raven energije in preprečiti pregrevanje ter dehidracijo, je nujno, da ostanete hidrirani. Kako? Kmalu, ko se prebudite, spijte kozarec vode in pijte veliko vode ves dan. Za lažje pitje imejte s seboj plastenko za večkratno uporabo.

Na dan bi morali popiti od 1,5 do 2 litra tekočine, kar je približno osem do deset kozarcev. Če pa ste čez dan v vročini, lahko hitreje dehidrirate, zato pijte pogosteje in si prizadevajte popiti vsaj 2 litra. Izogibajte se pijačam, ki vsebujejo kofein, saj lahko pogosto spodbujajo dehidracijo. Izogibajte se tudi prekomernemu uživanju alkohola, saj tudi ta povzroča dehidracijo.

3. Hladite pulzne točke

Skrivnost uravnavanja telesne temperature je v tem, da ohranjate telo toplo, vendar hladite osrednje pulzne točke, kot so glava, vrat in zapestja. Usmerjanje na pulzne točke in ohlajanje teh ključnih predelov pomaga znižati temperaturo telesnega jedra in tako preprečuje pregrevanje. Zapestja spustite pod hladno pipo! Voda ohladi glavne žile, ki potekajo skozi zapestja, kar zniža temperaturo krvnega obtoka in vas ohladi.

Usmerjanje na pulzne točke in ohlajanje teh ključnih predelov pomaga znižati temperaturo telesnega jedra in tako preprečuje pregrevanje.

Poleg hladne vode lahko poskusite na ta mesta pritiska položiti tudi hladno mokro brisačo ali krpo, kar bo prav tako hitro zmanjšalo telesno toploto z učinkovitim ohlajanjem krvi, ki kroži po telesu, kar vam bo pomagalo, da se boste hitreje počutili bolj prijetno. 

4. Popršite se s hladilnim pršilom

Hladilna meglica je idealna rešitev, kako poleti ohraniti hladno telo, ko ste na poti. Če ste zunaj, vzemite s seboj hladilno razpršilo ali meglico, ki vam bo pomagala ohladiti obraz in telo ter osvežiti kožo v toplejšem vremenu.

Tukaj je recept za hladilno domačo meglico z rožno vodo. Vse, kar potrebujete, je prazna steklenička z razpršilom, 90 ml mineralne vode in 10 ml rožne vode. Sestavine preprosto vlijte v stekleničko in dobro pretresite. Zakaj rožna voda? Rožna voda nima stranskih učinkov na nobeno vrsto kože. Poleg tega je osvežilna, ima sladek vonj in je zaradi svojih antioksidativnih lastnosti odlična kot tonik, ki daje na koži prijeten občutek. Da bi vas še dodatno ohladila, jo čez noč shranite v hladilnik, da bo čez dan, ko jo boste uporabljali, lepo hladna. 

5. Zamrzovanje steklenic z vodo

V zamrzovalnik postavite nekaj plastenk z vodo, da si zagotovite ledeno hladno osvežilno pijačo in priročen pripomoček za ohlajanje točk srčnega utripa, ko ste na poti. Eden od načinov, kako ostati hladen v vročini, zlasti ko ste zunaj, je, da doma v zamrzovalniku zamrznete steklenice z vodo. Vzemite jih s seboj in pomagale vam bodo, da se boste ohladili. Poleg tega boste ob taljenju ledu dobili osvežilno hladno pijačo, ki vas bo spremljala na poti.

6. Zmanjšajte vadbo ali pa si jo privoščite pravočasno

Športna dejavnost je zelo pomembna za vaše zdravje, vendar je pomembno, da se vadbe lotite zgodaj, preden se temperature začnejo dvigovati. Vadba v vročini dodatno obremenjuje naše telo, kar pomeni, da je zelo pomembno, da poznate svoje meje in ste pozorni na to, kaj vam sporoča telo. Da bi se ohladili, telo preusmeri veliko krvi iz mišic na kožo, kar pomeni, da so mišice bolj obremenjene, zato med vadbo porabite več energije. Vročina bo vplivala na vašo vadbo, zato poskrbite za redne odmore, da se ohladite in rehidrirate. Bolje je vaditi v hladnejših delih dneva. Najbolje je zgodaj zjutraj ali pozno popoldne.

7. Oblecite se vremenu primerno

Pred vročino načrtujte svoja oblačila in se prepričajte, da so primerna za ohladitev, od najboljših poletnih oblačil za pisarno za vsak dan do najboljših poletnih oblek, ki vam bodo zagotovile udobje v vročini. Poskrbite, da boste nosili lahka oblačila, ki dihajo, in nosite klobuk za dodatno zaščito pred soncem. Priporočljivo je nositi svetle barve in ohlapna oblačila, da se izognete možnosti pregrevanja.

Najboljši nasvet je, da nosite lanene ali bombažne materiale. Ti vam dajo dodaten prostor za dihanje, zato vas bodo ohladili! Če nosite ohlapna oblačila, bo vaše telo lažje dihalo, zato se boste manj potili. Tako boste ostali hladni in zmanjšali tveganje dehidracije zaradi izgube telesnih tekočin. Temne barve absorbirajo več svetlobne energije iz sonca, kar pomeni, da bodo absorbirale tudi več toplote. 

Ohlajena lubenica je v poletni vročini odlična izbira.

8. Uživajte živila, ki hidrirajo

Naš tek se v vročini naravno zmanjša, ker se naše telo poskuša ohladiti, zato manj pozornosti posveča temu, kako lačni smo. Kljub temu je pomembno, da se trudimo jesti redno. Ko govorimo o najboljših živilih za uživanje v vročem vremenu, izberite živila z visoko vsebnostjo vode, kot so špinača, solata, kumare, zelena in redkvice. Vsa omenjena živila bodo pomagala pri hidraciji vašega telesa. Tudi ohlajene melone in lubenice so odlična izbira za hlajenje.

9. Pijte vroče napitke

Ne izogibajte se običajnemu napitku v korist ledene različice, saj pitje vročih napitkov dejansko pomaga pri ohlajanju. To se šepeta kot stara metoda, vsi smo jo že slišali, vendar nikoli nismo povsem prepričani, kako resnična je. Da bi enkrat za vselej razrešil to debato pa takole. Morda si tega ne mislite, toda uživanje vročega napitka, kot sta čaj ali kava, lahko povzroči, da se v vašem telesu kopiči manj toplote. Pitje česa vročega pomeni, da se boste bolj potili in se zato veliko hitreje ohladili, kot če bi pili nekaj hladnega.

10. V prostorih imejte zaprta okna

Če se v poletni vročini znajdete v zaprtem prostoru, na primer v sejni sobi na delovnem mestu, je pomembno, da preprečite dostop sončne svetlobe, zato poskrbite, da so žaluzije in zavese zaprte, in se izogibajte skušnjavi, da bi odprli okna. Človek bi si sicer mislil, da bo njihovo odpiranje pomagalo, vendar v resnici v prostor le prinese vroč zrak. Če se vroč zrak nima kam umakniti, da bi ustvaril vetrič, ostane vroč in se zadržuje, zaradi česar se temperatura še dodatno dvigne. Če v sobi ni klimatske naprave, uporabite namizni ventilator. Čeprav ventilator ohladi prostora, bo premikal in mešal zrak po prostoru, kar bo pomagalo znižati temperaturo.

11. Preizkusite posebne tehnike dihanja

Ohladite se s staro jogijsko dihalno tehniko. Dihanje »sitali« je praksa dihanja v jogi in način, kako sami poskrbite za hladen zrak. Najbolje je, da sedite. Samo pri vdihu zavihajte jezik kot slamico in skozi jezik vdihujte zrak, ki bo zelo hladen. Nato zaprite usta in počasi izdihnite skozi nos. Že pet minut je lahko zelo učinkovitih. Ta pomirjujoča in hladilna praksa je še posebej uporabna kot meditativna praksa pred spanjem, ki vam pomaga pri ohlajanju in sproščanju.

Ohladite se lahko tudi s pomočjo posebne tehnike dihanja.

12. Prhajte se s hladno vodo

Hladno prhanje je odličen način za osvežitev po bivanju v vročini in znižanje telesne temperature. Glavna stvar, ki si jo morate zapomniti, je, da roke in noge pomagajo uravnavati telesno temperaturo, zato bo njihovo ohlajanje znižalo temperaturo celotnega telesa. Če to poskušate tik pred spanjem, se izognite zelo hladnemu tuširanju, saj vas lahko razbudi.

13. Nogavice postavite v zamrzovalnik

Ko govorimo o nogah, je ta nenavaden, a varen. Čiste nogavice, ki niso mokre ali vlažne za vsaj eno uro, postavite v zamrzovalnik, nato pa jih obujte. Nogavice želite čim bolj ohladiti, zato so po naših izkušnjah tri ure dober čas za zadostno ohladitev – saj ko vanje obujete vroče noge, začne teči ura, ko se bodo začele segrevati. Zveni malce smešno, a deluje.

14. Kozmetične izdelke hranite v hladilniku

Poleti v hladilniku ali še bolje v kozmetičnem hladilniku naredite več prostora za shranjevanje hladilnih lepotnih izdelkov, kot so vaše najboljše kreme za po sončenju ali hladilni geli. Nepremagljive pa smo vam že predstavile kozmetični hladilnik in vse njegove prednosti.

Veliko živil je primernih za shranjevanje pri sobni temperaturi. Živila, kot so začimbe, avokado, krompir in sveža zelišča, lahko hranite v omari. Tako boste v hladilniku ohranili prosto mesto za vodo in pijačo ter druge izdelke, kot so razpršila za obraz in vlažilna sredstva, ki bodo ostala hladna za uporabo, v hladilniku pa ne pozabite na nekaj prostora za kreme po sončenju! Ko se odpravite na plažo, te ohlajene kozmetične izdelke preprosto pospravite v torbo, po možnosti v mini hladilno torbico, da bodo ohranili temperaturo.

Komentirajte

Vsak petek našim bralkam, ki so prijavljene v novičke Nepremagljive, pripravimo ekskluzivno vsebino, ki jo prejmejo izključno samo prijavljene bralke, na svoj email naslov. 

Differo d.o.o., 2020 Nepremagljiva.si - ISSN 2712-6285, vse pravice pridržane
Pogoji poslovanja - Piškotki

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti. Preberi več
Se strinjam